Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Impacts of globalisation on media companies

Yıl 2017, , 1418 - 1431, 01.08.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.312940

Öz

This research aiming to
reveal the effect of globalisation on media managements, the researcher
interviewed with media managers on this point. In this scope interviews with 2
television managers of 1 broadcaster and one foreign investor from Turkey that
built cooperation with global media management. This research has revealed that
Turkish media managements cooperate with global media based generally on a
licence agreement, and that the main reason of such agreements is to take the
advantage of technological infrastructure of global media companies. It is one
of the outcomes of this research that Turkish media investors are not planning
to invest a foreign country and that there is only one Turkish television
channel abroad.

Kaynakça

  • Adaklı, G. (2016, 12 3). Türk Basınından Türk Medyasına: Hakim Medya Gruplarının Kısa Tarihi. bianet.org: http://bianet.org/bianet/medya/27919-hakim-medya- adresinden alındı
  • Algün, İ. (2014, Mayıs 25). Küreselleşmenin Medya İşletmelerine Etkileri Üzerine Derinlemesine Mülakat. (Ö. Sezer, Röportaj Yapan)
  • Anderson, B. (2013). Hayali Cemaatler Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması. (İ. Savaşır, Çev.) İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Atılgan, S. (1999). Basın İşletmeciliği. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Aydeniz, N., Silinir, M., & Karhan, G. (2012). Küresellleşme Olgusuna Temel Yaklaşımlar. Yaşam Bilimleri Dergisi, 3.
  • Aziz, A. (1982). Toplumsallaşma ve Kitlesel İletişim. Ankara: Ankara Üniversitesi Basın Yüksek Okulu Yayınları No:2.
  • Baytar, O. (2006). 1992-2002 Yılları Arasında Türkiye'de Basın İşletmelerinin Maliyet ve Gelir Yapısının Faliyet Sonuçları Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, 6.
  • Benjamin, W. (2002). Pasajlar. (A. Cemal, Çev.) İstanbul: YKY Yayınları.
  • Binatlı, C. (2002). Türkiye'de Gazete ve Dergilerin Dağıtım Yapısındaki Gelişmeler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 73. cinergroup.com.tr. (2016, 12). cinergroup.com.tr. adresinden alındı
  • Çağatay, A. (2014, Mayıs 21). Küreselleşmenin Medya İşletmelerine Etkileri Üzerine Derinlemesine Mülakat. (Ö. Sezer, Röportaj Yapan) Bloomberg HT.
  • Çoştu, Y. (2009). Toplumsallaşma Kavramı Üzerine Sosyolojik Bir Değerlendirme. Dinbilimleri Journal, 117-140.
  • Dalbudak, Ş. (2016, 12 25). Türkiye'de Basın İşletmeleri. dorduncukuvvetmedya: http://www.dorduncukuvvetmedya.com/arsiv/sule.html adresinden alındı
  • doganegmont.com.tr. (2016, 12). doganegmont.com.tr. adresinden alındı
  • Karakaya, E. (2014, Mayıs 12). Küreselleşmenin Medya İşletmelerine Etkileri Üzerine Derinlemesine Mülakat. (Ö. Sezer, Röportaj Yapan)
  • Karakaya, M. (2013). Bir Bakışta Türk Medyası. Ankara: T.C. Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü.
  • King, A. D. (1998). Kültür Mekanları, Bilgi Mekanları, Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi. Ankara: Bilim ve sanat Yayınları.
  • Mcluhan, M., & Power, B. (2001). Global Köy. İstanbul: Scala Yayıncılık.
  • Ritzer, G., & Stephisky, J. (1992). Sociological Theory. (Ü. Tatlıcan, Çev.) McGraw-Hill,Inc.
  • Tunstall, J. (1987). The Media Are American. Colombia University Press.
  • Türkiye Futbol Federasyonu Yayınları. (1992). Türk Futbol Tarihi. Türk Futbol Tarihi Cilt-1. İstanbul: Türkiye Futbol Federasyonu Yayınları.
  • wikipedia.org.tr. (2016, 12). wikipedia.org.tr. adresinden alındı

Küreselleşmenin medya işletmelerine etkileri

Yıl 2017, , 1418 - 1431, 01.08.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.312940

Öz










Küreselleşme, hatın her alanında olduğu gibi medya işletmelerini de
etkisi altına almıştır. Çalışmada küresel medya ile Türk medya işletmelerinin
ilişkisi incelenerek, konu ile ilgili medya işletmelerinin yöneticilerinin
görüşleri alınmıştır. Bu kapsamda Türkiye’de ki medya işletmelerinden küresel
medya ile işbirliği kuran medya işletmelerinden 1 yayıncı, biri yurt dışı
yatırımı olmak üzere 2 televizyon yöneticileri ile yüz yüze ve elektronik posta
aracılığıyla derinlemesine mülakat yapılmıştır. Çalışmada, küresel medya ile
Türk medya işletmelerinin genellikle lisans anlaşmasına dayalı bir anlaşma
kurduğu ve bu anlaşmalarda asıl amacın küresel medyanın teknolojik alt yapısını
kullanmak olduğu görülmüştür. Türk medya sermayedarlarının yurt dışında yatırım
yapma planı olmadığı ve Türk medya işletmesi yatırımı olarak yurt dışında bir
televizyon kanalı olduğu görülmektedir.
    

Kaynakça

  • Adaklı, G. (2016, 12 3). Türk Basınından Türk Medyasına: Hakim Medya Gruplarının Kısa Tarihi. bianet.org: http://bianet.org/bianet/medya/27919-hakim-medya- adresinden alındı
  • Algün, İ. (2014, Mayıs 25). Küreselleşmenin Medya İşletmelerine Etkileri Üzerine Derinlemesine Mülakat. (Ö. Sezer, Röportaj Yapan)
  • Anderson, B. (2013). Hayali Cemaatler Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması. (İ. Savaşır, Çev.) İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Atılgan, S. (1999). Basın İşletmeciliği. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Aydeniz, N., Silinir, M., & Karhan, G. (2012). Küresellleşme Olgusuna Temel Yaklaşımlar. Yaşam Bilimleri Dergisi, 3.
  • Aziz, A. (1982). Toplumsallaşma ve Kitlesel İletişim. Ankara: Ankara Üniversitesi Basın Yüksek Okulu Yayınları No:2.
  • Baytar, O. (2006). 1992-2002 Yılları Arasında Türkiye'de Basın İşletmelerinin Maliyet ve Gelir Yapısının Faliyet Sonuçları Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, 6.
  • Benjamin, W. (2002). Pasajlar. (A. Cemal, Çev.) İstanbul: YKY Yayınları.
  • Binatlı, C. (2002). Türkiye'de Gazete ve Dergilerin Dağıtım Yapısındaki Gelişmeler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 73. cinergroup.com.tr. (2016, 12). cinergroup.com.tr. adresinden alındı
  • Çağatay, A. (2014, Mayıs 21). Küreselleşmenin Medya İşletmelerine Etkileri Üzerine Derinlemesine Mülakat. (Ö. Sezer, Röportaj Yapan) Bloomberg HT.
  • Çoştu, Y. (2009). Toplumsallaşma Kavramı Üzerine Sosyolojik Bir Değerlendirme. Dinbilimleri Journal, 117-140.
  • Dalbudak, Ş. (2016, 12 25). Türkiye'de Basın İşletmeleri. dorduncukuvvetmedya: http://www.dorduncukuvvetmedya.com/arsiv/sule.html adresinden alındı
  • doganegmont.com.tr. (2016, 12). doganegmont.com.tr. adresinden alındı
  • Karakaya, E. (2014, Mayıs 12). Küreselleşmenin Medya İşletmelerine Etkileri Üzerine Derinlemesine Mülakat. (Ö. Sezer, Röportaj Yapan)
  • Karakaya, M. (2013). Bir Bakışta Türk Medyası. Ankara: T.C. Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü.
  • King, A. D. (1998). Kültür Mekanları, Bilgi Mekanları, Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi. Ankara: Bilim ve sanat Yayınları.
  • Mcluhan, M., & Power, B. (2001). Global Köy. İstanbul: Scala Yayıncılık.
  • Ritzer, G., & Stephisky, J. (1992). Sociological Theory. (Ü. Tatlıcan, Çev.) McGraw-Hill,Inc.
  • Tunstall, J. (1987). The Media Are American. Colombia University Press.
  • Türkiye Futbol Federasyonu Yayınları. (1992). Türk Futbol Tarihi. Türk Futbol Tarihi Cilt-1. İstanbul: Türkiye Futbol Federasyonu Yayınları.
  • wikipedia.org.tr. (2016, 12). wikipedia.org.tr. adresinden alındı
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Sezer

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Sezer, Ö. (2017). Impacts of globalisation on media companies. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(4), 1418-1431. https://doi.org/10.24289/ijsser.312940
AMA Sezer Ö. Impacts of globalisation on media companies. International Journal of Social Sciences and Education Research. Ekim 2017;3(4):1418-1431. doi:10.24289/ijsser.312940
Chicago Sezer, Özlem. “Impacts of Globalisation on Media Companies”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, sy. 4 (Ekim 2017): 1418-31. https://doi.org/10.24289/ijsser.312940.
EndNote Sezer Ö (01 Ekim 2017) Impacts of globalisation on media companies. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 4 1418–1431.
IEEE Ö. Sezer, “Impacts of globalisation on media companies”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 4, ss. 1418–1431, 2017, doi: 10.24289/ijsser.312940.
ISNAD Sezer, Özlem. “Impacts of Globalisation on Media Companies”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/4 (Ekim 2017), 1418-1431. https://doi.org/10.24289/ijsser.312940.
JAMA Sezer Ö. Impacts of globalisation on media companies. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:1418–1431.
MLA Sezer, Özlem. “Impacts of Globalisation on Media Companies”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 4, 2017, ss. 1418-31, doi:10.24289/ijsser.312940.
Vancouver Sezer Ö. Impacts of globalisation on media companies. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(4):1418-31.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.