In this
study, it is aimed to reveal the effect of the activities that would be applied
to the sixth graders in elementary school in Turkish lessons before the
listening activities (preparatory works)
on students’ listening skills and opinions about it. In the experimental
group, physical and mental preparation stages were followed and the lesson was
processed; in the control group, the lesson was passed without any preparation.
Multiple choice, gap filling, paired and short answer questions were asked to
measure the effect of the preparation work on the student. The data collected
from this study were entered to SPSS and 11 points of difference between the
average of the control group (25.3684) and the average of the experimental
group (36.2857) was found according to
the results of the Independent Groups t-Test. On this meaningful difference in
favor of the experimental group, a semi-structured interview form was applied
to experimental group students and revealed the causes of the difference.
Again, according to the form, all the students in the experimental group gave
the answer "Yes" in response to the five "Yes" and
"No" questions that were asked to provide positive contributions to
the steps taken in listening preparation. According to these results, it is
shown that the preparatory work influences the academic achievement of
experimental group in a meaningful way.
Bu
çalışmada, ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerine Türkçe derslerinde dinleme
etkinliklerinden önce yapılacak çalışmaların (hazırlık çalışmalarının),
öğrencilerin dinleme becerilerine etkisi ve bununla ilgili öğrenci görüşlerinin
ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmada; deney grubunda, fiziksel ve zihinsel
hazırlık aşamaları takip edilerek işlenmiş; kontrol grubunda herhangi bir
hazırlık yapılmadan derse geçilmiştir. Yapılan hazırlık çalışmasının öğrenci
üzerindeki ders etkisini ölçmek için çoktan seçmeli, boşluk doldurmalı,
eşleştirmeli ve kısa cevaplı sorular sorulmuştur. Buradan elde edilen veriler
SPSS’e girilmiş ve Bağımsız Gruplar t-Testi’nin sonucuna göre kontrol grubunun
ortalaması (25.3684) ile deney grubunun ortalaması (36.2857) arasında yaklaşık
11 puanlık bir fark ortaya çıkmıştır. Deney grubu lehine çıkan bu anlamlı fark
üzerine bunun sebeplerini belirlemeye yönelik deney grubu öğrencilerine yarı
yapılandırılmış görüşme formu uygulanmış ve farkın sebepleri ortaya
konulmuştur. Yine forma göre, deney grubundaki öğrencilerin tamamı dinleme
hazırlığında uygulanan aşamaların kendilerine olumlu katkılar sağladığına
yönelik sorulan beş adet "Evet" "Hayır" sorusuna,
"Evet" cevabını vermişlerdir. Bu sonuçlara göre, yapılan hazırlık
çalışması, deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarına anlamlı yönde etki
ettiğini göstermektedir.
dinleme dinleme becerisi dinlemeye hazırlık dinleme eğitimi Türkçe eğitimi
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 8 - ARALIK |
İndeksler / Indexes
tarafından dizinlenmekte,
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.