Bu çalışmanın amacı, Türkiye
ile İtalya'daki öğretmenlik mesleğinin benzerlik ve farklılıklarının
karşılaştırılmalı bir analizini
yapmaktır. Bu amaç kapsamında İtalya ve Türkiye’deki öğretmenlik
mesleğinin
başlangıç eğitimi, profile, istihdamı, maaşları ve değerlendirilmesi açısından karşılaştırmalı bir analiz yapılmıştır.
Yapılan analiz sonucunda her iki ülkede
de öğretmenlik başlangıç eğitimi yükseköğretim düzeyinde eş zamanlı ve ardışık
uygulamalarla gerçekleşmektedir. İtalya ve Türkiye’de genelde öğretmenler
kadındır. Yaş dağılımı bakımından İtalya’da öğretmenler yaşlı, Türkiye’de
gençtir. İtalya’da öğretmenler yarışma sınavıyla, Türkiye’de ise seçme
sınavıyla mesleğe alınmaktadır. Ülkelerin öğretmen maaşları OECD ortalamasının
altındadır. Öğretmenin değerlendiririlmesinde Türkiye’de okul
müdürü, İtalya’da ise öğretmen değerlendirme komitesi ve okul müdürü sorumludur.
karşılaştırmalı eğitim öğretmenlik mesleği istihdam maaş değerlendirme
The aim of this study is to make a comparative analysis of the
similarities and differences of the teaching profession in Turkey and Italy.
Within this scope, a comparative analysis has been made in terms of initial training,
profile, employment, salaries and evaluation of the teaching profession in
Italy and Turkey. As a result of this analysis, the initial training for
teaching position in both countries takes place simultaneously and successively
at higher education level. The teachers in Italy and Turkey are generally
female. In terms of age distribution, teachers are older in Italy and younger
in Turkey. Teachers in Italy are employed via a competition exam and via a
selection exam in Turkey. Salaries of teachers in both countries are below the
OECD average. In terms of evaluation of
teacher; school principal has the authority in Turkey to evaluate the teachers,
whereas in Italy this is shared by teacher evaluation committee and the school
principal.
Comparative education teaching profession employment salary evaluation
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.