Yabancılara Türkçe öğretiminde en mühim basamaklardan biri sözcük öğretimidir. Sözcük öğretiminde ise düşünceleri daha etkili kılmak ve söyleyişe güzellik katmak için kalıplaşmış ifadelere de mutlaka yer verilir. İşte bu kalıplaşmış ifadelerden deyim ve atasözleri en sık karşılaşılanlar olması bakımından ayrı bir öneme sahiptir. Söyleneni daha kolay, etkili ve anlaşılır olarak dile getirmede önemi yadsınamayan deyim ve atasözlerini, Türkçenin ve Türk kültürünün zenginlik nişaneleri diye de kabul edebiliriz. Bu amaçla Yabancılara Türkçe Öğretimi için kullanılan İstanbul B1 ders ve çalışma kitaplarındaki deyim ve atasözlerinin varlığını tespit etmeye yönelik bir çalışma gerçekleştirilmiştir.
Çalışmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmış, öğrenme- öğretme sürecinde deyim ve atasözlerini kullanma gerekliliği yabancı dil öğretiminin belli başlı ilkeleri bağlamında ortaya konulmuştur. Proje betimleyici bir çalışma olup veriler, doküman incelemesi yöntemi ile toplanmıştır. Bununla birlikte İstanbul Yabancılar İçin Türkçe B1 Ders ve Çalışma Kitaplarının baştan sona taraması yapılmıştır. Çıkan neticeye göre, deyim ve atasözlerinin üniteler arası dağılımda farklılıklar arz ettiği görülmüştür.
DEYİMLER ATASÖZLERİ DİL YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ KÜLTÜR AKTARIMI
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: