Bilim ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüz dünyasında yaşanan teknolojik ve bilimsel gelişmeler beraberinde bilgiye ulaşma yöntemlerinde de değişikliği getirmiştir. Bireyin bilgiyi yaparak yaşayarak elde ettiği günümüz eğitim sisteminde öğrenmeler sadece okullarla sınırlı kalmamış okul dışı öğrenme ortamları büyük önem kazanmıştır. Bireyin yapılandırmacı bir yaklaşımla öğrenmeden keyif alarak kalıcı öğrenmeler geliştirdiği okul dışı öğrenme çalışmalarından biri de okul dışı sosyal etkinliklerdir. Okul dışı sosyal etkinlikler bireyin eğlenerek öğrenmesine, sosyalleşmesine, olumlu davranışlar geliştirmesine katkı sunan; okul dışı öğrenme ortamlarında yönetimin izniyle belli bir plan ve program çerçevesinde oluşturulan etkinliklerdir. Bireyin öğrenme yaşantısında önemli bir yere sahip olan okul dışı sosyal etkinliklerin uygulanması sürecinde çeşitli sorunlarla karşılaşılmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın amacı, öğretmenlerin okul dışı sosyal etkinliklerde karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Okul dışı sosyal etkinliklerde yaşanan sorunların en asgari düzeye indirilmesi beraberinde verimliliğin artmasını getirecektir. Nitel araştırma deseni olan olgu bilim esas alınarak yapılan araştırmada 2022-2023 eğitim öğretim yılında Samsun ili Tekkeköy ilçesinde görev yapan 16 öğretmene okul dışı sosyal etkinliklerde karşılaştıkları sorunlara ilişkin açık uçlu sorular yöneltilmiştir. İçerik analizi sonucunda elde edilen bulgularda öğretmenlerin okul dışı sosyal etkinlikler ile ilgili farkındalıklarının yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin okul dışı sosyal etkinliklerde karşılaştıkları yönetime ve veliye dayalı sorunlar belirlenmiştir. Yönetimin okul dışı sosyal etkinliklere sıcak bakmaması ve risk olarak görmesi, beklenen maddi manevi desteği göstermemesi, tüm sorumluluğun öğretmene yüklenmesi ve evrak yükü gibi sorunlar yönetime dayalı sorunları oluşturmaktadır. Okul dışı sosyal etkinliklerin gereksiz ve riskli görülmesi, gereken maddi desteğin sağlanmaması, izin belgelerinin zamanında teslim edilmemesi ve öğrencilerin okul dışı sosyal etkinliğe hazırlıklı gelmesinin sağlanmaması veliye dayalı karşılaşılan sorunları oluşturmaktadır.
Okul dışı öğrenme Okul dışı sosyal etkinlik Sosyal etkinliklerde karşılaşılan sorunlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |