Almanya’daki Türk medyası yıllarca bu ülkeye göç eden Türklerin bilgilendirilmesinde, eğitilmesinde önemli görevler üstlenmiş, kimi zaman onların sorunlarının çözülmesi noktasında farklı girişimler içinde bulunmuştur. Bu kapsamda zaman zaman Almanya’da yaşayan Türklerin çocuklarının yetiştirilmesine yönelik kampanyalar hayata geçirilmiştir. Bu kampanyalardan bir tanesi de Lernen macht stark’tır. Bu projenin ilk adımı 2011 yılında Türkçe ve Almanca yayınlar yapan Metropol FM, Okuma Vakfı (Stiftung Lesen) ve Robert Bosch Vakfı ile birlikte Lesen macht Spaß (Okumak eğlendirir) adlı kampanyayla atılmıştır. Bu çalışmanın amacı, Lernen macht stark! kampanyası bağlamında Almanya’daki Türk medyasının eğitim fonksiyonun Türk ebeveynlerin perspektifinden ele alarak incelemektir. Araştırmada 2014 yılında 10 hafta boyunca yürütülen Lernen macht stark! kampanyasının Almanya’da yaşayan Türk ebeveynler tarafından ne ölçüde takip edildiği, bu kampanya kapsamında hazırlanan videoların ne kadar bilgilendirici bulunduğu irdelenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda Almanya’nın Hamburg şehrinde yaşayan ve yaşları 23 ile 58 arasında değişen, çocuk sahibi toplam 22 kişi (11 kadın ve 11 erkek) ile problem merkezli görüşme tekniği kullanılarak toplanan veriler analiz edilme yoluna gidilmiştir. Çalışmada görüşmecilerin önemli ifadelerine de zaman zaman yer verilmiştir. Yapılan bu araştırma neticesinde elde edilen veriler her ne kadar niceliksel olarak çok kapsayıcı olmasa da daha önceden bu konuyla alakalı bir çalışma olmaması sebebiyle niteliksel olarak bazı önemli ve ilgi çekici sonuçların tespit edilmesine neden olmuştur. Bu bağlamda bu konuda örneklemin genişletildiği daha kapsayıcı nicel bir araştırmaya temel oluşturabilecek verilerin ortaya çıktığı görülmüştür.
Türk medyası Eğitim fonksiyonu Lernen macht stark Öğrenmek Güç Verir
The Turkish Media in Germany has assumed important tasks to inform and educate the Turks who migrated to that country and sometimes made different attempts to solve their problems. Within this scope, campaigns have been organized occasionally aimed at educating children of Turks living in Germany. One of these campaigns is called Lernen macht stark. The first step of this project was taken in 2011 with a campaign entitled Lesen macht Spaß (Reading Entertains) in collaboration with Metropol FM, which broadcasts in Turkish and German, Reading Foundation (Stiftung Lesen) and Robert Bosch Foundation. The purpose of this study is to investigate the educational function of the Turkish media in Germany from the perspective of Turkish parents within the scope of the Lernen macht stark! campaign. The study attempted to discover to what extent the Lernen macht stark! campaign, which was conducted for 10 weeks in 2014, was followed by Turkish parents living in Germany and to what extent they found the videos prepared within the scope of this campaign were found informative. In this sense, a total of 22 people (11 women and 11 men) aged between 23 and 58 who lived in Hamburg, Germany were interviewed using the problem-based interview technique and the data collected in this way were analyzed. Occasionally, important statements of interviewees were also included in the study. Although the data obtained as a result of this study were not very comprehensive in regard to quantity, qualitatively, it helped identify some important and interesting findings because no studies had been conducted on the topic before. In this context, it was seen that data had emerged which could serve as a basis for a more comprehensive quantitative study with an extended sample.
Keywords: Turkish Media, Educational Function, Lernen macht stark, Learning Makes Strong
Turkish Media Educational Function Lernen macht stark Learning Makes Strong
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.