Araştırmada ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin matematik öğretimi öz yeterlik inançları ile matematiksel modelleme ve okuryazarlık öz yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme modeli ile belirlenen 190 sınıf öğretmeni, 133 ilköğretim matematik öğretmeni ve 73 alan dışı öğretmen olmak üzere toplam 396 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında veriler üzerinde betimsel analizler, tek yönlü ANOVA testi, Pearson korelasyan analizi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre ilköğretim matematik ve sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi öz yeterlik inanç düzeylerinin alan dışı öğretmenlerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı görülürken ilköğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme ve okuryazarlık öz yeterlik inanç düzeyleri ise sınıf ve alan dışı öğretmenlerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı görülmektedir. Bunun yanında öğretmenlerin matematiksel modelleme ve okuryazarlık öz yeterlik inanç düzeylerinin arttıkça matematik öğretimi öz yeterlik inanç düzeylerinin de arttığı görülmektedir. Buna bağlı olarak alan dışı öğretmenlerine modelleme ve okuryazarlık becerilerini içeren hizmet içi eğitim verilmesi, söz konusu öğretmenlerin matematik öğretimi öz yeterlik inançlarının arttırılmasında etkili bir yol olabilir. Sınıf öğretmenliği lisans programı içerisine, ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programında olduğu gibi modelleme ve okuryazarlık beceri temelli derslerin eklenmesi sınıf öğretmenlerinin matematiksel modelleme ve okuryazarlık öz yeterlik inançlarının arttırılması açısından oldukça önemlidir.
Matematiksel Modelleme Matematiksel Okuryazarlık Matematik Öğretimi Öz Yeterlik İnancı Sınıf Öğretmenleri İlköğretim Matematik Öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: II Sayı: II |