Yapay zekâ, eğitim doğrultusunda öğrenme tekniklerini ve öğrenme sonuçlarını geliştirmeyi amaçlamaktadır. Yapay zekâ teknolojileri, öğrencilerin öğrenme yaklaşımını önemli ölçüde değiştirirken, öğretmenlerin öğrencileri doğru bir şekilde değerlendirmelerine, ihtiyaçlarını karşılamalarına ve performans düzeylerini yükseltmelerine izin vermektedir. Bu araştırma sosyal bilgiler eğitiminde kullanılması mümkün alan yapay zekâ teknolojileri tartışılmaktadır. Günümüzde çok önemli bir araç haline gelen yapay zekâ teknolojilerinin sosyal bilgiler eğitiminde kullanım oranı oldukça düşüktür. Yapay zekâ ile desteklenen bir müfredat, öğrencilerin veri toplama, yapay zekâ kullanarak deneyleri analiz etme ve yürütme gibi becerilere sahip olmalarını sağlayabilir. Yapay zekâ teknolojisinin küresel düzeyde yüksek kaliteli eğitime erişim, daha iyi öğrenme sonuçları, zaman ve para tasarrufu sağlayacağı düşünülmektedir.
Yapay zekâ Teknoloji uygulamaları Yapay zekâ uygulamaları Eğitimde yapay zekâ Eğitim
Artificial intelligence aims to improve learning techniques and learning outcomes in the field of education. Artificial intelligence technologies significantly change students' learning approaches while allowing teachers to accurately assess students, meet their needs, and elevate their performance levels. This research discusses the possible areas of artificial intelligence technologies that can be used in social studies education. The usage rate of artificial intelligence technologies, which have become a very important tool today, is quite low in social studies education. A curriculum supported by artificial intelligence can enable students to acquire skills such as data collection and analyzing and conducting experiments using artificial intelligence. It is believed that artificial intelligence technology will provide access to high-quality education on a global scale, better learning outcomes, and savings in time and money.
Artificial intelligence Technology applications Artificial intelligence applications Artificial intelligence in education Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3 |