Eğitim, birçok açıdan değerlendirilmesi gereken geniş bir kavramdır. Eğitim, milli eğitim temel mevzuatı çerçevesinde hazırlanmış eğitim programları doğrultusunda alanında eğitim almış uzman eğitimciler tarafından desteklenen, ders araç gereç ve materyalleri ile donatılmış uygun eğitim ortamlarında gerçekleştirilen bir süreçtir. Özel eğitim; normal gelişim gösteren öğrenci özelliklerinden anlamlı derecede farklılık gösteren öğrencilere sunulan, bireysel ihtiyaçları ve gelişimleri doğrultusunda bireyin sosyal yaşamda bağımsızlığını en üst seviyeye getirmeyi amaçlayan eğitim sisteminin bütünüdür. Bu araştırmada, okul müdürleri ve öğretmen görüşlerine göre özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin tespitinde yaşanan sorunları incelenmiştir. Araştırma olgu bilim deseninde nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Ankara İli Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda çalışan 11 okul müdürü ve 21 sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 32 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, toplam altı sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen verilerde okul müdürleri ve öğretmenler görüşlerinde özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin tespitinde yaşananları aktarmıştır. Okul müdürleri ve öğretmen görüşlerine göre velilerin çocuklarındaki özel eğitim gereksinimine direnç gösterdikleri belirtilmiştir. Ayrıca okul müdürleri ve öğretmen görüşlerine göre RAM’nin tanılamada yeterli uzman desteği olmadığı, bakanlık politikasının yetersiz olduğu, hatalı tanılama yapılabildiği, okul müdürleri görüşlerine göre öğretmenlerin de zaman zaman sınıfında özel eğitim gereksinimi olan öğrencileri kabul etmek istemedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |