Bu araştırmanın amacı 2019 Türkçe Öğretim
Programı’nın öğrencilere okuma ve yazma alışkanlığı kazandırma yeterliliğine
ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Bu araştırma, durum
araştırması (örnek olay) deseninde nitel bir araştırmadır. Amaçsal
örnekleme türlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 30
sınıf öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile görüşme
yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil
ilçelerinde 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, ilkokullarda görevli bulunan
sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde içerik
analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda araştırmaya katılan
öğretmenlerin sınıflarında bulunan öğrencilerin okuma ve yazma
alışkanlıklarının istenilen düzeyde olmadığı, İlkokul Türkçe Öğretim Programı’nın öğrencilere okuma ve yazma
alışkanlığı kazandırmada yeterli olmadığı, okuma ve yazma alışkanlığı
kazandıracak ayrı bir öğretim programına ihtiyaç duyulduğu bulgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 18 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |