Eğitim
sisteminin başarısını, verimliliğini, arttırılmasında toplumun geleceğinin
biçimlendirilmesinde ve dönüştürülmesinde ihtiyacı olan nitelikte insan gücünün
yetiştirilebilmesi için öğretmenlere olan ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. Öğretmenlerin mesleğe yönelik
özyeterlik, motivasyon ve tutumlarının, eğitim-öğretim faaliyetlerinde çok
önemli bir yere sahip olduğu ve öğretmenlik mesleğindeki başarı için önemli bir
değişken olduğu yadsınamaz bir gerçektir.
Bu araştırma Akdeniz Üniversitesi Eğitim
Fakültesi 4. Sınıf da öğrenim görmekte olan öğretmen adayları ile Eğitim
Fakültesinde Pedagojik Formasyon eğitimi almakta olan öğretmen adaylarının
özyeterliğinin tutum ve motivasyon üzerine etkisini irdelemek amacıyla
yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 400 anket verisi analizlere dâhil
edilmiş olup %66’ sını kadın öğretmen adayı %
44 erkek öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının özyeterliğinin
tutum ve motivasyon üzerine etkisini tespit etmek amacıyla regrasyon analizi
kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; özyeterlik ölçeğinin alt boyutları
(başlama, yılmama, sürdürme) ile motivasyon ölçeğinin alt boyutları (başarı,
ilişki, güç) üzerinde bir etkiye sahipken tutum üzerinde bir etkiye sahip
olmadığı saptanmıştır (p<0.01).
The need
for teachers to increase the efficiency of the success of the education system
and the ability to raise the quality of human resources in the form and
transformation of the society's future is increasing day by day. The importance
of teacher candidates' self-efficacy, motivation and attitudes in teaching
profession is an undeniable fact. This research was carried out to investigate
the effects of self-efficacy on attitudes and motivation of teacher candidates
who are studying in the 4th grade of the Akdeniz University Faculty of
Education and teacher candidates who are studying the Pedagogical Formation in
the Faculty of Education. Survey form was used as data collection tool in the
research. 400 survey data were included in the analyzes; 66% of female teacher
candidates and 44% of male teacher candidates. Regression analysis was used to
determine the effect of self-efficacy of teacher candidates on attitude and
motivation. According to research findings; it was found that the self -
efficacy scale had no effect on the sub - dimensions (initiation, non -
aggression, maintenance) and motivation scale subscales (success, relationship,
power).
Self-efficacy Motivation Attitude Pedagogical Formation Teaching
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 20 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
İndeksler / Indexes
tarafından dizinlenmekte,
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.