Yeni medya araçları ve platformları bireylerin bilgi ve haber almasında
önemli bir rol oynamaktadır. Bir yeni medya aracı olarak internet ve internet
ortamında yerini almış platformlar da bireylerin kendilerini ilgilendiren
birçok konu ve olaydan haberdar olmaları noktasında büyük bir öneme sahiptir.
Günümüz Türkiye’sinde toplumun çok büyük bir bölümünün internet erişimine sahip
olduğu göz önünde bulundurulduğunda, internetin bilgi ve haber alma bağlamında
ne kadar büyük bir öneme sahip olduğu daha iyi anlaşılabilir. Buna paralel
olarak yeni medyanın farklı eğitim, yaş, gelir ve meslek gruplarının bilgi ve
haber almasında oynadığı rol önemlidir. Bu çalışmada yeni medya araçlarının
bilgi ve haber almada oynadığı rol, bir alan araştırmasıyla, Muş ili örneğinde
incelenmektedir. Çalışmada, yeni medyanın bilgi ve haber almadaki rolü ilkin
teorik olarak tartışılmakta, sonrasında ise üniversite öğrencileri ve çeşitli
meslek gruplarından katılımcılara yönelik gerçekleştirilen alan araştırmasından
elde edilen bulguların değerlendirilmesine yer verilmektedir.
New media tools
and platforms play an important role in getting news and information for
individuals. Internet as new media tool, and internet based platforms have a
great importance of being aware of many issues and activities that interest
individuals. Taking the vast majority of population has access to the internet
into consideration in Turkey today, it can be better understood how the
Internet has a great importance in terms of getting news and information. In
parallel, the role of the new media in the getting of information and news by
different education, age, income, and occupational groups is significant. In this study, the role of new media tools in
getting information and news are examined in a case study of Muş Province. In
the study, the role of the new media in getting information and news is first
discussed theoretically, and then data obtained from field study conducted with
university students and various professional groups is analyzed and included.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.