Bu çalışmanın amacı, ilk ve orta öğretim
okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel güven ve
örgütsel farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkileri belirlemektir. Örgütsel
güven ile örgütsel farkındalık değişkenlerine ilişkin öğretmen algılarının;
cinsiyet, yas, öğrenim durumu, kıdem, kurumda çalışma süresi ve yüksek lisans
yapma değişkenlerine göre saptanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2016-2017
eğitim-öğretim yılında Ankara ili Mamak ilçesi Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı
resmi ilk ve orta öğretim okulları ve bu okullarda görev yapan öğretmenler
oluşturmaktadır. Örneklemi ise Mamak ilçesinde görev yapan 190 beden eğitimi
öğretmeninden 158’i oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
“Kişisel Bilgi Formu”, “Okullarda Örgütsel Güven Ölçeği” ve “Okullarda Örgütsel
Farkındalık Ölçeği” kullanılmıştır. Sonuç
olarak, beden eğitimi öğretmenlerinin algıları örgütsel güven ve tüm alt boyutlar
ile okullarda örgütsel farkındalık ve alt boyutlarında oldukça katılıyorum
düzeyinde bulunmuştur. Cinsiyet değişkenine göre beden eğitimi öğretmenlerinin
örgütsel güvene ilişkin algıları yeniliğe açıklık ve iletişim ortamı
boyutlarında istatistiksel anlamda manidar fark gösterirken yas ve kıdem
değişkenlerine göre beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel güvene ilişkin
algıları yöneticiye güven boyutunda istatistiksel anlamda manidar fark
göstermiştir. Beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel güvene ilişkin algıları
öğrenim durumu, kurumdaki çalışma süresi ve kurumdaki yönetici ile çalışma
süresi değişkenlerine göre istatistiksel anlamda manidar fark göstermemiştir.
Lisansüstü eğitim yapma değişkenine göre beden eğitimi öğretmenlerinin algıları
örgütsel güvenin tüm alt boyutlarında istatistiksel anlamda manidar
bulunmuştur. Öğretmen farkındalığı, yönetici farkındalığı ve okullarda örgütsel
farkındalık ile örgütsel güven algıları arasında pozitif yönlü anlamlı
ilişkiler bulunmuştur. Regresyon analizi sonucunda yöneticiye güven ve yeniliğe
açıklık boyutlarının, öğretmen farkındalığını anlamlı düzeyde yükselttiğini ve
yeniliğe açıklık boyutunun, okullarda örgütsel farkındalığı anlamlı düzeyde
yükselttiği sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this study, primary and secondary education school physical education teachers who work in organizational trust and organizational awareness is intended to determine the relationships between the levels. Relating to organizational awareness organizational confidence with variable teacher perceptions; gender, mourning, education, seniority, making this institution operating time and graduate's has changed has been identified according to the variable. The research universe, 2016-2017 in the academic year under the Ministry of national education, Ankara province, Mamak County official primary and secondary education schools and teachers in these schools. The sample of the survey in the Mamak district 158 physical education teacher. Research as a tool for data collection "personal information form", "the scale of Organizational Trust in schools", and "Organizational Awareness Scale in schools". Research results and the results are as follows; Physical education teachers perceptions of organizational trust and all of its dimensions with dimensions of organizational awareness in schools and at the level of the child has been found quite agree. According to the variable gender physical education teachers perceptions regarding openness and trust in organizational communication environment showing statistically significant difference in the size of mourning and physical education teachers according to their seniority variable organizational trust administrator perceptions regarding trust in size have shown statistically significant differences. Physical education teachers perceptions of organizational trust-related education, the premises at run time, and working with the Manager of the institution according to the duration variable did not show statistically significant difference. Graduate education of physical education teachers according to the variable do the perceptions of organizational trust in all child dimension was found statistically significant. Teacher awareness, organizational awareness in schools administrator awareness and perceptions of organizational trust with positive way meaningful relationships. Regression analysis as a result of the size of the trust and openness to the administrator, the teacher is raising significant awareness and openness in schools the size of organizational awareness significantly as a result of the upgrade.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.