Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gençlik Merkezlerinde Algılanan Hizmet Kalitesinin Araştırılması

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 5 - 15, 22.08.2019
https://doi.org/10.46463/ijrss.551296

Öz

Gençlik Merkezleri, Gençlik ve Spor Bakanlığı bünyesinde 81 ilde ve 180’den fazla noktada gençliğin gelişimi için hizmet vermekte olup, gençler için sunulan faaliyetlerin kalitesinin bilinmesi önem taşımaktadır. Bu çalışmada TR42 Düzey 2 bölgesinde faaliyet gösteren gençlik merkezlerinin algılanan hizmet kalitesini ölçmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği uygulanmış ve katılımcıların görüşlerine başvurulmuştur. Gençlik ve Spor Bakanlığı TR42 düzey 2 bölgesinde faaliyet gösteren Gençlik Merkezlerine üye olan 15-29 yaş aralığındaki gençlerin yaş, cinsiyet, üyelik süresi ve üye olduğu gençlik merkezi değişkenleri ile fiziksel çevre kalitesi, çıktı kalitesi ve etkileşim kalitesi alt boyutları arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacı ile yapılan bu araştırma, genel tarama modellerinden biri olan kesit alma yaklaşımıyla ve ilişkisel tarama modeliyle yapılmıştır. Bu doğrultuda, Gençlik ve Spor Bakanlığı TR42 düzey 2 bölgesinde faaliyet gösteren Gençlik Merkezlerine üye gençlerin görüşlerine başvurulmuş ve bunun için 2005 yılında Ali Aycan tarafından geliştirilen ve 2013 yılında Polat ve Arkadaşları tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular SPSS 21.0 For Windows Programında işlenerek bulgulara ulaşılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, cinsiyet değişkeni açısından anlamlı düzeyde bir farklılık bulunmazken, yaş, üyelik süresi ve üye olunan gençlik merkezi değişkenleri açısından anlamlı düzeyde farklılıklar tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Altan, Ş. ve Ediz, A. (2017). Türkiye’de Yüksek Hizli Tren (Yht) İçin Hizmet Kalitesinin Ölçümü. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(3), 695-720.
  • Ataç, Ö. (2018). Gençlerin Gençlik Merkezleri Faaliyetlerine İlişkin Tutumlarinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Aycan, A. (2005). Gençlik Merkezlerinde Örgütsel Etkililik ve Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Devebakan, N. ve Aksaraylı M. (2003). Sağlık Hizmetlerinde Algılanan Hizmet Kalitesinin Ölçümünde Servqual Skorlarının Kullanımı ve Özel Altınordu Hastanesi Uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(5), 38-5444.
  • Demirel, Y., Yoldaş, M. A. ve Divanoğlu, U. S. (2009). Algılanan Hizmet Kalitesinin Tatmin, Tavsiye Davranışı ve Tercih Üzerine Etkisi: Sağlık Sektöründe Bir Araştırma. Akademik Bakış Dergisi, 16(10).
  • Gediz, S. (2012). Kamu Hizmeti Olarak Rekreasyon Etkinlikleri Kapsamında Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlükleri Bati Akdeniz Bölgesi Gençlik Merkezleri Analizi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü. Yüksek Lisans Tezi.
  • Göndelen, D. (2007). Öğretmen Evlerinde Hizmet Kalitesi, Müşteri Tatmininin Ölçülmesi Uygulaması ve Müşteri Tatminini Arttırmaya Yönelik Eğitim Modeli. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • GSB. (2018). Gençlik ve Spor Bakanlığı Bütçesi TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu. Erişim: 03.04.2018 http://www.gsb.gov.tr/HaberDetaylari/3/145120/genclik-ve-spor-bakanligi-butcesi-tbmm-plan-ve-butce-komisyonunda-kabul-edildi.aspx
  • Mucuk, İ. (2001). Pazarlama İlkeleri. Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Özer, Y. E. (2011). Gençlerin Toplumsal Yaşama Katılımı ve Yerel Yönetimlerin Rolü. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11, 43-65.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, Valarie, A. and Berry Leonard, L. (1988). Servqual: A Multiple Item Scale For Measuring Consumer Perceptions of Service Qality Journal of Retailing; Greenwich Vol. 64, Iss. 1, (Spring): 12.
  • Parlar, F. M. ve Çelebi, M. (2011). Avrupa Birliği Gençlik Projelerindeki Yönetsel Sorunların Belirlenmesi. Spor Ekonomisi ve Yönetimi Kongresi. 12-15 EKİM İzmir.http://www.sporbilim.com/dosyalar/sem.pdf
  • Polat, E., Aycan, A., Üzüm, H., & Polat, E. (2013). Gençlik Merkezlerinde Algilanan Hizmet Kalitesi Ölçeği" Geçerlik Ve Güvenilirlik Çalişmasi. Spor Bilimleri Dergisi, 24(1), 25-36.
  • Rust, R.T., Zahorik, A.J. and Keiningham, T.L. (1996), Service Marketing, Harper Collins College Publishers, New York.
  • Usta, R. ve Memiş S. (2009). Hizmet Kalitesi ve Marka Bağlılığı Arasındaki İlişki Üzerine Müşteri Tatmininin Aracılık Etkisi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 87-102.

Investigation of Perceived Service Quality of Youth Centers

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 5 - 15, 22.08.2019
https://doi.org/10.46463/ijrss.551296

Öz

Youth centers
serves for the improvement of the youth
at 180 locations in 81 cities within
the Ministry of Youth and
Sports. And also, it is essential to be aware of the quality of the activities
provided for youngsters. The study is implemented to evaluate the perceived
service quality of the youth centers that is in service in the TR 42 Level 2 area. This research is carried out with
the help of questionnaire techniques and sights of the participants are taken
into consideration. This research, which is carried out to determine the
relation between the age, gender,
time of membership of a Yotuh
Center and the variables of that center
and the quality of output, quality of physical environment and quality
of subdimensions of interaction, is done with the help of sectioning approach and relational screening model which are one of the general screening models. Accordingly, thoughts
of the youngsters who are the members
of Youth Centers
active in TR42 Level
2 area of Ministry of Youth and Sports are taken into account and for this, the
data collection tool is used which is developed by Aycan (2005) and evaluated
by Polat and his fellows in 2013 in terms of validity and reliability. The findings are processed
with SPSS 21.0 For Windows programme and finalized. As a result of research
carried out,it is found that there is not considerable amount of differences in
terms of gender whereas significant differences are found in terms of age, time
of membership of a Youth Center and the variables of that center.

Kaynakça

  • Altan, Ş. ve Ediz, A. (2017). Türkiye’de Yüksek Hizli Tren (Yht) İçin Hizmet Kalitesinin Ölçümü. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(3), 695-720.
  • Ataç, Ö. (2018). Gençlerin Gençlik Merkezleri Faaliyetlerine İlişkin Tutumlarinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Aycan, A. (2005). Gençlik Merkezlerinde Örgütsel Etkililik ve Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Devebakan, N. ve Aksaraylı M. (2003). Sağlık Hizmetlerinde Algılanan Hizmet Kalitesinin Ölçümünde Servqual Skorlarının Kullanımı ve Özel Altınordu Hastanesi Uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(5), 38-5444.
  • Demirel, Y., Yoldaş, M. A. ve Divanoğlu, U. S. (2009). Algılanan Hizmet Kalitesinin Tatmin, Tavsiye Davranışı ve Tercih Üzerine Etkisi: Sağlık Sektöründe Bir Araştırma. Akademik Bakış Dergisi, 16(10).
  • Gediz, S. (2012). Kamu Hizmeti Olarak Rekreasyon Etkinlikleri Kapsamında Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlükleri Bati Akdeniz Bölgesi Gençlik Merkezleri Analizi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü. Yüksek Lisans Tezi.
  • Göndelen, D. (2007). Öğretmen Evlerinde Hizmet Kalitesi, Müşteri Tatmininin Ölçülmesi Uygulaması ve Müşteri Tatminini Arttırmaya Yönelik Eğitim Modeli. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • GSB. (2018). Gençlik ve Spor Bakanlığı Bütçesi TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu. Erişim: 03.04.2018 http://www.gsb.gov.tr/HaberDetaylari/3/145120/genclik-ve-spor-bakanligi-butcesi-tbmm-plan-ve-butce-komisyonunda-kabul-edildi.aspx
  • Mucuk, İ. (2001). Pazarlama İlkeleri. Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Özer, Y. E. (2011). Gençlerin Toplumsal Yaşama Katılımı ve Yerel Yönetimlerin Rolü. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11, 43-65.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, Valarie, A. and Berry Leonard, L. (1988). Servqual: A Multiple Item Scale For Measuring Consumer Perceptions of Service Qality Journal of Retailing; Greenwich Vol. 64, Iss. 1, (Spring): 12.
  • Parlar, F. M. ve Çelebi, M. (2011). Avrupa Birliği Gençlik Projelerindeki Yönetsel Sorunların Belirlenmesi. Spor Ekonomisi ve Yönetimi Kongresi. 12-15 EKİM İzmir.http://www.sporbilim.com/dosyalar/sem.pdf
  • Polat, E., Aycan, A., Üzüm, H., & Polat, E. (2013). Gençlik Merkezlerinde Algilanan Hizmet Kalitesi Ölçeği" Geçerlik Ve Güvenilirlik Çalişmasi. Spor Bilimleri Dergisi, 24(1), 25-36.
  • Rust, R.T., Zahorik, A.J. and Keiningham, T.L. (1996), Service Marketing, Harper Collins College Publishers, New York.
  • Usta, R. ve Memiş S. (2009). Hizmet Kalitesi ve Marka Bağlılığı Arasındaki İlişki Üzerine Müşteri Tatmininin Aracılık Etkisi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 87-102.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bahadır Aligül 0000-0003-2679-338X

Hasan Erdem Mumcu 0000-0003-4325-5575

Abdullah Özleyen Bu kişi benim 0000-0003-1945-3731

Neşe Mumcu Bu kişi benim 0000-0003-3438-907X

Yayımlanma Tarihi 22 Ağustos 2019
Gönderilme Tarihi 9 Nisan 2019
Kabul Tarihi 29 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aligül, B., Mumcu, H. E., Özleyen, A., Mumcu, N. (2019). Investigation of Perceived Service Quality of Youth Centers. International Journal of Recreation and Sports Science, 3(1), 5-15. https://doi.org/10.46463/ijrss.551296