Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, , 1082 - 1089, 01.10.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.303669

Öz

Kaynakça

  • Assmann,, J.(2001). Kültürel Bellek, Çev. Ayşe Tekin, Ayrıntı yayınları, İstanbul.
  • Burke, Bloch, Braudel v.d. (2007). Tarih ve Tarihçi, Derleyen Ali Boratav, Kırmızı yayınları, İstanbul.
  • Connerton, P.(1999). Toplumlar Nasıl Anımsar?, Çev. Alaaddin Şener, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Çakmak,,F. (2010). “Sözel Tarihçilikte Saptamalar ve Sorunlar: Bursa Örneği”,s.731. web.deu.edu.tr/ataturkilkeleri/ai/uploaded_files/file/sozel%20tarih.pdf.
  • Ersoy. R. (2004). “Sözlü Kültür ve Sözlü Tarih İlişkisi Üzerine Bazı Görüşler”, Milli Folklor, Yıl 16, Sayı 61, pp 102-110.
  • Gulbenkıan Komisyonu (1996). Sosyal Bilimleri Açın, Çev. Şirin Tekeli, Metis Yayınları, İstanbul.
  • Güçlü, M. (2013). “Eğitim Tarihi Araştırmalarında Sözlü Tarih Uygulaması”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Kış 2013, 11(1), pp 100-113.
  • Iggers, G. G. (2000). Yirminci Yüzyılda Tarih Yazımı, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
  • Jenkins, K. (1997). Tarihi Yeniden Düşünmek, Çev. Bahadır Sina Şener, Dost Kitapevi, Ankara.
  • Kyvıg, David E.- Marty, M. A. (2000). Yanıbaşımızdaki Tarih, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
  • Michelet, J. (1847).“Histoire de la Revolution Française”, Paris.
  • Neyzi, L. (2014). Nasıl Hatırlıyoruz? Türkiye’de Bellek Çalışmaları, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul.
  • Neyzi, L. (2011). Ben Kimim? Türkiye’de Sözlü Tarih, Kimlik ve Öznellik, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Öztürk, S. (2010). “Türkiye’de Sözlü Tarihten İletişim Araştırmalarında Yararlanma Üzerine Notlar”, http://www.millifolklor.com.
  • Öztürkmen, A. (2002). “ Yeni Bir Displin Olarak Sözlü Tarih”, Toplum ve Bilim, 91( Kış 2001-2002), s. 115 –121.
  • Rıtchıe, D.A. (2003). Doing Oral History A Practical Guide , New York: Oxford University Press.
  • Sarı, İ. (2006). “Akademik Tarih Ve Tarih Öğretiminde Sözlü Tarihin Yeri Ve Önemi”, TSA, Yıl: 10, S: 3, Aralık.
  • Sever, M. (2008). “Toplumsal Bellek Ve Geleneksel Eylem Bağlamında Bir Sözel Tarih Metninin Değerlendirilmesi”, http://www.millifolklor.com.2008.
  • Thompson, P. (1999). Geçmişin Sesi, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, Çeviren Şehnaz Layıkel, İstanbul.
  • Tosh, J. (1997). Tarihin Peşinde, Çev. Özden Arıkan, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
  • Truesdell, B. “Oral Hıstory Technıques”, Center for the Study of History and Memory, Indiana University, URL: http://www.indiana.edu/~cshm.
  • Tokmak,M. (2016). “Sözlü Tarih ve Derinlemesine Görüşme”, Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 3, Nisan 2016, Sayfa Aralığı 83-98.
  • Tuncay, N. E. ( ed.).(1993). Sözlü Tarih Atölyesi( 6-7 Haziran 1993), Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • The Social Construction of What?. (1999). by Ian Hacking Cambridge: MA harward university press.
  • The SAGE Handbook of Qualitative Research (Sage Handbooks). (2011). 4th Edition Norman K. Denzin (Editor), Yvonna S. Lincoln (Editor) USA: Sage publication.

A chronical reference in history research “Collective Memory”: “Past, present and future of the encounter corridor on memory”

Yıl 2017, , 1082 - 1089, 01.10.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.303669

Öz

There are many data used
in historical research studies which are preserved in the forms of documents,
records, almanacs, journals and memoires that shed light on events or help us
understand them from various aspects. On the other hand, verbal resources, the
witnesses of the period from past to date, are first-hand documents of such
kind, but are different in that they were not recorded. The objective of this
study is to draw attention to the contribution of verbal sources and memory
studies which can present more humane, or “realistic” aspect of the issues
scrutinized in history studies. Hence, as the subject of history, verbal
sources will be recorded under the name of social memory and put under
protection. By this means, the historian will look out for history’s retrospective
marks, therefore the other half of history that completes the other part of it.
In this sense, the study aims at revealing the need for developing historical
research studies from this aspect.




Kaynakça

  • Assmann,, J.(2001). Kültürel Bellek, Çev. Ayşe Tekin, Ayrıntı yayınları, İstanbul.
  • Burke, Bloch, Braudel v.d. (2007). Tarih ve Tarihçi, Derleyen Ali Boratav, Kırmızı yayınları, İstanbul.
  • Connerton, P.(1999). Toplumlar Nasıl Anımsar?, Çev. Alaaddin Şener, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Çakmak,,F. (2010). “Sözel Tarihçilikte Saptamalar ve Sorunlar: Bursa Örneği”,s.731. web.deu.edu.tr/ataturkilkeleri/ai/uploaded_files/file/sozel%20tarih.pdf.
  • Ersoy. R. (2004). “Sözlü Kültür ve Sözlü Tarih İlişkisi Üzerine Bazı Görüşler”, Milli Folklor, Yıl 16, Sayı 61, pp 102-110.
  • Gulbenkıan Komisyonu (1996). Sosyal Bilimleri Açın, Çev. Şirin Tekeli, Metis Yayınları, İstanbul.
  • Güçlü, M. (2013). “Eğitim Tarihi Araştırmalarında Sözlü Tarih Uygulaması”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Kış 2013, 11(1), pp 100-113.
  • Iggers, G. G. (2000). Yirminci Yüzyılda Tarih Yazımı, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
  • Jenkins, K. (1997). Tarihi Yeniden Düşünmek, Çev. Bahadır Sina Şener, Dost Kitapevi, Ankara.
  • Kyvıg, David E.- Marty, M. A. (2000). Yanıbaşımızdaki Tarih, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
  • Michelet, J. (1847).“Histoire de la Revolution Française”, Paris.
  • Neyzi, L. (2014). Nasıl Hatırlıyoruz? Türkiye’de Bellek Çalışmaları, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul.
  • Neyzi, L. (2011). Ben Kimim? Türkiye’de Sözlü Tarih, Kimlik ve Öznellik, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Öztürk, S. (2010). “Türkiye’de Sözlü Tarihten İletişim Araştırmalarında Yararlanma Üzerine Notlar”, http://www.millifolklor.com.
  • Öztürkmen, A. (2002). “ Yeni Bir Displin Olarak Sözlü Tarih”, Toplum ve Bilim, 91( Kış 2001-2002), s. 115 –121.
  • Rıtchıe, D.A. (2003). Doing Oral History A Practical Guide , New York: Oxford University Press.
  • Sarı, İ. (2006). “Akademik Tarih Ve Tarih Öğretiminde Sözlü Tarihin Yeri Ve Önemi”, TSA, Yıl: 10, S: 3, Aralık.
  • Sever, M. (2008). “Toplumsal Bellek Ve Geleneksel Eylem Bağlamında Bir Sözel Tarih Metninin Değerlendirilmesi”, http://www.millifolklor.com.2008.
  • Thompson, P. (1999). Geçmişin Sesi, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, Çeviren Şehnaz Layıkel, İstanbul.
  • Tosh, J. (1997). Tarihin Peşinde, Çev. Özden Arıkan, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
  • Truesdell, B. “Oral Hıstory Technıques”, Center for the Study of History and Memory, Indiana University, URL: http://www.indiana.edu/~cshm.
  • Tokmak,M. (2016). “Sözlü Tarih ve Derinlemesine Görüşme”, Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 3, Nisan 2016, Sayfa Aralığı 83-98.
  • Tuncay, N. E. ( ed.).(1993). Sözlü Tarih Atölyesi( 6-7 Haziran 1993), Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • The Social Construction of What?. (1999). by Ian Hacking Cambridge: MA harward university press.
  • The SAGE Handbook of Qualitative Research (Sage Handbooks). (2011). 4th Edition Norman K. Denzin (Editor), Yvonna S. Lincoln (Editor) USA: Sage publication.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Olcay Özkaya Duman

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Özkaya Duman, O. (2017). A chronical reference in history research “Collective Memory”: “Past, present and future of the encounter corridor on memory”. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(4), 1082-1089. https://doi.org/10.24289/ijsser.303669
AMA Özkaya Duman O. A chronical reference in history research “Collective Memory”: “Past, present and future of the encounter corridor on memory”. International Journal of Social Sciences and Education Research. Ekim 2017;3(4):1082-1089. doi:10.24289/ijsser.303669
Chicago Özkaya Duman, Olcay. “A Chronical Reference in History Research “Collective Memory”: ‘Past, Present and Future of the Encounter Corridor on memory’”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, sy. 4 (Ekim 2017): 1082-89. https://doi.org/10.24289/ijsser.303669.
EndNote Özkaya Duman O (01 Ekim 2017) A chronical reference in history research “Collective Memory”: “Past, present and future of the encounter corridor on memory”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 4 1082–1089.
IEEE O. Özkaya Duman, “A chronical reference in history research “Collective Memory”: ‘Past, present and future of the encounter corridor on memory’”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 4, ss. 1082–1089, 2017, doi: 10.24289/ijsser.303669.
ISNAD Özkaya Duman, Olcay. “A Chronical Reference in History Research “Collective Memory”: ‘Past, Present and Future of the Encounter Corridor on memory’”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/4 (Ekim 2017), 1082-1089. https://doi.org/10.24289/ijsser.303669.
JAMA Özkaya Duman O. A chronical reference in history research “Collective Memory”: “Past, present and future of the encounter corridor on memory”. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:1082–1089.
MLA Özkaya Duman, Olcay. “A Chronical Reference in History Research “Collective Memory”: ‘Past, Present and Future of the Encounter Corridor on memory’”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 4, 2017, ss. 1082-9, doi:10.24289/ijsser.303669.
Vancouver Özkaya Duman O. A chronical reference in history research “Collective Memory”: “Past, present and future of the encounter corridor on memory”. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(4):1082-9.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.