Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Medya Çağında Haberleri Yeniden Düşünmek: Teknoloji İle İçeriğin Kesişmesi ve Yenilikçi Davranışlar

Yıl 2017, , 107 - 119, 15.12.2017
https://doi.org/10.20860/ijoses.338911

Öz

Teknolojik anlamda özellikle bilgisayar
teknolojilerinde ki gelişmelerle habercilik alanı son 20 yıl içerisinde büyük
bir dönüşüme uğramıştır. Kâğıt bazlı habercilik giderek gerilerken habercilik
alanı dijital platformlara kaymıştır. Haber Merkezleri okuyucu için daha iyi
bir gazetecilik deneyimi oluşturmak için yeni yollar denerken teknoloji ile
içeriğin kesiştiği bu yeni alan da yenilikçi davranışların ortaya çıkmasında
haber odalarının özerkliği, çalışma kültürü, yönetim, teknoloji ve yenilikçi
bireylere olan ihtiyaç önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı haber
merkezlerinde ki yenilikçi davranışları Türkiye özelinde tartışmak ve i
nternet medya profesyonellerinin haber oluşturma
pratiklerinde yarattığı dönüşümü saptamaktır. Bu amaçla çalışmanın sorunsalının
sınanması için veri toplama tekniği olarak Türkiye’de İnternet medyası
çalışanları ile derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Bu mülakatlar ile
gazetecilik sektöründe yenilikçi davranışların neler olduğu ortaya konulmuştur.
Araştırmada ayrıca çevrimiçi haber merkezlerinde çalışanlarının haber odası
çalışma rutinleri ve teknoloji bağlamında eğilimleri saptanmaya çalışılmıştır.
Çalışma da özellikle teknolojinin haber yazım biçiminde dönüşümde önemli bir
faktör olduğu ortaya çıkmış ve haber odasında çalışma kültürünün yeniliklere
açık bireyler tarafından yürütüldüğü tespit edilmiştir.



 

Kaynakça

  • Alemdar K. ve Uzun R (2013). Herkes İçin Gazetecilik, Ankara: Tanyeri Kitap.
  • Atikkan Z. Tunç A. , (2010) Blogdan Al Haberi: Haber Blogları, Demokrasi, Gazeteciliğin Geleceği Üzerine, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Barbier. F. ve Lavenir. C. B. (2001). Diderot’dan İnternete Medya Tarihi. İstanbul: Okuyanus Yayın.
  • Boczkowski, P. (2004). The processes of adopting multimedia and interactivity in three online newsrooms. Journal of Communication: 54, 197-213.
  • Briggs, M . 2007 , Journalism 2.0 , available at: http://www.j-lab.org/Journalism_20.pdf (Erişim Tarihi 20.01. 2017).
  • Castells M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt 1: Ağ Toplumunun Yükselişi, Çev: Ebru Kılıç, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Castells M. (2016). İletişim Gücü. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Çakır, H.(2007) Geleneksel Gazetecilik Karşısında İnternet Gazeteciliği, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (22).
  • Deuze. M.(2005). What is journalism?. Professional İdentity and İdeology Of Journalists Reconsidered Indiana University. London, Thousand Oaks, CA and New Delhi, Vol. 6 (4): 442–464 .
  • Deuze, M, Stewart. B (2011) “Managing Media Work.” In Mark Deuze (ed.), Managing Media Work, pp. 1–10. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Domingo , D. , Quandt , T. , Heinonen , A. , Paulussen , S. , Singer , J.B. and Vujnovic M. , (2008) ,Participatory journalism practices in the media and beyond , Journalism Practice 2 (3): 326 – 342 .
  • Kalsın, B (2016) . “Geçmişten Geleceğe İnternet Gazeteciliği: Türkiye Örneği”, The Journal of Academic Social Science Studies-Jass, 3(42), 75-94.
  • Laughey. D. (2010). Medya Çalışmaları-Teoriler Ve Yaklaşımlar. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Lister. M. Vd. (2009). New Media: a Critical İntroduction. New York: Routledge.
  • Maigret, E. (2011) Medya ve İletişim Sosyolojisi, Çev. Halime Yücel, 4. Baskı, 2014, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Pavlik, John V. (2013), Yeni medya ve Gazetecilik, Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Poe, M. (2015), İletişim Tarihi, İstanbul: Islık Yayınları.
  • Siapera. E. ve Veglis. A. (2012). The Handbook of Global Online Journalism, UK: Wiley-Blackwell press
  • Singer, J. B. (2008). “Ethnography of Newsroom Convergence”, Making Online News: The Ethnography of New Media Production, New York: Roudledge. s. 157-170.
  • Singer. J. B. (2011). “Journalism and Digital Technologies.” In Changing the News: The Forces Shaping Journalism in Uncertain Times. New York: Routledge. s. 213-229.
  • Standing, G. (2017) Prekarya Yeni Tehlikeli Sınıf, Çev: Ergin Bulut, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Timisi. N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara, Dost Kitapevi.
  • Tokgöz, (2003) Temel Gazetecilik, Ankara: İmge Yayınları.
  • Van Dijk, J. (2016) Ağ Toplumu, İstanbul: Kafka Yayınları.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008).Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Rethinking the News in the New Media Age: Intersection of Technology and Content and Innovative Behaviors

Yıl 2017, , 107 - 119, 15.12.2017
https://doi.org/10.20860/ijoses.338911

Öz

In the technological sense,
particularly in computer technology, the field of journalism has undergone a
great transformation in the last 20 years. As paper-based journalism gradually
declined, the field of journalism has shifted to digital platforms. While News
Centers are trying new ways to create a better journalistic experience for
readers, this new area where technology and content intersect, the need for the
autonomy, the working culture, the management, the technology and the
innovative individuals of the news rooms is important for the emergence of
innovative behaviors. On this study we aimed to discuss innovative behaviors in
news centers in Turkey and to identify the transformation that internet media
professionals have made in their news production practices. For this purpose,
we conducted an in-depth interview with internet media employees in Turkey as a
data collection technique for testing the problematic of the study. With these
interviews, we revealed what innovative behaviors are in the journalism sector.
We also attempted to identify trends in newsroom work routines and technology
context in online news centers. In the study it was found out that the
technology has an important role in the transformation of news writing format
and the work cultures in the newsrooms are carried out by the individuals who
are innovative.

Kaynakça

  • Alemdar K. ve Uzun R (2013). Herkes İçin Gazetecilik, Ankara: Tanyeri Kitap.
  • Atikkan Z. Tunç A. , (2010) Blogdan Al Haberi: Haber Blogları, Demokrasi, Gazeteciliğin Geleceği Üzerine, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Barbier. F. ve Lavenir. C. B. (2001). Diderot’dan İnternete Medya Tarihi. İstanbul: Okuyanus Yayın.
  • Boczkowski, P. (2004). The processes of adopting multimedia and interactivity in three online newsrooms. Journal of Communication: 54, 197-213.
  • Briggs, M . 2007 , Journalism 2.0 , available at: http://www.j-lab.org/Journalism_20.pdf (Erişim Tarihi 20.01. 2017).
  • Castells M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt 1: Ağ Toplumunun Yükselişi, Çev: Ebru Kılıç, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Castells M. (2016). İletişim Gücü. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Çakır, H.(2007) Geleneksel Gazetecilik Karşısında İnternet Gazeteciliği, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (22).
  • Deuze. M.(2005). What is journalism?. Professional İdentity and İdeology Of Journalists Reconsidered Indiana University. London, Thousand Oaks, CA and New Delhi, Vol. 6 (4): 442–464 .
  • Deuze, M, Stewart. B (2011) “Managing Media Work.” In Mark Deuze (ed.), Managing Media Work, pp. 1–10. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Domingo , D. , Quandt , T. , Heinonen , A. , Paulussen , S. , Singer , J.B. and Vujnovic M. , (2008) ,Participatory journalism practices in the media and beyond , Journalism Practice 2 (3): 326 – 342 .
  • Kalsın, B (2016) . “Geçmişten Geleceğe İnternet Gazeteciliği: Türkiye Örneği”, The Journal of Academic Social Science Studies-Jass, 3(42), 75-94.
  • Laughey. D. (2010). Medya Çalışmaları-Teoriler Ve Yaklaşımlar. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Lister. M. Vd. (2009). New Media: a Critical İntroduction. New York: Routledge.
  • Maigret, E. (2011) Medya ve İletişim Sosyolojisi, Çev. Halime Yücel, 4. Baskı, 2014, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Pavlik, John V. (2013), Yeni medya ve Gazetecilik, Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Poe, M. (2015), İletişim Tarihi, İstanbul: Islık Yayınları.
  • Siapera. E. ve Veglis. A. (2012). The Handbook of Global Online Journalism, UK: Wiley-Blackwell press
  • Singer, J. B. (2008). “Ethnography of Newsroom Convergence”, Making Online News: The Ethnography of New Media Production, New York: Roudledge. s. 157-170.
  • Singer. J. B. (2011). “Journalism and Digital Technologies.” In Changing the News: The Forces Shaping Journalism in Uncertain Times. New York: Routledge. s. 213-229.
  • Standing, G. (2017) Prekarya Yeni Tehlikeli Sınıf, Çev: Ergin Bulut, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Timisi. N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara, Dost Kitapevi.
  • Tokgöz, (2003) Temel Gazetecilik, Ankara: İmge Yayınları.
  • Van Dijk, J. (2016) Ağ Toplumu, İstanbul: Kafka Yayınları.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008).Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kenan Duman

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 19 Eylül 2017
Kabul Tarihi 3 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Duman, K. (2017). Yeni Medya Çağında Haberleri Yeniden Düşünmek: Teknoloji İle İçeriğin Kesişmesi ve Yenilikçi Davranışlar. Uluslararası Sosyal Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 107-119. https://doi.org/10.20860/ijoses.338911

İndeksler / Indexes

İdealOnline, INDEX COPERNİCUS [ICI], Eurasian Scientific Journal Index [ESJI], ISAM [Makaleler Veri Tabanı], SOBIAD, Scilit, 

tarafından dizinlenmekte, 


TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.


by.png


Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.