Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde etkinlik oluşturmada kullanılabilecek Web 2.0 araçlarını tanıtmak ve yeniden yapılandırılan Bloom Taksonomisine uygun olarak Web 2.0 araçlarıyla oluşturulan etkinlikleri sunmaktır. Tarama modelinde betimsel bir çalışma olan araştırma için B1 seviyesine uygun olan Sevim Ak’ın Ayakkabı Tamircisi metni seçilmiş ve bu metin kullanılarak etkinlikler oluşturulmuştur. Veriler Web 2.0 araçlarından elde edilerek oluşturulmuştur. Veri kaynaklarının incelenmesinde kullanılacak çerçeve olarak Bloom Taksonomisi seçilmiştir. Sevim Ak’ın Ayakkabı Tamircisi metni Emaze sunum aracına yazılmıştır. Hatırlama basamağında Wordwall aracı, anlama basamağında Padlet pano programı, uygulama basamağında Canva aracı, analiz basamağında Visme sunum aracı, değerlendirme basamağında Linoit pano aracı, yaratma basamağında da Storyboardthat aracı kullanılmıştır. Oluşturulan bütün etkinlikler uygulama sırasında kolaylık oluşturması için Blendspace aracına aktarılmıştır.
Etkinlik Hazırlama Web 2.0 Bloom Taksonomisi. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi
The aim of the study is to present the created activities using Web 2.0 tools in accordance with the revised Bloom taxonomy of teaching Turkish as a foreign language as well as introducing the web 2.0 tools implemented to create activities utilizing an appropriate text chosen from B1 level. A screening model was used for this descriptive study. The data was generated from Web 2.0 tools as a reference source by selecting Bloom taxonomy as the framework for this study. Sevim AK's Ayakkabı Tamircisi text was written on the Emaze presentation tool. The Wordwall tool was employed the remembering step, the Padlet clipboard program in the understanding step, the Canva tool in the applying step, the Visme presentation tool in the analyze step, the Linoit clipboard tool in the evaluate step, and the Storyboardthat tool in the create step. All created activities are transferred to the Blendspace tool for convenience during the application
Teaching Turkish as a Foreign Language Activity Preparation Web 2.0 Bloom
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: