This study aim to determination of distinctive elements of job satisfaction level and communication level of research assistants at faculty of economics and administrative sciences with discriminant analysis. With this aim, prepared scale applied to fourty four research assistants, the data which obtained from the scale analyzed with discriminant analysis. According to discriminant analysis result, four variables which are obtained from job satisfaction scale show that research assistants with high level and medium level of job satisfaction are distinguished with respectively %100 and %93.3 correctness. In the same way, according to discriminant analysis result, four variables which are obtained from communication scale show that research assistants with low level, medium level and high level of communication are distinguished with respectively %100,%80 and %100 correctness.
Level of communication Level of job satisfaction Discriminant analyses
Bu çalışmada Dumlupınar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde (İ.İ.B.F.) görev yapan araştırma görevlilerinin, işlerinden duydukları tatmin düzeylerinin ve danışmanları (yöneticileri) ile olan iletişim düzeylerinin ayırt edici öğelerinin diskriminant analizi ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla İ.İ.B.F.’de görev yapan 44 araştırma görevlisine hazırlanan ölçek uygulanmış elde edilen verilere diskriminant analizi uygulanmıştır. Diskriminant analizi sonuçlarına göre; iş tatmin ölçeğinden elde edilen 4 değişken, orta düzeyde iş tatminine sahip olan Araştırma görevlilerinin %93,3, yüksek iş tatminine sahip olanların ise %100 doğru ayırt edildiğini göstermiştir. Aynı şekilde yapılan diskriminant analizi sonucuna göre iletişim ölçeğinden elde edilen 4 değişken de, düşük iletişim düzeyine sahip olan araştırma görevlilerinde %100, orta iletişim düzeyine sahip olanlarda %80, yüksek iletişim düzeyine sahip olanlarda ise %100 ayırt etmenin doğru olduğunu göstermiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.