In this research, it is aimed to evaluate the activities included in the data-based investigation theme of the primary school math 1 st grade course book with respect to the curriculum. In the research document assessment, one of the quantitative research methods, is used. The data of the research consists of 2024 primary school grade one math course curriculum, approved by the Ministry National Education, the primary school math 1 st grade course book, put into effect in the academic year 2024-2025 and the activities included in the data-based investigate themes of the primary school 1 st grade math one enrichment activities teachers’ guidebook. The descriptive analysis and content analysis are used for analyzing data. According to the results of the data, the skills, the values, the relationships, learning proofs and enrichment activities in the books evaluated are found to be consistent with the curriculum in general. However, pre-evaluation and bridging, of the stages of the learning-teaching experiences according to the curriculum are not found as consistent with the course book and the process components belonging to the learning output is found partially consistent with the course book in the learning-teaching applications stage. Furthermore, it is concluded that the research paper containing the game loving in the skills dimension and the matching activities in the learning proofs dimension are not reflected to the course book according to the curriculum.
Math teaching curriculum course book data-based research theme.
Bu çalışmada, ilkokul matematik 1. sınıf ders kitabının veriye dayalı araştırma temasındaki etkinliklerin öğretim programı açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yönteminden doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmanın verilerini Milli Eğitim Bakanlığı onaylı 2024 ilkokul birinci sınıf matematik dersi öğretim programı, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan ilkokul matematik 1. sınıf ders kitabı ve ilkokul matematik 1. sınıf zenginleştirme etkinlikleri öğretmen kılavuz kitabının veriye dayalı araştırma temalarında yer alan etkinlikler oluşturmaktadır. Verilerin analizinde ise betimsel analiz ve içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre incelenen kitaplarda beceriler, değerler, ilişkiler, öğrenme kanıtları ve zenginleştirme etkinlikleri genel olarak öğretim programı ile uygun bulunmuştur. Bununla birlikte öğrenme-öğretme yaşantılarının aşamalarından ön değerlendirme, köprü kurma ve öğrenme-öğretme uygulamaları etkinlikleri ders kitabıyla kısmen uygun bulunmuştur. Ayrıca programa göre beceriler boyutunda oyunseverlik eğilimi ile öğrenme kanıtları boyutunda eşleştirme etkinliklerini içeren çalışma kâğıdının ders kitabına yansıtılmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Matematik eğitimi öğretim programı ders kitabı veriye dayalı araştırma teması.
Etik Beyanı Bu çalışmada Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi’nde belirtilen kurallara uyulduğunu ve bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemlere dayalı hiçbir işlem yapmadığımı ve tüm etik ihlallerde tüm sorumluluğun makale yazarına ait olduğunu beyan ederim. Etik Kurul İzni Çalışmanın özgün olduğunu, hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu gibi tüm aşamalarında bilimsel etik ilke ve kurallara uygun davrandığımı, bu çalışma için elde edilen veriler, insan ve hayvanların deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması ve kişisel verilerin korunması kanunu gereğince etik kurul iznine tabi olmadığını beyan ederim.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2025 |
| Kabul Tarihi | 28 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 2 |