Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KAOS TEORİSİ VE EĞİTİME ETKİLERİ

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 3, 1 - 11, 31.12.2018

Öz




















Örgütlerde
ve hayatın içinde çoğu zaman karmaşık ve zor görünen bir çok işlem aslında o
anda gerçekleşen sorumluluklar zincirinin birer halkasını oluştururken, kimi
zamanda öngörülememiş, plansız ve çok küçük bir hatadan ya da dikkatsizlikten
kaynaklanan bireylerin başa çıkamadıkları birbirini etkileyen zincirleme devam
eden ederken başlangıcında küçük ve önemsiz görünen ama büyüyerek devam eden
durumların kendisi olabilmektedir. Evrende öngörülemeyen plansız hayatın içinde
bir çok durumla karşılaşırken aslında bir plan dahilinde işlediği hiç
düşünülmemektedir. Uygun ortamı sağlamak için çaba harcayan, planlı, düzenli,
vizyon sahibi, olabilecek ihtimalleri kestirebilen ve sorumlulukların
bilincinde olan bireylerin kaosdan korunma olasılıklarının yüksek olduğu
şüphesizdir. Kaos kuramının nasıl ortaya çıktığı ve eğitim alanında ne tür
etkilerinin olduğu konu kapsamında incelenmiştir.

Kaynakça

  • Akbaba Altun, S. (2001), Kaos ve yönetim, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim FakültesiAkmansoy, V. ve Kartal S. (2014), Chaos theory and its application to education: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Case, Educational Sciences : Theory and Practive 14(2): 510-518Akmansoy, V. (2012), Kaos teorisi ve eğitime yansımaları: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, BurdurArtan Özoran, B. (2017) Kaos örgütler için bir risk mi yoksa fırsat mı? Social Sciences Recearch Journal, 6(4): 253:269Demirtaş, H. (2000), Kriz yönetimi, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Ertürk, A. (2012), Kaos kuramı: yönetim ve eğitimdeki yansımaları, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Kastamonu Eğitim Dergisi 20(3): 849-868 Gökmen, A. (2009), Kaos teorisi’ nin genel bir değerlendirmesi, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2(1): 61-79Kaçmaz, G. (2005), Kaos teorisi ve sosyoloji: toplumların denetlenmesinde yeni bir adım, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Anabilim Dalı, İstanbulÖge, S. (2005), Düzen mi düzensizlik (kaos) mi? Örgütsel varlığın sürdürülebilirliği açısından bir değerlendirme, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13, 271-284Töremen, F. (2000), Kaos teorisi ve eğitim yöneticisinin rolü, Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi E.B.B.Yeşilorman, M. (2006) Kelebek kanadını kimden yana çırpıyor? Birleştirilmiş biliminin kıyısında kaos ve sosyal bilimler, Journal of İstanbul Kültür University, 4(3): 77-86Bülbül, M.Ş. (2007), Kaos ve eğitim, (Erişim, 26.05.2018) https://books.google.com.tr/books?id=0mos0i1T0p8C&pg=PA48&lpg=PA48&dq=kaos+ve+eğitim&source=bl&ots=kPX789xH8y&sig=gevouOoBLSO_PM317kH64IKc_74&hl=tr&sa=X&ved=0ahUKEwj26tjeqaTbAhWC16QKHa3DDk0Q6AEIZzAE#v=onepage&q=kaos%20ve%20eğitim&f=false
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Yasamda Liderlik
Yazarlar

Gönül Gürel

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 29 Kasım 2018
Kabul Tarihi 29 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gürel, G. (2018). KAOS TEORİSİ VE EĞİTİME ETKİLERİ. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 3(3), 1-11.