BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık ve girişimcilik düzeylerinin incelenmesi

Yıl 2016, , 1320 - 1328, 01.10.2016
https://doi.org/10.24289/ijsser.279006

Öz

Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık ve girişimcilik eğilimlerinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklem grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında, Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören 364 erkek, 170 kadın olmak üzere toplam 534 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada, Brown ve Ryan (2003) tarafından geliştirilen, Türkçe’ye uyarlama çalışması, Özyeşil ve ark. (2011) tarafından yapılan “Bilinçli Farkındalık” ölçeği ve Yılmaz ve Sümbül (2009) tarafından geliştirilen “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediği Shapiro Wilks normallik testi uygulanmış ve bunun neticesinde verilerin non-parametrik test koşullarına uygun olduğundan Mann–Whitney U ve Kruskall Wallis testleri uygulanmıştır. Öğrencilerin cinsiyetlerine göre bilinçli farkındalık ve girişimcilik eğilimleri arasında anlamlı farklılık elde edilmemiştir. Ancak kadın öğrencilerin bilinçli farkındalık ve girişimcilik puanları erkek öğrencilerin puanından daha yüksektir. Yaş aralığına göre, öğrencilerin bilinçli farkındalık ve girişimcilik eğilimleri arasında anlamlı farklılık elde edilmemiştir. Bölüm değişkenine göre ise, rekreasyon bölümü öğrencileri ile diğer bölümlerde okuyan öğrencilerin bilinçli farkındalık ve girişimcilik eğilimleri arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0.05). Sonuç olarak, kadın öğrencilerin bilinçli farkındalık ve girişimcilik düzeylerinin erkeklerden daha yüksek olduğu, yaş faktörünün bilinçli farkındalık ve girişimcilik eğiliminde etkili olmadığı, rekreasyon bölümü öğrencilerinin bilinçli farkındalık ve girişimcilik eğilimlerinin diğer bölümlerde okuyan öğrencilerden yüksek olduğu sonucuna varılabilir. 

Analyzing the level of mindfulness and entrepreneurship of the university students

Yıl 2016, , 1320 - 1328, 01.10.2016
https://doi.org/10.24289/ijsser.279006

Öz

The aim of this study is to analyze mindfulness and entrepreneurial orientation of university students. The sample of the study involves 534 people in total, 364 of them are males and 170 are females, who studied in Bartın University, School of Physical Education and Sports in 2015-2016 academic year. "Mindfulness Attention Awareness Scale”, which has been developed by Brown and Ryan (2003) and adopted into Turkish by Özyeşil et al. (2011) and "Entrepreneurship Scale for University Students" developed by Yılmaz and Sümbül (2009) have been used in the study. Shapiro Wilks normality test has been applied as to whether or not the data demonstrated normal distribution and accordingly as the data was in compliance with the non-parametric test conditions, Mann-Whitney U and Kruskall Wallis tests have been applied. No significant difference has been found between the mindfulness and entrepreneurship orientations of the students according to their genders. However, mindfulness and entrepreneurship scores of female students are higher than those of male students. No significant difference has been found between the mindfulness and entrepreneurship orientations of the students according to their age range. According to the department variable, there is a significant difference between the mindfulness and entrepreneurship orientation of the students who study in the recreation department and other departments (p<0.05). As a result, we can conclude that mindfulness and entrepreneurship level of the female students are higher than those of male students and that age factor is not influential on mindfulness and entrepreneurship orientation, that mindfulness and entrepreneurship orientation of the students of recreation department are higher than those who study in other departments.


Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emrah Serdar

Bilge Donuk

Recep Cengiz

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Serdar, E., Donuk, B., & Cengiz, R. (2016). Analyzing the level of mindfulness and entrepreneurship of the university students. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(4), 1320-1328. https://doi.org/10.24289/ijsser.279006
AMA Serdar E, Donuk B, Cengiz R. Analyzing the level of mindfulness and entrepreneurship of the university students. International Journal of Social Sciences and Education Research. Kasım 2016;2(4):1320-1328. doi:10.24289/ijsser.279006
Chicago Serdar, Emrah, Bilge Donuk, ve Recep Cengiz. “Analyzing the Level of Mindfulness and Entrepreneurship of the University Students”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2, sy. 4 (Kasım 2016): 1320-28. https://doi.org/10.24289/ijsser.279006.
EndNote Serdar E, Donuk B, Cengiz R (01 Kasım 2016) Analyzing the level of mindfulness and entrepreneurship of the university students. International Journal of Social Sciences and Education Research 2 4 1320–1328.
IEEE E. Serdar, B. Donuk, ve R. Cengiz, “Analyzing the level of mindfulness and entrepreneurship of the university students”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 2, sy. 4, ss. 1320–1328, 2016, doi: 10.24289/ijsser.279006.
ISNAD Serdar, Emrah vd. “Analyzing the Level of Mindfulness and Entrepreneurship of the University Students”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2/4 (Kasım 2016), 1320-1328. https://doi.org/10.24289/ijsser.279006.
JAMA Serdar E, Donuk B, Cengiz R. Analyzing the level of mindfulness and entrepreneurship of the university students. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2016;2:1320–1328.
MLA Serdar, Emrah vd. “Analyzing the Level of Mindfulness and Entrepreneurship of the University Students”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 2, sy. 4, 2016, ss. 1320-8, doi:10.24289/ijsser.279006.
Vancouver Serdar E, Donuk B, Cengiz R. Analyzing the level of mindfulness and entrepreneurship of the university students. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2016;2(4):1320-8.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.