Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin demokratik ve anti-demokratik yönetim anlayışlarının öğretmenlerin
motivasyonlarına etkilerini tespit etmektir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması tekniği
kullanılmıştır. Veriler, kişisel bilgiler ve üç açık uçlu soruların olduğu görüşme formu 2022-2023 öğretim yılında Düzce ili
Gölyaka ilçesinde bulunan 3 farklı liselerde ve branşlarda görev yapan 10 öğretmen ile doğrudan görüşülerek gönüllülük
esası ile elde edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenler amaçlı örnekleme yöntemlerinden ve kolay ulaşılabilir durum
örnekleme ile maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmada okul yöneticilerinin uyguladıkları demokratik ve
demokratik dışı yönetim uygulamaların motivasyonlarına etkilerinin belirlenmesi amacıyla ilgili sorular sorularak ortaya
çıkartılmaya çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen verilere ilişkin analiz sürecinde görüşme yapılarak ortaya çıkartılan veriler
betimsel analiz yöntemine göre çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin görüşlerine göre; okullarda uygulanan
demokratik uygulamaların çalışan paydaşlar üzerinde olumlu etki yarattığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılanların
üzerinde durdukları konu okul yöneticilerinin yönetimsel, iletişim ve kişisel özelliklerinin geliştirilmesi gerektiğini dile
getirmişlerdir. Ayrıca okul yöneticilerinin uygulamalarının öğretmen motivasyonuna etkilerini arttırması için gerekli liderlik,
amaç birliği sağlama, güven oluşturma ve kendisinin geliştirilmesinin yanı sıra öğretmenlere de bu fırsatı sağlama sonucuna
ulaşılmıştır.
PROR. DR. SÜLEYMAN GÖKSOY
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 6 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |