The city has emerged as a concept with modernism. In the
study, luxury residence complex commercials (12 TV commercials) that air in
Turkey were examined. The lifestyles that were presented in these commercials
were analyzed to the real urban life patterns in order to develop queries as to
how the urban lifestyles transform in Turkish cities and how this affects or
might affect the social communication. It is of utmost importance to question
how the rapid construction of private residential areas with Turkey’s
vigorously developing construction sector will influence the social
communication and whether people will adopt to the synthetic lifestyles.
Kent yaşamı toplumların iletişim
şekillerine etki etmiştir. Çalışma kapsamında Türkiye’de 2016-2017’de
yayınlanan lüks site reklamları (12 televizyon reklamı) ele alınmıştır.
Reklamlarda sunulan yaşam biçimleri incelenmiş ve gerçek kent yaşamı örüntüleri
ile mukayese edilerek, Türkiye’deki kentlerde yaşam biçimlerinin nasıl
dönüştürüldüğü, bu durumun toplumsal iletişimi ne şekilde etkilediği ve
etkileyebileceği üzerine sorgulamalar geliştirilmiştir. Türkiye’de gelişen
inşaat sektörü doğrultusunda hızla yapılandırılan özel konut alanlarının
toplumsal iletişime nasıl etki edeceği, bireylerin sunulan sentetik yaşam biçimleri
içerisinde yaşayarak mı, yoksa
toplumun tüm katmanlarının temsil edildiği, bireylerin kendi ellerinde, kendi
tarihleriyle, kültürleriyle, sermaye-iktidar ilişkisinin buyurganlığından uzak,
gerçek kent yaşamları mı kuracağı sorgulanması gereken iletişim konuları
arasındadır
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.