Vergi mükellefleri
vergi artışlarını kabullenme konusunda anlaşılır bir şekilde isteksizlerdir ve bazı
koşullarda bu reaksiyon yasal sınırlar içinde kalırken, diğerleri yasal
sınırların dışında meydana gelebilir. Bu çalışmada mükelleflerin vergi adaleti
algısı, devlete olan güveni, yolsuzluk algısı, kamu hizmetlerden memnuniyet,
savurganlık, vatanseverlik, vergi afflarının etkisi, geliri, eğitim seviyesi,
vergi yönetiminin algılanması, gerekçelendirme ve oportünizm gibi vergi verme
davranışını etkileyen kavramların vergi artışına yönelik tepkilerin
motivasyonlarında etkisini araştırmak için belirtilen kavramları / faktörler
ile bir kavramsal çerçeve ortaya sürülmüştür. Vergi artışına mükelleflerinin
tepkilerini anlaşılmasında yardımcı
olacak bir çerçeve oluşturmak için, motorlu taşıt vergisinde ve kısmen gelir
vergisi tarifesine 2017 yılında getirilen artışı ve bunun sosyal medya üzerinde
daha önce görülmemiş bir toplumsal toplumsal tepki nitel veri toplamak için bir
fırsata dönüştürülmüştür. Bu sebeple Türkiye'nin en çok kullanılan sosyal medya
platformlarından biri olan Twitter'da yayınlanan sosyal medya tepkilerine
odaklanılmış ve 27 Eylül 2017 ile 14 Ekim 2017 döneminde trend olan konulardan
(hashtag'ler) veri toplanmıştır. On bir trend konudan 20.984 tweet toplanmış ve
veriler tematik analiz yöntemi ile incelenmiştir. Analizin bulguları, hükümet
güveninin tepkilerin ardındaki en yaygın motivasyon olduğunu ve vergi yükü
endişeleriyle özdeşleştiğini göstermiştir. Bu araştırma literatürde, vergi artışı
üzerindeki sosyal medya tepkilerini kategorize etmeye yönelik ilk girişim
olduğu ve vergi artırımı üzerindeki vergi mükelleflerinin motivasyonlarını
kategorize etme konusunda uluslararası literatüre katkıda bulunduğu için
literatüre katkı sağlanmıştır
In this study, in order to research taxpayer’s motivations towards tax increase some of the concepts which affect taxpayers’ reactions of taxation like tax justice, government trust, corruption perception, satisfaction of public services, splurge, patriotism, tax amnesty influence, taxpayers’ income, education level, perception of tax administration, justification and opportunism is created as a conceptual framework. In order to create a framework that guides us to understand taxpayer reactions to a tax increase, we took an opportunity of 2017 changes of the tax system in motor vehicle tax and the increase of the third bracket of personal income that caused an unprecedented social reaction over social media and press. We focused on the social media reactions that posted on Twitter, one of the most used social media platforms in Turkey, and gathered data from trending topics during the period of 27th of September 2017 and 14th of October 2017. We gathered 20.984 tweets from eleven trending topics. The data were analyzed with thematic analysis. Findings of the analysis showed that government trust is the most common motivation behind reactions and it is followed by tax burden concerns. This research has a unique contribution to the literature as it is the first attempt to categories social media reactions over a tax increase in the Turkish context and it also contributes to international literature.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 8 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
________________________________________________________________________________________________
Content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.
________________________________________________________________________________________________