Human being is a cultural entity. The person's culture has always a deep origin and continues to operate outside their own consciousness, even if they are familiar with a second or foreign culture. Foreign language is the bridge between two cultures. For this reason, culture element is very important in foreign language teaching. In addition, materials and teaching methods are also very important. Due to its relations with the British, English is the second foreign language preferred in India. Turkish language is chosen as the third or fourth foreign language by students in India. Considering this issue, it can be said that the importance of Turkish in India is increasing day by day. The purpose of this research is to examine the existence and teaching of Turkish as a foreign language in India. In this study, studies related to the subject have been scanned and systematically examined. The screening was conducted in Turkish language and the article year was not restricted. Researches on the subject were examined, Turkish teaching models in other countries were researched and compared with the education model in India. In this context, suggestions were made for future researches in the light of research data.
Foreign language teaching in India Turkish as a Foreign Language Teaching Turkish in Indıa
İnsan kültürel bir varlıktır. Kişinin kültürü her zaman derin bir kökene sahiptir ve ikinci veya yabancı bir kültüre aşina olsalar bile, kendi bilinçlerinin dışında işlemeye devam eder. Yabancı dil iki kültür arasındaki köprüdür. Bu nedenle yabancı dil öğretiminde kültür öğesi büyük önem taşımaktadır. Ayrıca bununla birlikte materyal ve öğretim yöntemleri de oldukça önemlidir. İngilizlerle olan ilişkileri nedeniyle İngilizce Hindistan’da tercih edilen 2. Yabancı dil olarak karşımıza çıkmaktadır. Hindistan’da Türk dili ise öğrenciler tarafından üçüncü veya dördüncü yabancı dil olarak seçilmektedir. Bu konu göz önüne alınırsa Türkçenin Hindistan’daki öneminin gitgide arttığı söylenebilir. Bu araştırmanın amacı; Hindistan’da yabancı dil olarak Türkçenin varlığını ve öğretimini incelemektir. Bu çalışmada, konu ile ilgili çalışmalar taranarak sistematik olarak incelenmiştir. Tarama Türkçe dilinde yapılmış ve makale yılı sınırlandırılması getirilmemiştir. Konu ile ilgili araştırmalar incelenmiş, diğer ülkedeki Türkçe öğretim modelleri araştırılıp, Hindistan’da gerçekleşen eğitim modeli ile karşılaştırılmıştır. Bu kapsamda araştırma verileri ışığında gelecek araştırmalar için öneriler getirilmiştir.
Hindistan’da yabancı dil öğretimi Yabancı Dil olarak Türkçe Hindistan’da Türkçe öğretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: