Yeni iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi, hemen her alanda olduğu gibi gazetecilikte de “dönüşüm” olarak adlandırılabilecek yeni bir sürecin başlamasını sağlamıştır. İletişimde sınırların ortadan kalktığı internet döneminde gazeteciliğin tanımı değişirken, etik ilkeler her zamankinden daha önemli hale gelmiştir. İnterneti hem haber kaynağı, hem de yeni bir haber mecrası olarak gören gazeteciler bu dönüşüme çok hızlı bir biçimde adapte olmuşlardır. Bu süreçte ortaya çıkan sosyal ağlar; yurttaşların “habercilik” yapmasına olanak tanıdığı gibi, gazetecilerin de kendi haber, fotoğraf ve görüşlerini çalıştıkları kurum dışında kişisel hesaplarından yayınlayabilmelerine ortam yaratmıştır. Bu bağlamda sosyal ağlar; hem gazetecilerin profesyonel haber üretimi için, hem de kişisel paylaşımları için sıklıkla kullandıkları mecralar haline gelmiştir. Bunun sonucunda bazı medya kuruluşları, kendi bünyelerinde çalışan gazetecilerin sosyal medya kullanımıyla ilgili bazı ilke ve kuralları uygulamaya koymuştur. Bu gelişmeler sosyal medyanın geleneksel medyadan daha hızlı ve dinamik bir haber ortamı haline geldiğini göstermekte ancak bu dinamizm içinde etik ilkelerin sorgulanması gereğini de zorunlu kılmaktadır. Bu çalışmada gazetecilerin, sosyal medyayı nasıl haber kaynağı olarak gördükleri ve onların sosyal medyadaki haberlere etik yaklaşımları ele alınmıştır. Alan araştırması yöntemi kullanılarak, verilerinin anket tekniğiyle çözümlendiği bu çalışmada; gazetecilerin sosyal medyayı kullanma alışkanlıkları incelenmiş ve gazetecilerin internet-sosyal medya-haber ve etik konularına yaklaşımları analiz edilmiştir.
Rapid development of new communication technologies has initiated a new process which can be called as “metamorphosis” in journalism as well as in almost all areas. As the definition of journalism changes in the age of internet where borders of communication disappear, journalists who see internet as an emergent news medium as well as a news source has adopted to this transformation. On the one hand, social Networks enable citizens to “make news”, on the other hand, these networks also enable journalists to publish their own news, photos and views through their own accounts on the outside of organizations they work. In this context, social networks have grew into platforms which journalists often use for both professional news production and personal sharings. As a result, several media organizations introduced some rules and principles regarding their own employees’ use of social media. As such, a versatile news media, where ethical principles have become more important than ever, have come into existence. These developments show that social media have become a news environment more swift and dynamic than the traditional media; however, they also entail the need for interrogation of ethical principles in this dynamism. In this study, we deal with how journalists regardsocial media as a news source and their approach to news on the social media. In this study which implements the method of survey, social media use habits of journalists in Antalya will be examined and approaches of journalists to subjects such as internet-social media, news and ethics will be analysed.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.