BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 2, 137 - 164, 30.05.2016

Öz

Kaynakça

  • Abacı, O. (2003). Müze ve eğitim. K. Tezcan Akmehmet (Ed), Eğitim ortamı olarak müzeler içinde (pp 1-17). İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi.
  • Adıgüzel, Ö. (2000). Müze pedagojisinin Türkiye’deki yansımaları ve müzelerdeki yaratıcı drama uygulamaları. Z. A. Kızılyaprak (Ed). Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme içinde (pp.130-143). Üçüncü Uluslar Arası Tarih Kongresi. İstanbul: Numune Matbaacılık.
  • Akyol, A. A. (2007). Müze ve galerilerin eğitim işlevleri. www.evrenselbasim.com/ek/dosya.asp?id=2339 - 18k (Retrieved May, 9, 2007)
  • Alantar, M. (1999 ). Video oyunlarının ergenlerin denetim odakları, öz kavramları ve serbest zaman değerlendirme etkinlikleri üzerindeki etkileri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 1-10, İstanbul.
  • Atagök, T. A(1999). Çağdaş müzeciliğin anlamı; müze ve ilişkileri. (Ed) T. Atagök, Yeniden müzeciliği düşünmek içinde(pp. 131-143). İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi Matbaası.
  • Atagök, T. B (1999). Müze- Toplum İlişkisinde Eğitim. (Ed) T. Atagök, Yeniden Müzeciliği Düşünmek, Yeniden Müzeciliği Düşünmek içinde (pp. 143-147). İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi Matbaası, Üniversite Yayın No:YTÜ.SBE.DE.99.0453.
  • Atik, Ş. (1999). Müzelerimizin Yeniden Yapılanması Kapsamında Müze-Toplum İlişkisi, Müze-Toplum İlişkisi Bağlamında Müze Tanıtımı ve İletişim. (Ed) T. Atagök. Yeniden Müzeciliği Düşünmek içinde (pp. 155-172). İstanbul:Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi Matbaası.
  • Atik, Ş. (2003). Müzelerin Eğitime Katkısı. Ed. Kadriye Tezcan Akmehmet. Eğitim Ortamı Olarak Müzeler içinde (pp. 17-33). İstanbul:Yıldız Teknik Üniversitesi Basım- Yayın Merkezi.
  • Balcı, Ali. (1993). Etkili Okul: Kuram, Uygulama ve Araştırma, Ankara.
  • Birkan, Ç. (2002). Bir Toplumsal Tarih Müzesi’nin Koleksiyonunu Oluşturmada Deneysel Bir Yaklaşım. Ed. Kadriye Tezcan Akmehmet. Müzelerde Koleksiyon Oluşturma Ve Geliştirme içinde (pp. 19-27). İstanbul:Yıldız Teknik Üniversitesi Basım- Yayın Merkezi Matbaası.
  • Buyurgan, S. (2002). Programlı Bir Müze Ziyareti ve Sonrasında Uygulama Örneği. Türkiye’de Sanat Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme. Gazi Üniversitesi Eğitimde 75. Yılı Sanat Eğitimi Sempozyumu (pp.105-118) . Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Cömert, M.(2002). Yaparak Yaşayarak Öğrenme. Türkiye’de Sanat Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme. Gazi Üniversitesi Eğitimde 75. Yılı Sanat Eğitimi Sempozyumu. pp. 201-204. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Çakır İlhan, A. (2004). İlköğretim Resim-İş Dersinin İlköğretim Müfettişleri Tarafından Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 161, www.meb.gov.tr (Retrieved May, 9, 2007).
  • Çelik, V., (2002). Okul Kültürü ve Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Davies, D.,( 1991). Schools Reaching Out: Family, School and Community Partnership For Student Success, C:72, S:5 , pp. 376-382, Phi Delta Kappan.
  • Doğan, Y. (2006). Sosyal Bilgiler Dersinde Çağdaş Bilginin Edinimini Ve Kullanımını Etkileyen Faktörlerin Analizi. Doktora Tezi. Bursa. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dostoğlu, N. (2007). Bursa Müzeleri ve Müzecilik (Bursa Tartışmaları). Bursa Defteri Üç Aylık Kent Kültürü ve Düşün Dergisi. 28.
  • Duru, M. (2007). www.mustafaduru.com/cocuklar_okuldisi_zaman.htm - 19k - Ek
  • Sonuç (Retrieved June, 19, 2007)
  • Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Gander, M. J. & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Child And Adolescent Development, Çevirenler: Ali Dönmez, Nermin Çelen, Bekir Onur), (4th ed.) Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Güçlü, N. (2002). Sistem Yaklaşımı ve Eğitim. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (4th ed.) Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Gürkan, T. (2004). Çoklu Zeka Kuramı ile Müze Eğitiminin İlişkilendirilmesi. 2. Sanat Eğitim Eğitimi Sempozyumu .Gazi üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi. pp. 247-255. Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık.
  • Haşal, H. (2007). Müzesizlik Kasveti ve Mudanya. Bursa Defteri Üç Aylık Kent Kültürü ve Düşün Dergisi. 28. pp. 99-106
  • Kahn M., D. (2000). Aileler İçin Tarih. Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme. Üçüncü Uluslar Arası Tarih Kongresi. pp. 123-130. Yayıma Hazırlayan Zeynel Abidin Kızılyaprak. İstanbul: Numune Matbaacılık.
  • Kansu, N. (2005). Okullarda Duygusal Zeka, http://www.oncecocuklar.com/egitim/dz/okulda.htm (Retrieved Nov., 20, 2005)
  • Karasar,N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.Ankara.
  • Kolay, Y. (2004). Okul-Aile-Çevre İş Birliğinin Eğitim Sistemindeki Yeri Ve Önemi. Milli Eğitim Dergisi. 164. yayim.meb.gov.tr/dergiler/164/kolay.htm - 66k (Retrieved August, 08, 2007)
  • Mercin, L. (2002). İlköğretim Kurumlarında Müze Eğitiminin Sanat Eğitimi İçerisindeki Rolü. Türkiye’de Sanat Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme. Gazi Üniversitesi Eğitimde 75. Yılı Sanat Eğitimi Sempozyumu. pp. 341-349. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Merrıman, N. (2000). Müzeler Koleksiyonlar İçin mi, İnsanlar İçin mi? İngiltere’de Müzelere Ulaşmada Artan Olanaklar Üzerine Son Gelişmeler. Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme . Üçüncü Uluslar Arası Tarih Kongresi. pp. 69-81. Yayıma Hazırlayan Zeynel Abidin Kızılyaprak. İstanbul: Numune Matbaacılık.
  • Müzeler Haftası. okulweb.meb.gov.tr/21/13/962932/haftalar/muzeler.htm (Retrieved May, 9, 2007)
  • Ocak, E. (2002). Müze Eğitiminin Niteliği ve İnternetten Yararlanma. Türkiye’de Sanat Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme. Gazi Üniversitesi Eğitimde 75. Yılı Sanat Eğitimi Sempozyumu. pp. 461-463. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Oğuz, A. (2004). Bilgi Çağında Yüksek Öğretim Programları. Milli Eğitim Dergisi. 164, yayim.meb.gov.tr/dergiler/164/oguz.htm (Retrieved August, 07, 2007)
  • Oğuzoğlu, Y. (2007). Çağdaş Müzeler Eğitim Odaklı Kurumlardır. Bursa Defteri Üç Aylık Kent Kültürü ve Düşün Dergisi. 28. pp. 33-41.
  • Özgün-Koca, S. Aslı & Şen, A. İ.(2007). 3. Uluslararası Matematik ve Fen Bilgisi Çalışması-Tekrar Sonuçlarının Türkiye İçin Değerlendirilmesi. www.egitimdergisi.hacettepe.edu.tr/200223S%20ASLI%20ÖZGÜN%20KOCA.pdf (Retrieved June, 19, 2007)
  • Özmen, F. & Kolay, Y. (2004). Öğrenci Ailelerinin Okuldaki Çocuklarının Eğitimiyle İlgilenme Durumları, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Cilt II, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Geliştirme Derneği Basımı.
  • Özsoy, V. (2002). Resim-İş(Sanat) Öğretmeni Eğitimine Yönelik Lisansüstü Programlarda Müze Eğitiminin Yeri ve Önemi. Türkiye’de Sanat Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme. Gazi Üniversitesi Eğitimde 75. Yılı Sanat Eğitimi Sempozyumu. pp. 59-74. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası
  • Özsoy, V. (2002). Sanat (Resim) Eğitiminde Müze Ve Okul İşbirliği Ve Müzeye Dayalı Bazı Öğretim Yöntemleri, Milli Eğitim Dergisi, 153-154, www.meb.gov.tr (Retrieved May, 9, 2007)
  • ÖZSOY, V. (2003). İlk ve Ortaöğretim Sanat (Resim) Eğitimininde Müzelerden ve Sanat Galerilerinden Yararlanma. Milli Eğitim Dergisi. 158 yayim.meb.gov.tr/dergiler/153-154/ozsoy.htm (Retrieved August,, 12, 2007)
  • Papajani, A.82003). Arnavutluk Tarih Öğretiminde Müzelerin Önemi, Tarih Öğretiminde Çoğulcu ve Hoşgörülü Bir Yaklaşıma 20.yüzyıl Avrupa Tarihini Öğretmek ve Öğrenmek Projesi Sempozyum, 10-12 Aralık 1998 Brüksel, Belçika İstanbul :Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları.
  • Paykoç, F. & Baykal, S. (2000). Müze Pedagojisi: Kültür, İletişim ve Aktif Öğrenme Ortamı Olarak Müzelerin Etkinliğine İlişkin Bir Çalışma. Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme. Üçüncü Uluslar Arası Tarih Kongresi pp. 102-114 Yayıma Hazırlayan Zeynel Abidin Kızılyaprak. İstanbul: Numune Ma.
  • Perdahcı, N. (2004). Türkiye’de Müzelerin Sanat Eğitimindeki gerekliliği Anadolu’yu Tanıma ve Tanıtmadaki Rolü. 2. Sanat Eğitim Eğitimi Sempozyumu. pp. 297-307. Gazi üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi. Ankara : Gündüz Eğitim Yayıncılık:. S.
  • Pollard, A.& Triggs, P. (2000). What Pupils Say, Changing Policy and Practive in Primary Education, London: Cotinium.
  • Roldan, G. G. (2003). İspanya: Tarih Kaynakları ve İspanyol Okullarındaki Kullanım Alanları. Tarih Öğretiminde Çoğulcu ve Hoşgörülü Bir Yaklaşıma 20.yüzyıl Avrupa Tarihini Öğretmek ve Öğrenmek Projesi Sempozyum, pp.89-100, 10-12 Aralık 1998 Brüksel, Belçika İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları.
  • Semerci, B. (2006). Birlikte Büyütelim Çocuk Ruh Sağlığı (0-12Yaş). (4th ed.). İstanbul: Alfa Basım Yayın Dağıtım.
  • Söylemez, S. (2004). Sanat Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar. 2. Sanat Eğitim Eğitimi Sempozyumu . pp. 393-403.Gazi üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi. Ankara : Gündüz Eğitim Yayıncılık.
  • Şahin, D. (2007). Dünyada ve Türkiye’de Müzecilik. Bursa Defteri Üç Aylık Kent Kültürü ve Düşün Dergisi. 28, 23-32.
  • Şahin, M. (2007). Bursa Müzeleri ve Müzecilik (Bursa Tartışmaları). Bursa Defteri Üç Aylık Kent Kültürü ve Düşün Dergisi. 28.
  • Şişman, M. & Turan, S. (2002). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi, Teori ve Uygulama.(2nd ed.). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Tepecik, A. (2002). Sanat Eğitimi Öğretmen Yetiştirmede Üç Alan Kavramı. Türkiye’de Sanat Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme. Gazi Üniversitesi Eğitimde 75. Yılı Sanat Eğitimi Sempozyumu. pp. 75-80. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Tezcan Akmehmet, K. A (2007 ). Çocuk Eğitiminde Etkin Bir Ortam Olarak Müze. www.sanart.org.tr/artengaged/ArtEngagement_KadriyeTezcan_Abstract+CV.pdf (Retrieved May, 9, 2007)
  • Tezcan Akmehmet, B (2007). K.. Müzelerin Okul Eğitimine Katkıları. Retrieved May, 9, 2007 from www.yoret.org.tr/download/posta/48.doc
  • Tezcan Akmehmet, K. (2003). Müzelerin Eğitime Katkısı:Okul-Müze İlişkisi. Kadriye Tezcan Akmehmet(Ed). Eğitim Ortamı Olarak Müzeler içinde (pp. 33-44). İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi Matbaası.
  • Yavuzoğlu-Atasoy, N. (1999). Çağdaş Eğitimde Müzelerin İşlevi. T. Atagök (Ed). Yeniden Müzeciliği Düşünmek içinde (pp. 147-153). İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi Matbaası.
  • Adıgüzel, Ö. (2000). Müze pedagojisinin Türkiye’deki yansımaları ve müzelerdeki yaratıcı drama uygulamaları. Z. A. Kızılyaprak (Ed). Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme içinde (pp.130-143). Üçüncü Uluslar Arası Tarih Kongresi. İstanbul: Numune Matbaacılık.
  • Yıldız, D. (2007). Yaşayan Kentin Yaşayan Müzesi. Bursa Defteri Üç Aylık Kent Kültürü ve Düşün Dergisi. 28. 58-63.
  • Yılmaz, A. E. (2007). Arkeoloji Müzesine Gitmeyenler Kent Müzesine Neden Koşuyor?. Bursa Defteri Üç Aylık Kent Kültürü ve Düşün Dergisi. 28.125-126 www.memocal.com/bgvh/IlkogretimHaftasi.asp - 37k -7 (Retrieved August, 07, 2007)

Primary School Students’ Benefiting From Museums With Educational Purposes

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 2, 137 - 164, 30.05.2016

Öz

The aim of the study is to investigate what primary school students’ benefiting from museums with educational purposes. That learning and teaching environments are connected with reality enables the realization of meaningful learning. Nevertheless, relations have been determined between allocating time for museum visits and the joys inside teachers waken by Social Studies course. Museum provides an excellent environment which enables students to learn while living and experiencing that can contribute to their mental, physical, affective, cognitive, and social development. The contribution of museums in getting time concept concrete will be at highest level due to the fact that families will share mutual time and place with their children. Relation was detected between teachers’ having libraries that they can improve themselves professionally, allocating time for museum visits, and feeling that Social Sciences course creates joy inside them.

Kaynakça

  • Abacı, O. (2003). Müze ve eğitim. K. Tezcan Akmehmet (Ed), Eğitim ortamı olarak müzeler içinde (pp 1-17). İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi.
  • Adıgüzel, Ö. (2000). Müze pedagojisinin Türkiye’deki yansımaları ve müzelerdeki yaratıcı drama uygulamaları. Z. A. Kızılyaprak (Ed). Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme içinde (pp.130-143). Üçüncü Uluslar Arası Tarih Kongresi. İstanbul: Numune Matbaacılık.
  • Akyol, A. A. (2007). Müze ve galerilerin eğitim işlevleri. www.evrenselbasim.com/ek/dosya.asp?id=2339 - 18k (Retrieved May, 9, 2007)
  • Alantar, M. (1999 ). Video oyunlarının ergenlerin denetim odakları, öz kavramları ve serbest zaman değerlendirme etkinlikleri üzerindeki etkileri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 1-10, İstanbul.
  • Atagök, T. A(1999). Çağdaş müzeciliğin anlamı; müze ve ilişkileri. (Ed) T. Atagök, Yeniden müzeciliği düşünmek içinde(pp. 131-143). İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi Matbaası.
  • Atagök, T. B (1999). Müze- Toplum İlişkisinde Eğitim. (Ed) T. Atagök, Yeniden Müzeciliği Düşünmek, Yeniden Müzeciliği Düşünmek içinde (pp. 143-147). İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi Matbaası, Üniversite Yayın No:YTÜ.SBE.DE.99.0453.
  • Atik, Ş. (1999). Müzelerimizin Yeniden Yapılanması Kapsamında Müze-Toplum İlişkisi, Müze-Toplum İlişkisi Bağlamında Müze Tanıtımı ve İletişim. (Ed) T. Atagök. Yeniden Müzeciliği Düşünmek içinde (pp. 155-172). İstanbul:Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi Matbaası.
  • Atik, Ş. (2003). Müzelerin Eğitime Katkısı. Ed. Kadriye Tezcan Akmehmet. Eğitim Ortamı Olarak Müzeler içinde (pp. 17-33). İstanbul:Yıldız Teknik Üniversitesi Basım- Yayın Merkezi.
  • Balcı, Ali. (1993). Etkili Okul: Kuram, Uygulama ve Araştırma, Ankara.
  • Birkan, Ç. (2002). Bir Toplumsal Tarih Müzesi’nin Koleksiyonunu Oluşturmada Deneysel Bir Yaklaşım. Ed. Kadriye Tezcan Akmehmet. Müzelerde Koleksiyon Oluşturma Ve Geliştirme içinde (pp. 19-27). İstanbul:Yıldız Teknik Üniversitesi Basım- Yayın Merkezi Matbaası.
  • Buyurgan, S. (2002). Programlı Bir Müze Ziyareti ve Sonrasında Uygulama Örneği. Türkiye’de Sanat Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme. Gazi Üniversitesi Eğitimde 75. Yılı Sanat Eğitimi Sempozyumu (pp.105-118) . Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Cömert, M.(2002). Yaparak Yaşayarak Öğrenme. Türkiye’de Sanat Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme. Gazi Üniversitesi Eğitimde 75. Yılı Sanat Eğitimi Sempozyumu. pp. 201-204. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Çakır İlhan, A. (2004). İlköğretim Resim-İş Dersinin İlköğretim Müfettişleri Tarafından Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 161, www.meb.gov.tr (Retrieved May, 9, 2007).
  • Çelik, V., (2002). Okul Kültürü ve Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Davies, D.,( 1991). Schools Reaching Out: Family, School and Community Partnership For Student Success, C:72, S:5 , pp. 376-382, Phi Delta Kappan.
  • Doğan, Y. (2006). Sosyal Bilgiler Dersinde Çağdaş Bilginin Edinimini Ve Kullanımını Etkileyen Faktörlerin Analizi. Doktora Tezi. Bursa. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dostoğlu, N. (2007). Bursa Müzeleri ve Müzecilik (Bursa Tartışmaları). Bursa Defteri Üç Aylık Kent Kültürü ve Düşün Dergisi. 28.
  • Duru, M. (2007). www.mustafaduru.com/cocuklar_okuldisi_zaman.htm - 19k - Ek
  • Sonuç (Retrieved June, 19, 2007)
  • Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Gander, M. J. & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Child And Adolescent Development, Çevirenler: Ali Dönmez, Nermin Çelen, Bekir Onur), (4th ed.) Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Güçlü, N. (2002). Sistem Yaklaşımı ve Eğitim. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (4th ed.) Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Gürkan, T. (2004). Çoklu Zeka Kuramı ile Müze Eğitiminin İlişkilendirilmesi. 2. Sanat Eğitim Eğitimi Sempozyumu .Gazi üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi. pp. 247-255. Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık.
  • Haşal, H. (2007). Müzesizlik Kasveti ve Mudanya. Bursa Defteri Üç Aylık Kent Kültürü ve Düşün Dergisi. 28. pp. 99-106
  • Kahn M., D. (2000). Aileler İçin Tarih. Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme. Üçüncü Uluslar Arası Tarih Kongresi. pp. 123-130. Yayıma Hazırlayan Zeynel Abidin Kızılyaprak. İstanbul: Numune Matbaacılık.
  • Kansu, N. (2005). Okullarda Duygusal Zeka, http://www.oncecocuklar.com/egitim/dz/okulda.htm (Retrieved Nov., 20, 2005)
  • Karasar,N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.Ankara.
  • Kolay, Y. (2004). Okul-Aile-Çevre İş Birliğinin Eğitim Sistemindeki Yeri Ve Önemi. Milli Eğitim Dergisi. 164. yayim.meb.gov.tr/dergiler/164/kolay.htm - 66k (Retrieved August, 08, 2007)
  • Mercin, L. (2002). İlköğretim Kurumlarında Müze Eğitiminin Sanat Eğitimi İçerisindeki Rolü. Türkiye’de Sanat Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme. Gazi Üniversitesi Eğitimde 75. Yılı Sanat Eğitimi Sempozyumu. pp. 341-349. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Merrıman, N. (2000). Müzeler Koleksiyonlar İçin mi, İnsanlar İçin mi? İngiltere’de Müzelere Ulaşmada Artan Olanaklar Üzerine Son Gelişmeler. Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme . Üçüncü Uluslar Arası Tarih Kongresi. pp. 69-81. Yayıma Hazırlayan Zeynel Abidin Kızılyaprak. İstanbul: Numune Matbaacılık.
  • Müzeler Haftası. okulweb.meb.gov.tr/21/13/962932/haftalar/muzeler.htm (Retrieved May, 9, 2007)
  • Ocak, E. (2002). Müze Eğitiminin Niteliği ve İnternetten Yararlanma. Türkiye’de Sanat Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme. Gazi Üniversitesi Eğitimde 75. Yılı Sanat Eğitimi Sempozyumu. pp. 461-463. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Oğuz, A. (2004). Bilgi Çağında Yüksek Öğretim Programları. Milli Eğitim Dergisi. 164, yayim.meb.gov.tr/dergiler/164/oguz.htm (Retrieved August, 07, 2007)
  • Oğuzoğlu, Y. (2007). Çağdaş Müzeler Eğitim Odaklı Kurumlardır. Bursa Defteri Üç Aylık Kent Kültürü ve Düşün Dergisi. 28. pp. 33-41.
  • Özgün-Koca, S. Aslı & Şen, A. İ.(2007). 3. Uluslararası Matematik ve Fen Bilgisi Çalışması-Tekrar Sonuçlarının Türkiye İçin Değerlendirilmesi. www.egitimdergisi.hacettepe.edu.tr/200223S%20ASLI%20ÖZGÜN%20KOCA.pdf (Retrieved June, 19, 2007)
  • Özmen, F. & Kolay, Y. (2004). Öğrenci Ailelerinin Okuldaki Çocuklarının Eğitimiyle İlgilenme Durumları, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Cilt II, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Geliştirme Derneği Basımı.
  • Özsoy, V. (2002). Resim-İş(Sanat) Öğretmeni Eğitimine Yönelik Lisansüstü Programlarda Müze Eğitiminin Yeri ve Önemi. Türkiye’de Sanat Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme. Gazi Üniversitesi Eğitimde 75. Yılı Sanat Eğitimi Sempozyumu. pp. 59-74. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası
  • Özsoy, V. (2002). Sanat (Resim) Eğitiminde Müze Ve Okul İşbirliği Ve Müzeye Dayalı Bazı Öğretim Yöntemleri, Milli Eğitim Dergisi, 153-154, www.meb.gov.tr (Retrieved May, 9, 2007)
  • ÖZSOY, V. (2003). İlk ve Ortaöğretim Sanat (Resim) Eğitimininde Müzelerden ve Sanat Galerilerinden Yararlanma. Milli Eğitim Dergisi. 158 yayim.meb.gov.tr/dergiler/153-154/ozsoy.htm (Retrieved August,, 12, 2007)
  • Papajani, A.82003). Arnavutluk Tarih Öğretiminde Müzelerin Önemi, Tarih Öğretiminde Çoğulcu ve Hoşgörülü Bir Yaklaşıma 20.yüzyıl Avrupa Tarihini Öğretmek ve Öğrenmek Projesi Sempozyum, 10-12 Aralık 1998 Brüksel, Belçika İstanbul :Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları.
  • Paykoç, F. & Baykal, S. (2000). Müze Pedagojisi: Kültür, İletişim ve Aktif Öğrenme Ortamı Olarak Müzelerin Etkinliğine İlişkin Bir Çalışma. Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme. Üçüncü Uluslar Arası Tarih Kongresi pp. 102-114 Yayıma Hazırlayan Zeynel Abidin Kızılyaprak. İstanbul: Numune Ma.
  • Perdahcı, N. (2004). Türkiye’de Müzelerin Sanat Eğitimindeki gerekliliği Anadolu’yu Tanıma ve Tanıtmadaki Rolü. 2. Sanat Eğitim Eğitimi Sempozyumu. pp. 297-307. Gazi üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi. Ankara : Gündüz Eğitim Yayıncılık:. S.
  • Pollard, A.& Triggs, P. (2000). What Pupils Say, Changing Policy and Practive in Primary Education, London: Cotinium.
  • Roldan, G. G. (2003). İspanya: Tarih Kaynakları ve İspanyol Okullarındaki Kullanım Alanları. Tarih Öğretiminde Çoğulcu ve Hoşgörülü Bir Yaklaşıma 20.yüzyıl Avrupa Tarihini Öğretmek ve Öğrenmek Projesi Sempozyum, pp.89-100, 10-12 Aralık 1998 Brüksel, Belçika İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları.
  • Semerci, B. (2006). Birlikte Büyütelim Çocuk Ruh Sağlığı (0-12Yaş). (4th ed.). İstanbul: Alfa Basım Yayın Dağıtım.
  • Söylemez, S. (2004). Sanat Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar. 2. Sanat Eğitim Eğitimi Sempozyumu . pp. 393-403.Gazi üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi. Ankara : Gündüz Eğitim Yayıncılık.
  • Şahin, D. (2007). Dünyada ve Türkiye’de Müzecilik. Bursa Defteri Üç Aylık Kent Kültürü ve Düşün Dergisi. 28, 23-32.
  • Şahin, M. (2007). Bursa Müzeleri ve Müzecilik (Bursa Tartışmaları). Bursa Defteri Üç Aylık Kent Kültürü ve Düşün Dergisi. 28.
  • Şişman, M. & Turan, S. (2002). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi, Teori ve Uygulama.(2nd ed.). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Tepecik, A. (2002). Sanat Eğitimi Öğretmen Yetiştirmede Üç Alan Kavramı. Türkiye’de Sanat Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme. Gazi Üniversitesi Eğitimde 75. Yılı Sanat Eğitimi Sempozyumu. pp. 75-80. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Tezcan Akmehmet, K. A (2007 ). Çocuk Eğitiminde Etkin Bir Ortam Olarak Müze. www.sanart.org.tr/artengaged/ArtEngagement_KadriyeTezcan_Abstract+CV.pdf (Retrieved May, 9, 2007)
  • Tezcan Akmehmet, B (2007). K.. Müzelerin Okul Eğitimine Katkıları. Retrieved May, 9, 2007 from www.yoret.org.tr/download/posta/48.doc
  • Tezcan Akmehmet, K. (2003). Müzelerin Eğitime Katkısı:Okul-Müze İlişkisi. Kadriye Tezcan Akmehmet(Ed). Eğitim Ortamı Olarak Müzeler içinde (pp. 33-44). İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi Matbaası.
  • Yavuzoğlu-Atasoy, N. (1999). Çağdaş Eğitimde Müzelerin İşlevi. T. Atagök (Ed). Yeniden Müzeciliği Düşünmek içinde (pp. 147-153). İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi Matbaası.
  • Adıgüzel, Ö. (2000). Müze pedagojisinin Türkiye’deki yansımaları ve müzelerdeki yaratıcı drama uygulamaları. Z. A. Kızılyaprak (Ed). Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme içinde (pp.130-143). Üçüncü Uluslar Arası Tarih Kongresi. İstanbul: Numune Matbaacılık.
  • Yıldız, D. (2007). Yaşayan Kentin Yaşayan Müzesi. Bursa Defteri Üç Aylık Kent Kültürü ve Düşün Dergisi. 28. 58-63.
  • Yılmaz, A. E. (2007). Arkeoloji Müzesine Gitmeyenler Kent Müzesine Neden Koşuyor?. Bursa Defteri Üç Aylık Kent Kültürü ve Düşün Dergisi. 28.125-126 www.memocal.com/bgvh/IlkogretimHaftasi.asp - 37k -7 (Retrieved August, 07, 2007)
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22HC94JZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yadigar Dogan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2016
Gönderilme Tarihi 30 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dogan, Y. (2016). Primary School Students’ Benefiting From Museums With Educational Purposes. International Journal of Social Inquiry, 3(2), 137-164.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26134  26133  Bu sitedeki eserler Creative Commons Attribution 4.0 International license ile lisanslanmıştır.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------