In the 20th century the world political, economic, religious, educational, health, terrorism and natural disasters in the region of reasons, sometimes it is also significant migration between regions, and countries. Family on the education of children with social development, social rules and environmental, religious and professional organizations will be active. Children living with the family as the natural migration, environment, vocational training and sometimes they also encounter different in terms of belief. State in their own schools to educate their citizens, their language, history, ideals of unity, while at the same time will give to be available in other countries later in the country before the diplomas they receive at school and have knowledge of the profession to ensure their livelihood. In this sense, primary school boys and girls in Turkey before, after school and high school education has become a legal obligation. Country, students are required to go through the process to ensure a good education themselves a better future.Population slowly increased between 1923-1950, but due to the capital Ankara in Turkey and then migrate to where there is a right of establishment of state-owned enterprises. Migration from rural areas to urban centers in the country which started after 1950, has increased gradually after 1990. Students who stands out advantages and disadvantages of migration than those who immigrated in this context.In this study, the impact on education of children with migration problems faced by the children of families in the educational process in Turkey experienced migration will be explored.
Dünya’da 20.Yüzyılda siyasi, ekonomik, dini, eğitim, sağlık, terör ve doğal afetler nedenleriyle bölge içinde, bölgeler arasında bazen de ülkeler arasında göç hareketleri yaşanmaktadır. Toplumsal oluşumlarla birlikte çocukların eğitimi üzerinde ailesi, toplumun kuralları ve çevre, din ve meslek kuruluşları etkin olur. Doğal olarak aileyle beraber göç yaşayan çocuk, çevresel, mesleki ve bazen de inanış açısından farklı eğitimlerle karşılaşmışlardır. Devlet kendi okullarında kendi vatandaşlarını yetiştirecek, onlara dil, tarih, ülkü birliği sağlarken aynı zamanda kendi geçimini sağlayacak meslek bilgisine sahip olması ve okulda aldıkları diplomaların önce ülkesi içinde sonra diğer ülkelerde geçerli olacak şekilde verecektir. Bu anlamda Türkiye’de erkek ve kız çocuklarının önce ilkokul, sonra ortaokul ve lise öğrenimleri yasal zorunluluk haline gelmiştir. Ülkede öğrenciler kendilerine iyi bir gelecek sağlayabilmek için iyi bir eğitim sürecinden geçmeleri gerekmektedir.Türkiye’de 1923-1950 arasında nüfus yavaş artar ve ancak başkent olması nedeniyle Ankara ve daha sonra Kamu İktisadi Teşekkülleri’nin kurulduğu yerlere doğru bir göç yaşanır. Ülkede 1950 sonrasında başlayan kırsal alandan kent merkezlerine göç, 1990 sonrasında giderek artmıştır. Göç yaşayan öğrencilerin bu bağlamda göç yaşamayanlara göre avantaj ve dez avantajları öne çıkmaktadır.Bu çalışmada Türkiye’de göç yaşamış ailelerin çocuklarının eğitim sürecinde karşılaştıkları problemleri ile göçün çocukların eğitimi üzerindeki etkisi araştırılacaktır.
Bölüm | MAK |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 4 - ARALIK |
İndeksler / Indexes
tarafından dizinlenmekte,
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.