Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Impact of The Digital World on Reading And Writing Skills

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 2, 165 - 184, 30.12.2021

Öz

The rapid progress of developments in the field of technology makes itself felt at every stage of life. In order to meet their needs and access information, the need of today's people for digital resources is increasing day by day. For this reason, the use of phones, computers, and tablets has become widespread in our age. Together with technological innovations, digitalization has entered the education life as well. Along with technological developments, digital tools have started to be used to acquire reading and writing skills. In this study, the positive and negative effects of the digital world on reading and writing skills were discussed by field scanning and this issue was tried to be interpreted by supporting it with various suggestions.

Kaynakça

  • Büyükkarcı A. ve Müldür M. (2017). Teknoloji Kullanımının Yazma Becerisine Yansımalarına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (27)
  • Odabaş H. (2017). Bilişim Teknolojilerinin Bilgi Merkezlerine ve Hizmetlerine Etkileri. Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi (10) 287
  • Güneş F. (2010). Öğrencilerde Ekran Okuma ve Ekranik Düşünme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:14, (3-4)
  • Güneş F. (2016). Eğitimde Kalem ve Tuşlarla Yazma Tartışmaları. Bartın Üniversitesi eğitim Fakültesi Dergisi (20-24)
  • Güneş F. (2016). Kâğıttan Ekrana Okuma Alanındaki Gelişmeler. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:1
  • Tağa ve Ünlü. (2013). Yazma Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar Üzerine Bir İnceleme. Turkish Studies. DOI:http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.5175 s.1287.
  • Baş B. ve Turhan O. (2017). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisine Yönelik Web 2.0 Araçları: Poll Everywhere Örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (13). s.1235

Dijital Dünyanın Okuma ve Yazma Becerileri Üzerindeki Etkisi

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 2, 165 - 184, 30.12.2021

Öz

Teknoloji alanındaki gelişmelerin hızla ilerlemesi, hayatın her kademesinde kendisini hissettirmektedir. Günümüz insanının ihtiyaçlarını karşılamak ve bilgiye ulaşmak için dijital kaynaklara duyduğu ihtiyaç giderek artmaktadır. Bu sebeple çağımızda telefon, bilgisayar ve tablet kullanımı yaygınlaşmıştır. Teknolojik yeniliklerle birlikte dijitalleşme eğitim hayatına da girmiştir. Teknolojik gelişmelerle birlikte okuma ve yazma becerilerini kazanmak hususunda dijital araçlara yer verilmeye başlanmıştır. Hazırlanan bu çalışmada alan taraması yapılarak dijital dünyanın okuma ve yazma becerileri üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri ele alınmış ve konu çeşitli önerilerle desteklenip yorumlanmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Büyükkarcı A. ve Müldür M. (2017). Teknoloji Kullanımının Yazma Becerisine Yansımalarına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (27)
  • Odabaş H. (2017). Bilişim Teknolojilerinin Bilgi Merkezlerine ve Hizmetlerine Etkileri. Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi (10) 287
  • Güneş F. (2010). Öğrencilerde Ekran Okuma ve Ekranik Düşünme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:14, (3-4)
  • Güneş F. (2016). Eğitimde Kalem ve Tuşlarla Yazma Tartışmaları. Bartın Üniversitesi eğitim Fakültesi Dergisi (20-24)
  • Güneş F. (2016). Kâğıttan Ekrana Okuma Alanındaki Gelişmeler. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:1
  • Tağa ve Ünlü. (2013). Yazma Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar Üzerine Bir İnceleme. Turkish Studies. DOI:http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.5175 s.1287.
  • Baş B. ve Turhan O. (2017). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisine Yönelik Web 2.0 Araçları: Poll Everywhere Örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (13). s.1235
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gizem" Türe 0000-0002-6409-6027

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türe, G. (2021). Dijital Dünyanın Okuma ve Yazma Becerileri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 4(2), 165-184.

Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: