This study aims to determine whether the persuasive and style factors in the leaders’ speeches differentiate with the socio-demographical attributes of the voters based on the identification of their political opinions or not.
In accordance with this purpose, a field study has been done using questionnaire technique from quantitative approaches in province of Sanlıurfa. Descriptive statistics, factor analysis, one-way ANOVA and independent sample t test have been used in analysis of data collected in the study. As a result of analyses conducted, it has been concluded that the dimensions of persuasive components and the dimensions of style scale have been assigned differently meaning depending upon the voters’ socio-demographical characteristics.
While all of the style dimensions differentiate from socio-demographical variables, the persuasion dimensions show difference with only education and political opinion from independent variables. When considered the differentiations determined, the voters’ persuasibility changes depending on learning and political opinion. On the other hand, when analyzed the differentiations between the style dimensions and independent variables, it is reached to the findings supporting that the education and income level will decrease while the voters’ participation in the statements related to conflict style of the speeches. The study has a unique structure from its equivalents in the body of literature due to carrying out assessments about the persuasive components and styles in the leaders’ speeches by asking questions to the voters.
Bu çalışmada, liderlerin konuşmalarındaki ikna faktörleri ile üslup faktörlerinin, seçmenlerin sosyo-demografik özellikleri ile siyasi düşüncelerini tanımlamalarına bağlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığının tespit dilmesi amaçlanmaktadır.
Bu amaç doğrultusunda, Şanlıurfa ilinde nicel yaklaşımlardan anket tekniği kullanılarak saha çalışması yapılmıştır. Çalışmada toplanan verilerin analizinde betimleyici istatistikler, faktör analizi, tek yönlü ANOVA ve bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır. Yapılan analizler neticesinde, ikna bileşenleri boyutları ile üslup ölçeği boyutlarının, seçmenlerin sosyo-demografik özelliklerine bağlı olarak farklı anlamlandırıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Üslup boyutlarının tamamı sosyo-demografik değişkenlerle farklılaşma sergilerken; ikna boyutları bağımsız değişkenlerden yalnızca eğitim ve siyasi düşünceyle farklılaşma göstermektedir. Tespit edilen farklılaşmalar değerlendirildiğinde, öğrenmeye ve sahip olunan siyasi düşünceye bağlı olarak, seçmenlerin ikna edilebilirlikleri değişmektedir. Diğer yandan üslup boyutlarıyla bağımsız değişkenler arasındaki farklılaşmalar incelendiğinde, konuşmalardaki çatışmacı üsluba ilişkin söylemlere seçmenlerce desteğin, eğitim ve gelir seviyesi arttıkça azalacağını destekleyen bulgulara ulaşılmaktadır. Çalışma, liderlerin konuşmalarındaki ikna bileşenleri ile çatışma ve uzlaşma bağlamındaki üsluplarına yönelik söylemleri, seçmenlere sorarak değerlendirmeler yapmasından dolayı benzerlerinden ayrılmaktadır.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 6 - ARALIK |
İndeksler / Indexes
tarafından dizinlenmekte,
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.