Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ses eğitimcisi bakışı ile etkili ve doğru konuşma

Yıl 2015, , 715 - 721, 01.07.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.279150

Öz










Bireyler arasında en önemli bağlantılardan biri;
İletişimdir. Tarihsel gelişim açısından iletişime bakıldığında, her dönemdeki
bireyler önce resim, jest ve mimik, daha sonra hareketlerle iletişim
kurmuşlardır. Yazı, ses ve konuşma ile devam eden bu süreç, etkili ve doğru
konuşma yani; hitabet sanatının var olması ile en üst seviyeye ulaşmıştır.
Yeryüzünde yaşayan kültürlerin, bu kültürleri yaratan halkların dillerinin
oluşması, gelişmesi ile konuşma dili ve yazı dili aracılığı ile kültürlerin bir
sonraki nesile aktarıldığı görülmektedir. Sesin tanımı hangi dilde yapılırsa
yapılsın, değişmeyen elemanlar; titreşen cisim, bu titreşim dalgalarını yayan
ortam ve bunu işiten duyu organları olmaktadır. Bu doğrultuda bir sesin
eğitilmesi demek; Bireylerin konuşma ve buna bağlı olarak ilerleyen ve
amaçlanan eğitim şekline göre, şarkı söyleme de oluşturdukları sesleri, nasıl
oluşturduklarının farkında olarak kullanmalarının sağlanma süreci anlam
taşımaktadır. Sesi oluştururken hangi ögeleri kullandıkları? , nelere dikkat
etmeleri gerektikleri, önem arz eden iki sorudur. Vokal ve Konsonların
konuşmadaki etkinliği tartışılmazdır. Hangi meslek grubuna ait olunursa
olunsun, bireyin kendini ifadesindeki gücü ve rolü büyük olmaktadır. Etki
kelimesi; “bir kimse veya nesnenin başka bir kişi veya şey üzerindeki gücü,
tesir, etken veya bir sebebin sonucu” anlamını taşımaktadır. Etkili ise; etkisi
olan, tesirli, müessir anlamını taşımaktadır. Başkaları üzerinde bıraktığı
etki, duygusal izi belirtmektedir. Yani etkili ve  doğru konuşmanın hitap eden ile hitap edilen
arasındaki tesir ve tesirli olması  söz
konusudur. Konu öznesi bir öğretmen ise, öğrencileri ile arasındaki
anlaşılabilir olması ve verimliliğinden bahsetmek mümkün olmaktadır. Eğer konu
öznesi bir sunum yapan öğretim üyesi ise, anlaşılabilir olması ve konuyu daha
etkin ortaya koyması söz konusudur. Doğru kelimesi Türkçe sözlükteki anlamı ile
akla, mantığa, gerçeğe veya kurala uygun olandır. Kavram olarak, gerçeğe ve
kurallara uygun olan her şey anlamı taşımaktadır. Etkin ve doğru konuşma; ses
eğitimi temel ögeleri açısından değerlendirildiğinde, kelimelerin ve cümlelerin
kendi içerisindeki melodik yapısının tonlanması, vurgulanması ayrı bir önem
taşımaktadır. Müziğin ve konuşmanın en önemli özelliği; dinlenip yani işitip
tekrar edilerek öğrenme sürecine sahip olmalarıdır. İşitilerek ve
tekrarlanarak, bireylerde oluştuğu gerçek olarak karşımıza çıkmaktadır. Yine
içlerinde barındırdıkları melodik yapı ile doğru ve etkin bir eğitim
beraberinde ideal konuşmanın oluşmasında sağlam bir temel olarak yapılanacağı
düşünülmektedir.
    

Kaynakça

  • Çevik, S. (1997). Koro Eğitimi Ve Yönetim Teknikleri, Ankara:Doruk Yayınevi.
  • Dilaçar, A. (1968). Dil, Diler Ve Dilcilik, Ankara:Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • Gazimihal, M. R. (1961). Müsiki Sözlüğü, İstanbul:MEB Yayınevi.
  • Gürzap, C. (2013). Söz Söyleme Ve Diksiyon, İstanbul:Remzi Kitabevi.
  • Kartal, M. (2011). Nefesin Sihirli Gücü, İstanbul:Ray Yayıncılık,(2. Baskı).
  • Micro, R. (1978). Dictionnaire du Français. Paris.
  • Özben, R. (1988). Türkçe Diksiyon, İzmir:İnkılap Kitabevi.
  • Prof. Dr. Porzig ,W., Çeviren: Prof. Dr. Vural, Ü.(1995). Dil Denen Mucize, Ankara: Atatürk Kültür, Dil Ve Tarih Yüksek Kurumu yayınları.
  • Sabar, G. (2008). Sesimiz Eğitimi ve korunması, İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Şenbay, N. (1991). Alıştırmalı Diksiyon sanatı, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Şenbay, N. (1994). Söz Ve Diksiyon Sanatı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları,,7.baskı.
  • Töreyin, A.,M.(1998). Türkiye Türkçesi Dil Bilgisi Yapısının, Şan Eğitimi Amaç, İlke ve Yöntemleri Açısından İncelenmesi, Gazi Üniversitesi FBE Doktora Tezi, Ankara.
  • Töreyin, A.M.(2008). Ses Eğitimi, Temel Kavramlar-İlkeler-Yöntemler, Ankara: Sözkesen Matbaacılık.

The viewpoint of a voice trainer and effective talking

Yıl 2015, , 715 - 721, 01.07.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.279150

Öz










Communication
is one of the most important tie between individuals. From historical view we
observe that earliest comunication starts with drawing pictures, body language
and facial expressions. After that comes sound and language that reaches its
heigt with language and literature. Language is the tool used to carry on
values of cultures to following generations. No matter in which language sound
is created, the vocal chords that create the vibrations and the ears which give
meaning to these vibrations are universal. Education of voice encompasses
individuals awareness of how the vibrations are created and how effectively they
can be used. Therefore “what creates the voice” and “what needs to be
considered when creating the voice” are two important questions that need to be
addressed. The vocal capacity of an individual is important in how effectively
language is used and thus the effectiveness of communication. A teacher should
be able to speak clearly and articulately in order to better convey his/her
message. When language is evaluated in terms of voice education, the melodic
structure of words and sentences, intonations carry importance. Music acts as a
tool to learning language because of its “hear and repeat” quality. In
addition, the inherit melodically quality of music constitutes a strong
foundation to language learning.

Kaynakça

  • Çevik, S. (1997). Koro Eğitimi Ve Yönetim Teknikleri, Ankara:Doruk Yayınevi.
  • Dilaçar, A. (1968). Dil, Diler Ve Dilcilik, Ankara:Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • Gazimihal, M. R. (1961). Müsiki Sözlüğü, İstanbul:MEB Yayınevi.
  • Gürzap, C. (2013). Söz Söyleme Ve Diksiyon, İstanbul:Remzi Kitabevi.
  • Kartal, M. (2011). Nefesin Sihirli Gücü, İstanbul:Ray Yayıncılık,(2. Baskı).
  • Micro, R. (1978). Dictionnaire du Français. Paris.
  • Özben, R. (1988). Türkçe Diksiyon, İzmir:İnkılap Kitabevi.
  • Prof. Dr. Porzig ,W., Çeviren: Prof. Dr. Vural, Ü.(1995). Dil Denen Mucize, Ankara: Atatürk Kültür, Dil Ve Tarih Yüksek Kurumu yayınları.
  • Sabar, G. (2008). Sesimiz Eğitimi ve korunması, İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Şenbay, N. (1991). Alıştırmalı Diksiyon sanatı, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Şenbay, N. (1994). Söz Ve Diksiyon Sanatı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları,,7.baskı.
  • Töreyin, A.,M.(1998). Türkiye Türkçesi Dil Bilgisi Yapısının, Şan Eğitimi Amaç, İlke ve Yöntemleri Açısından İncelenmesi, Gazi Üniversitesi FBE Doktora Tezi, Ankara.
  • Töreyin, A.M.(2008). Ses Eğitimi, Temel Kavramlar-İlkeler-Yöntemler, Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bulent Halvaşi

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Halvaşi, B. (2015). The viewpoint of a voice trainer and effective talking. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(3), 715-721. https://doi.org/10.24289/ijsser.279150
AMA Halvaşi B. The viewpoint of a voice trainer and effective talking. International Journal of Social Sciences and Education Research. Aralık 2015;1(3):715-721. doi:10.24289/ijsser.279150
Chicago Halvaşi, Bulent. “The Viewpoint of a Voice Trainer and Effective Talking”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1, sy. 3 (Aralık 2015): 715-21. https://doi.org/10.24289/ijsser.279150.
EndNote Halvaşi B (01 Aralık 2015) The viewpoint of a voice trainer and effective talking. International Journal of Social Sciences and Education Research 1 3 715–721.
IEEE B. Halvaşi, “The viewpoint of a voice trainer and effective talking”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 1, sy. 3, ss. 715–721, 2015, doi: 10.24289/ijsser.279150.
ISNAD Halvaşi, Bulent. “The Viewpoint of a Voice Trainer and Effective Talking”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1/3 (Aralık 2015), 715-721. https://doi.org/10.24289/ijsser.279150.
JAMA Halvaşi B. The viewpoint of a voice trainer and effective talking. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1:715–721.
MLA Halvaşi, Bulent. “The Viewpoint of a Voice Trainer and Effective Talking”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 1, sy. 3, 2015, ss. 715-21, doi:10.24289/ijsser.279150.
Vancouver Halvaşi B. The viewpoint of a voice trainer and effective talking. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1(3):715-21.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.