Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

KAMU GÖREVLİLERİ ETİK SÖZLEŞMESİ MADDELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ODAK GRUP ÇALIŞMASI)

Yıl 2020, Cilt: I Sayı: I, 1 - 10, 30.06.2020

Öz

Devlete ve kurumlarına güven duyulmasının ve bu güveninin korunmasının hayati öğesi etiktir. Kamu yönetimi, toplumsal faydayı arttırmayı hedefleyen çalışmalar yapmaktadır. Toplumsal faydayı arttırabilmenin en önemli şartlarından biri, yeterli insan gücüne sahip olmak ve onları hedefe yönlendirmektir. Kamu kurumlarında etkililik ve verimlilik personelin kurumsal normlar çerçevesinde hareket etmeleriyle mümkündür. Etik amaçlar ve davranışlar kurum normlarının en etkilileridir. Etik altyapının oluşturulması amacıyla 5176 Sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması Hakkında Kanun ve Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ile bunların çerçevesinde Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi oluşturulmuştur. Bu çalışmada altı şapkalı düşünme tekniği ile Düzce Üniversitesi Tezsiz Yüksek Lisans öğrencileri ile Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi hakkında odak grup çalışması yapılmıştır. Kamu görevlisi olarak Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi ile ilgili farkındalık düzeylerinin artmasını hedefleyen çalışmada, her grubun kendi renginin temsil ettiği çerçevede Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi maddelerini savunmaları sağlanmıştır. Her öğrencinin kendi alanında değerlendirmelerde bulunması amaçlanmıştır. Bu vesileyle Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi’nin eksik veya bütünleyici yönleri ile incelenmesi ve irdelenmesi sağlanmıştır. Böylece mevcut çalışmada Kamu görevlisi olarak çeşitli okul ve kurumlarda çalışmakta olan “Odak Grup Görüşmesi Katılımcıları” nın Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi ile ilgili farkındalık düzeylerinin artması sağlanmıştır.

Destekleyen Kurum

Düzce Üniversitesi

Teşekkür

Bize bu çalışma için ilham kaynağı olan ve destekleyen Hocamız Süleyman Göksoy'a teşekkürlerimizi sunarız.

Kaynakça

  • Referans1 Akarsu, B. (1984).Felsefe Terimleri Sözlüğü, Savaş Yayınları, Ankara. Referans2 Aksoy, Ş. (2004).Kamu Yönetimi Nereye Gidiyor? Bir Durum Saptaması, II. Kamu Yönetimi Forumu Bildiriler Kitabı’, Hacettepe, Ankara. Referans3 Arslan, M. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri.Ankara: Anı Yayınları. Referans4 Çalık, K. (2012). Kamu Yönetiminde Etik Değerlerden Sapma: Bir Kamu Örgütü Üzerine Alan Araştırması, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Referans5 Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş, Ankara: Anı Yayınları Referans6 Eryılmaz, B. (2010), “Kamu Görevlileri Etik Kurulu 2009 Faaliyet Raporu Sunuş Konuşması”, Ankara: T.C. Kamu Görevlileri Etik Kurulu Referans7 Gizir, S. (2007). “Focusgroups in Educationalstudies”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (1), 1. Referans8 Morgan, D.L. (1997). FocusGroups As QualitativeResearch. California: SAGE. Referans9 Özdemir, M. (2008). “Kamu Yönetiminde Etik”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (7); 179. Referans10 Saylam, G. (2007).Kamu Yönetiminde Etik Çalışmalar ve Türkiye’deki Son Gelişmeler (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı. Referans11 TÜSİAD (2003). Kamu Hizmetinde Etik: Güncel Konular ve Uygulamalar, İstanbul: TÜSİAD Yayınları. Referans12 Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Yasamda Liderlik
Yazarlar

Semra Aydin

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 9 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 9 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: I Sayı: I

Kaynak Göster

APA Aydin, S. (2020). KAMU GÖREVLİLERİ ETİK SÖZLEŞMESİ MADDELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ODAK GRUP ÇALIŞMASI). Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, I(I), 1-10.