Bu araştırmanın amacı, “Hayat Boyu Öğrenme faaliyetlerinin düzenlendiği kurumlardan biri olan halk eğitimi merkezi öğretmen ve usta öğreticilerin yetişkin eğitimi faaliyetleri sürecinde yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri nelerdir?” sorusunu incelemektir. Çalışma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi yöntemi ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılarak belirlenen çalışma grubu, 2019-2020 eğitim öğretim yılı Batı Karadeniz Bölgesi A ili, B halk eğitimi merkezinde kursiyerler tarafından en çok tercih edilen ve ders yılı içinde süreklilik gösteren kurslarda öğretmen ve öğretici olarak görev yapan farklı branşlarda, kadrolu sekiz öğretmen, lisans mezunu altı usta öğretici, genel lise/meslek lisesi mezunu beş usta öğreticiden oluşmaktadır. Araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniğinde görüşme formu yaklaşımı esas alınarak standartlaştırılmış açık uçlu görüşme yöntemine uygun olarak yarı yapılandı¬rılmış sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemine göre analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, halk eğitimi merkezinde çalışan öğretmen ve usta öğreticilerin yetişkin eğitimi süreçlerinde, kursiyerler, eğitimciler (kendileri), öğretme-öğrenme üretim ortamları ders araç-gereçleri, öğretim programları ilgili sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir. Öğretmen ve usta öğreticilerin bu sorunlara karşı çözüm önerileri görüşleri ise: kursiyerler, eğitimcilerin kişisel ve mesleki gelişimleri, yöneticiler, öğretim programları, kurumsal tanıtım, öğretme-öğrenme üretim ortamları, ders araç-gereçleri yönünde olduğu tespit edilmiştir. Araştırma kapsamımda öğretmen ve usta öğreticilere yetişkin eğitimcisi olmaları bakımından yetişkin eğitimi ile ilgili eğitimler verilmesi, öğretme-öğrenme üretim ortamlarının çağın gerektirdiği düzeyde yeniden yapılandırılması ve öğretim programlarının yetişkin eğitimine göre tasarlanması, hayat boyu öğrenme hedeflerinin etkili bir şekilde gerçekleşmesinde önemli bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Sayın hocam Yrd. Doç. Dr. Süleyman GÖKSOY' teşekkürlerimi saygıyla sunarım.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 7 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 7 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: II Sayı: II |