Araştırmada okul süresinin öğrenci başarısı üzerindeki rolüne ilişkin kapsamlı ve güncel verilerin eksikliği, bu araştırmanın gerekliliğini ve önemini ortaya koymaktadır. Bu bağlamda araştırma, okul süresinin öğrenci başarısı üzerindeki rolünü tartışmayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda ulusal ve uluslararası literatür taraması, resmi belgeler, çalışma raporları, bilimsel makaleler, PISA, OECD, Dünya Bankası ve Birleşmiş Milletler verileri gibi çeşitli kaynaklardan elde edilen verilerden yararlanılmıştır. PISA 2022 verilerine dayanılarak ülkelerin matematik, okuma becerileri ve fen bilimleri ortalama puanları başarı sırasına göre sıralanarak excel tablolarına dönüştürülmüştür. Bu ülkelerden ilk onda ve son onda yer alan ülkeler yeniden belirlenerek tablolaştırılmıştır. PISA raporlarında elde edilen verilerden hareketle ülkelerin yıllık okul süreleri ve matematik ders saatleri incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre daha uzun okul süresine sahip bazı ülkelerin, daha kısa okul süresine sahip ülkelere kıyasla PISA ortalamalarının daha düşük olduğu gözlemlenmektedir. Ayrıca, bazı ülkelerde matematik dersine ayrılan sürenin daha az olmasına rağmen PISA matematik değerlendirme sonuçlarının daha yüksek olduğu dikkat çekmektedir. Bu durum, okul süresinin veya ders saatlerinin artırılmasının tek başına akademik başarıyı artırmada yeterli olmadığı, bu sürenin içerik ve niteliğinin başarı üzerinde etkisinin daha belirleyici bir rol oynadığı öngörülebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Liderlik |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |