Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal medyada anneliğin eğitim ve etkileşim boyutu: Instagram üzerine bir inceleme

Yıl 2017, , 1715 - 1730, 27.09.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.332140

Öz

İnternet ve teknolojik
gelişmelerin ortaya çıkardığı sosyal medya ortamları ile; katılım, etkileşim,
işbirliği, sosyalleşme, bilgi edinme ve öğrenme süreçleri gibi birçok alanda
değişim yaşanmıştır.
“Annelik”, toplumsal
süreçte kadınla temsil edilen bir duygu ve rol biçimidir. Instagram’da anneler
ürettikleri içeriklerle kişisel paylaşımda bulunarak takipçilerine duygusal
ve/veya bilimsel destek sağlamaktadır. Araştırma
kapsamında Instagram’da “akademisyenanne” kullanıcı adıyla yer alan Hacettepe
Çocuk Gelişimi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Saniye Bencik Kangal’ın oğlu Demir
ile oynadıkları eğitim ve gelişim içerikli oyunların, eğitime dayalı bilgilerin
ve bilimsel tavsiyelerin yer aldığı “akademisyenanne” profilindeki fotoğraf ve
video paylaşımları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Elde edilen veriler
ışığında sosyal medyanın etkileşimsellik ve eğitim yönü saptanmaya
çalışılmıştır.




Kaynakça

  • Shaw, R. L., & Giles, D. C. (2009). Motherhood on ice? A media framing analysis of older mothers in the UK news. Psychology and Health, 24(2), 221-236.
  • Goroshko, O. (2014). Eğitim bağlamında sosyal medya, Facebook kullanımı. Social media through educational context or facebook in use. Dijital iletişim etkisi uluslararası akademik konferans bildiri kitabı = International academic conference Proceedings istanbul, 16-17 october 2014. (2014). İstanbul: İskenderiye Yayıncılık, 2014, 566-580.
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F., & Madran, O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. XV. Türkiye’de İnternet Konferansı, 2-4.
  • Johnson, S. A. (2014). “Maternal devices”, social media and the self-management of pregnancy, mothering and child health. Societies, 4(2), 330-350.

Educational and interactive dimension of motherhood on social media: A research on instagram

Yıl 2017, , 1715 - 1730, 27.09.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.332140

Öz


Social media environments in which internet and the
technological developments emerge,
there have been many changes
in the field such as participation, interaction, cooperation, socialization,
information acquisition and learning processes.
"Motherhood" is a
form of emotion and role represented by women in the social process. In
Instagram, the mothers provide emotional and / or scientific support to their
followers through personal sharing with the content is produce by them.
In this research, the instagram
"academicianmother" (akademisyenanne) profile of Assoc. Professor
Saniye Bencik Kangal who is an Academician at Hacettepe Child Development
Department was analyzed by content analysis that the academician share photos
and videos while playing games and doing activities on education and child development
with her son Demir, giving education-based information and scientific
recommendations. In the obtained data, it was tried to determine the
educational and interactive aspects of social media

Kaynakça

  • Shaw, R. L., & Giles, D. C. (2009). Motherhood on ice? A media framing analysis of older mothers in the UK news. Psychology and Health, 24(2), 221-236.
  • Goroshko, O. (2014). Eğitim bağlamında sosyal medya, Facebook kullanımı. Social media through educational context or facebook in use. Dijital iletişim etkisi uluslararası akademik konferans bildiri kitabı = International academic conference Proceedings istanbul, 16-17 october 2014. (2014). İstanbul: İskenderiye Yayıncılık, 2014, 566-580.
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F., & Madran, O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. XV. Türkiye’de İnternet Konferansı, 2-4.
  • Johnson, S. A. (2014). “Maternal devices”, social media and the self-management of pregnancy, mothering and child health. Societies, 4(2), 330-350.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tülay Yazıcı

Meltem Özel

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Yazıcı, T., & Özel, M. (2017). Educational and interactive dimension of motherhood on social media: A research on instagram. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5 S), 1715-1730. https://doi.org/10.24289/ijsser.332140
AMA Yazıcı T, Özel M. Educational and interactive dimension of motherhood on social media: A research on instagram. International Journal of Social Sciences and Education Research. Ekim 2017;3(5 S):1715-1730. doi:10.24289/ijsser.332140
Chicago Yazıcı, Tülay, ve Meltem Özel. “Educational and Interactive Dimension of Motherhood on Social Media: A Research on Instagram”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, sy. 5 S (Ekim 2017): 1715-30. https://doi.org/10.24289/ijsser.332140.
EndNote Yazıcı T, Özel M (01 Ekim 2017) Educational and interactive dimension of motherhood on social media: A research on instagram. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 5 S 1715–1730.
IEEE T. Yazıcı ve M. Özel, “Educational and interactive dimension of motherhood on social media: A research on instagram”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 5 S, ss. 1715–1730, 2017, doi: 10.24289/ijsser.332140.
ISNAD Yazıcı, Tülay - Özel, Meltem. “Educational and Interactive Dimension of Motherhood on Social Media: A Research on Instagram”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/5 S (Ekim 2017), 1715-1730. https://doi.org/10.24289/ijsser.332140.
JAMA Yazıcı T, Özel M. Educational and interactive dimension of motherhood on social media: A research on instagram. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:1715–1730.
MLA Yazıcı, Tülay ve Meltem Özel. “Educational and Interactive Dimension of Motherhood on Social Media: A Research on Instagram”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 5 S, 2017, ss. 1715-30, doi:10.24289/ijsser.332140.
Vancouver Yazıcı T, Özel M. Educational and interactive dimension of motherhood on social media: A research on instagram. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(5 S):1715-30.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.