Bu çalışmada okul öncesi dönem basılı resimli çocuk kitaplarının yapısal özellikleri üzerine çalışılan 2010-2020 yılları arasında yayımlanan makalelerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel olarak ve durum çalışması deseninde gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Bu doğrultuda elektronik ortamda anahtar kelimeler ile tarama yapılmış ve ölçütlere uygun 18 makaleye ulaşılmıştır. Veriler toplanırken “Makale İnceleme Formu’’ kullanılmıştır. Veriler analiz edilirken doküman incelemesi yapılmış ve betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizinde kodlar oluşturulmuş; kod güvenirliği 0.97 bulunmuş, veriler MS Office Excel programında işlenmiş; bulgular yüzde ve frekans tabloları ile sunulup yorumlanmıştır. İncelenen makalelerin en fazla 2016 yılında yayımlandığı; en fazla nitel türde çalışma yapıldığı; en fazla tarama modeli kullanıldığı, en fazla amaçlı örnekleme yöntemi kullanıldığı; örneklemlerde incelenen en fazla 2995 ve en az 5 kitap olduğu; kitaplara en çok kitapevi, en az yayınevi ve elektronik ortamdan ulaşıldığı; veri toplamak için en çok kitap inceleme formu kullanıldığı; çalışmaların çoğunda kitapların iç ve dış yapı özelliklerinin birlikte incelendiği; iç yapı özelliklerinden en fazla dil ve anlatım ve konu, en az tema incelenirken; dış yapı özelliklerinden en fazla resimleme, en az harf özelliklerinin incelendiği tespit edilmiştir. Sonuçlar doğrultusunda, araştırmacılara öneriler sunulmuştur.
resimli çocuk kitabı okul öncesi dönem kitapları resimli hikaye kitapları kitap özellikleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |