Bu
araştırma; bireylerin eğitim düzeylerinin, boş zaman değerlendirme tercihleri üzerindeki
etkilerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi Adalet
Bakanlığı Merkez Teşkilatının çeşitli daire başkanlıklarında görev yapan 159
personel oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak 64 sorudan oluşan
bir anket kullanılmıştır. Veriler SPSS 15.0 İstatistik Paket programı ile
analiz edilerek, değişkenlerin frekans tabloları yüzde değerleri ile birlikte
verilmiştir. Değişkenler arasında anlamlı farkın olup olmadığına Tek Yönlü Varyans
Analizi (ANOVA) testi yöntemi ile bakılmıştır. Ayrıca Katılımcıların eğitim
durumlarına göre tercih ettikleri boş zaman aktivitelerine katılma sıklıkları çapraz
tablolar olarak sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre; bireylerin yeterli düzeyde
boş zamana sahip olamadıkları ancak azda olsa sahip oldukları boş zaman sürecini,
eğitim durumları yükseldikçe daha etkin ve planlı bir şekilde değerlendirmeye çalıştıkları
anlaşılmıştır. Ayrıca eğitim seviyesi düşük olan bireylerin daha çok kendi başlarına,
boş zaman faaliyetlerine katıldıkları; eğitim seviyesi yükseldikçe birlikte yapılan
faaliyetlerin arttığı gözlenmiştir. Dolayısıyla eğitim düzeyinin, bireylerin boş
zamanlarını değerlendirme tercihleri üzerinde etkili olduğu saptanmıştır.
This research is concluded in order to determine the effects of the
educational levels of the individuals on the leisure time evaluation
preferences. The sampling of the research consists of 159 personnel working in
various departments of the central organization of the Ministry of Justice. A
questionnaire consisting of 64 questions iss used as data collection tool in
the study,The data is analyzed with the SPSS 15.0 Statistical Package program
and the frequency tables of the variables are given together with the
percentage values. One way Variance Analysis (ANOVA) test is used to determine
whether there is a significant difference between the variables, and the .05
value is considered as statistically significant. In addition, the frequency of
participation of the participants in leisure activities is presented as cross
tables according to their educational
status. According to the results of the research; it is understood that
individuals can not have sufficient leisure time, but at least they try to
evaluate the leisure time they have in a more effective and planned manner as
their educational status increases. In addition, it is observed that
individuals with low education level are more likely to participate in leisure time
activities on their own and also it is observed that as the level of education
increased, the activities carried out together increase. Therefore, it is
determined that the level of education is influential on the preferences of
individuals to evaluate leisure time.
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.