Türkçenin yabancı/ ikinci dil olarak öğretiminde temel kaynak dil öğretim setlerinin yetersiz olduğu, benzer şekilde materyal çeşitliliğinin yetersiz olduğu ve öğretimde destekleyici materyal olarak farklı türlerde oluşturulan metinlerin kullanıldığında öğretime olumlu katkılar sağladığı görülmüştür. Türkçenin yabancı/ ikinci dil olarak öğretiminde gezi yazılarının kullanımı materyal eksikliğini giderebilir mi? sorusu çalışmanın problem durumunu oluşturmaktadır. Çalışma ile amaçlanan, Türkçenin yabancı/ ikinci dil olarak öğretiminde gezi yazılarını kullanarak öğretimi destekleyici materyaller üretmek ve öğretimin niteliğini artırmaya katkı sağlamaktır. Bu hedefler doğrultusunda inceleme yapılarak alanyazında gezi yazılarının kullanımına yönelik hazırlanan araştırmalar tespit edilmiştir. Türkiye’nin doğal güzelliklerini ve zenginliklerini, kültürünü Türkçenin incelikleriyle kaleme almış günümüz seyyahlarından Saffet Emre Tonguç’un “Hatay ve Adana” gezileri sonrası yazdığı yazılardan beslenerek Türkçenin yabancı/ ikinci dil olarak öğretiminde anlama (dinleme ve okuma) becerilerini kapsayan etkinlikli materyal örneklerine yer verilmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizine uygun şekilde tasarlanmıştır. Alanyazında sınırlı sayıda çalışmada yer verildiği tespit edilen gezi yazılarının Türkçenin yabancı/ ikinci dil olarak öğretiminde kullanımının yaygınlaştırılması gerektiği ve öğretimde kullanımının pek çok yönden fayda sağlayacağı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Türkçenin Yabancı/ İkinci Dil Olarak Öğretimi Öğretimi Destekleyici Materyaller Kültür Metin Seçimi Gezi Yazıları
Çalışma 19-21 Ekim 2023 tarihlerinde düzenlenen 15. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumunda bildiri olarak sunulmuştur.
The inadequacy of the basic resource language teaching sets in teaching Turkish as a foreign/second language, as well as the inadequacy of the variety of materials and the results of the positive contributions to teaching when texts created in different genres are used as supporting materials in teaching, constitute the problem situations of the study. The aim of the study is to produce materials that support the teaching of Turkish as a foreign/second language through the use of travel writings and to contribute to improving the quality of teaching. In line with these objectives, the researches prepared for the use of travel writing in the literature were identified. Saffet Emre Tonguç, one of today's travelers who has written about Turkey's natural beauty and richness, culture with the subtleties of Turkish, has included examples of materials with activities covering comprehension (listening and reading) skills in teaching Turkish as a foreign/second language by feeding on his writings after his trips to "Hatay and Adana". The study was designed according to document analysis, which is one of the qualitative research methods. It was concluded that the use of travel writing, which is found in a limited number of studies in the literature, should be expanded in teaching Turkish as a foreign/second language and that its use in teaching will be beneficial in many ways.
Teaching Turkish as a Foreign/Second Language Materials to Support Teaching Culture Text Selection Travel Writings
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 9 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: