Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okuma ve Yazma Alışkanlığı Kazandırma Yeterliliği Açısından Türkçe Öğretim Programı’nın Değerlendirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 307 - 318, 20.05.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı 2019 Türkçe Öğretim
Programı’nın öğrencilere okuma ve yazma alışkanlığı kazandırma yeterliliğine
ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir.
Bu araştırma, durum
araştırması (örnek olay) deseninde nitel bir araştırmadır.
 Amaçsal
örnekleme türlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 30
sınıf öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile görüşme
yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil
ilçelerinde 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, ilkokullarda görevli bulunan
sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır.
Elde edilen verilerin analizinde içerik
analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda araştırmaya katılan
öğretmenlerin sınıflarında bulunan öğrencilerin okuma ve yazma
alışkanlıklarının istenilen düzeyde olmadığı, İlkokul Türkçe Öğretim Programı’nın öğrencilere okuma ve yazma
alışkanlığı kazandırmada yeterli olmadığı, okuma ve yazma alışkanlığı
kazandıracak ayrı bir öğretim programına ihtiyaç duyulduğu bulgulanmıştır.

Kaynakça

  • Aktaş, E., ve Yurt, S.U. (2016). 2005 ile 2015 ilköğretim Türkçe dersi öğretim programlarının (1-8. Sınıflar) karşılaştırılması [Öz]. 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Muğla Sıtkı Koçma Üniversitesi, Muğla. Erişim adresi: http://usos2016.com/usos2016-bildiri-ozet-kitabi.pdf.
  • Altınkeser, F., ve Coşkun, İ. (2009). 2009 ve 2015 Türkçe dersi öğretim programlarının karşılaştırılması ve değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 114-135.
  • Alver, M., ve Sancak, Ş. (2016). 2015 Türkçe dersi öğretim programı hakkında öğretmen, öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşleri. Turkish Studies- International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish and Turkic, 11(14), 31-60. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9830
  • Arıcı, A. F. (2012). Okuma eğitimi (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Aslan, M., ve Uğur, A. (2018). 2015 ve 2017 İlkokul Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(1), 528-547.
  • Atik, S., ve Aykaç, N. (2009). 2009 ve 2015 Türkçe öğretim programlarının eğitim programı ögeleri açısından değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Dergisi, 18(3), 586-607.
  • Avcı, N. (2018). Türkçe öğretim programı (2018) bağlamında 5. sınıf Türkçe dersi öğretimine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Akdeniz Üniversitesi. Antalya
  • Balcı, A. (2016). Okuma ve anlama eğitimi (2.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bayburtluoğlu, Y. S. (2015). 2015 Türkçe dersi öğretim programı ve 2006 Türkçe dersi öğretim programlarının değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 10(15).
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Deniz, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin okuma alışkanlığının geliştirilmesi üzerine Türkçe öğretmenlerinin görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adıyaman.
  • Diren, E. (2010). Türkçe öğretim programı 8. sınıf okuma alanı kazanımlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ankara ili örneği) Gazi Üniversitesi.Ankara
  • Eminoğlu, N. (2019). İlkokul öğrencilerinin okuma ve yazma tutumlarındaki değişimin incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Hanedar, R. T. (2011). 8. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığı ve okuduğunu anlama becerileri üzerine bir araştırma. Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Kabapınar, Y. (2009). Yeni öğrenme anlayışının ışığında sosyal bilgiler ders kitapları. C. Öztürk (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi: demokratik vatandaşlık eğitimi içinde (367-401), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • MEB, (2018). Türkçe Dersi Öğretim Programı (1-8. Sınıflar). Ankara.
  • Melanlıoğlu, D. (2010). Kültür aktarımı açısından Türkçe öğretim programları. Eğitim ve Bilim, 33(150).
  • Öztürk, D. S., Aksoy, E. (2016). İlköğretim öğrencilerinin okuma alışkanlığına ilişkin veli görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.16(2),110-123.
  • Şahin, D., ve Bayramoğlu, C.D. (2016). 2015 Türkçe öğretim programının metin, tür ve tema seçimi bakımından değerlendirilmesi. Turkish Studies- International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish and Turkic, 11(3), 2095-2130. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9289
  • Şenel, T., ve Aslan, O. (2014). Okul öncesi öğretmen adaylarının bilim ve bilim insanı kavramlarına ilişkin metaforik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2).
  • Wittrock, J. J. (2003). Read all about it: finding ways to boost content comprehension and reading interest in an eighth grade science classroom. Pasific Lutheran University, Master of Arts in Education, 3(3),23-31.
  • Yalın, H. İ. (1996). Ders kitabı tasarımı. Milli Eğitim Dergisi, 132, 61.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, D. G., ve İzalan, Z. (2016, Mayıs) 2005 Türkçe dersi öğretim programı ve 2015 Türkçe dersi öğretim programının karşılaştırılması [Öz]. 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla. Erişim adresi: http://usos2016.com/usos2016-bildiri-ozet-kitabi.pdf.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nida Eminoğlu 0000-0002-7239-151X

Yayımlanma Tarihi 20 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 18 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Eminoğlu, N. (2020). Okuma ve Yazma Alışkanlığı Kazandırma Yeterliliği Açısından Türkçe Öğretim Programı’nın Değerlendirilmesi. Uluslararası Ders Kitapları Ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 3(1), 307-318.

17394 17395 18802  189911899819047 19738209842099321032