Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisans eğitiminin öğrencilere katkısının değerlendirilmesi

Yıl 2017, , 1851 - 1867, 01.11.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.343013

Öz










Bu çalışmanın amacı Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Hayat
Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisans eğitiminin öğrencilerin hayata
bakış açılarına katkılarını öğrenci görüşüne göre değerlendirmektir.
Araştırmada öğrencilerin aldıkları eğitimin iş ve özel hayatlarına,  bakış açılarına katkısı belirlenmeye
çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerine uygun olarak hazırlanan bu
çalışmada Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisans tezli ve tezsiz
programlara devam eden ve mezun olan öğrencilerden çalışmaya katılmaya gönüllü
olan 17 kişinin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formları ile alınarak
içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin birçoğunun
yüksek lisans eğitimine başlama amaçları arasında kişisel gelişim, çocuklarına
örnek olma, mesleki ilerleme, öğrenmeye karşı merak duygusunun bulunduğu
görülmüştür. Lisansüstü eğitimin öğrencileri akademik olarak geliştirdiği,
iletişim ve sunum konusunda daha iyi düzeyde oldukları, yeni kavram ve
metotları öğrendikleri iş fırsatlarının farkında olduğu, mesleklerine de farklı
bir bakış açısı ile bakabildikleri görülmüştür. Öğrencilerin çoğunluğunun
aldıkları eğitimin beklentilerini karşıladığı ulaşılan sonuçlar arasındadır
    

Kaynakça

  • Aksoy, M. (2013). Kavram olarak hayat boyu öğrenme ve hayat boyu öğrenmenin Av-rupaBirliği serüveni. Bilig, 64, 23-48.[http://dergipark.gov.tr/download/article-file/234337] web adresinden 31.08.2017tarihinde indirildi.
  • Aydemir, S. ve Çam, Ş. S. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri, TurkishJournal Of Education, 4(4). [http://dergipark.ulakbim.gov.tr/turje/article/view/5000112655/5000148509] web adresinden 02.09.2017 tarihinde indirildi.
  • Başer, N., Narlı, S. ve Günhan, B. (2005). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim almalarında-yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17: 129-135
  • Erden, M. (2009). Eğitim bilimlerine giriş. S:12-14, Ankara, Arkadaş Yayınevi
  • Göksan, T. S.,Uzundurukan, S. ve Keskin S. N. (2009). Yaşam Boyu Öğrenme ve Av-rupaBirliği’nin Yaşam Boyu Öğrenme Programları, 1. İnşaat Mühendisliği Eği-timi,Antalya.
  • Gömleksiz, M. N. ve Yıldırım, F. (2013). Lisansüstü eğitim alan öğrencilerin lisansüs-tüeğitime ilişkin görüşleri, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü VI. UlusalLisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı.
  • Günüç, S., Odabaşı H. F. ve Kuzu, A. (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktör-ler,Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), (309-325).
  • Çalık, T. ve Sezgin, F. (2005). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Kastamonu Eği-timDergisi, 13(1), 55-66.
  • DPT (2001). Sekizinci beş yıllık kalkınma planı [http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalknma%20Planlar/Attachments/2/plan8.pdf] webadresinden 24.04.2016 tarihinde indirildi.
  • DPT (2007). Dokuzuncu kalkınma pla-nı.[http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalknma%20Planlar/Attachments/1/plan9.pdf] webadresinden 24.04.2016 tarihinde indirildi.
  • KB (2014). Onuncu kalkınma pla-nı.[http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalknma%20Planlar/Attachments/12/Onuncu%20Kalk%C4%B1nma%20Plan%C4%B1.pdf] web adresinden 24.04.2016 tarihindeindirildi.
  • Bağcı, E. (2011). Avrupa birliği’ne üyelik sürecinde Türkiye’de yaşam boyu eğitimpoli-tikaları. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 139-173.
  • Kaya, H. E. (2015). Türkiye’de Halk Eğitim Merkezleri. Special Issue on theProcee-dingsofthe 4th ISCS Conference, July 2015, (268-277).
  • Kıvrak, E. (2007). Avrupa birliği ve Türkiye’de yaşam boyu öğrenme politikaları ve istihdamilişkisinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, AnkaraÜni-versitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara.
  • Miser, R. (2002). “Küreselleşen” dünyada yetişkin eğitimi. Ankara Üniversitesi Eğitim-Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 55-60.
  • Nas, S., Peyman, D. ve Arat, Ö. G. (2016). Bireylerin yüksek lisans yapma nedenleri üzerinebir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(4), (571-599).
  • Sayan, Y. ve Aksu, H. (2005). Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel çalışma, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı:1, (59–66).
  • Yıldız, A. (2004). Türkiye’deki yetişkin eğitimi araştırmalarına toplu bakış, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(1), (78-97).
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008).Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.

Assessment of the contribution of Life-Long Learning and Adult Education Master's Education to students

Yıl 2017, , 1851 - 1867, 01.11.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.343013

Öz

The purpose of this study is to evaluate the contributions
of the students of Bartın University Graduate School of Educational Sciences,
Life Long Learning, to the perspective of students' views. In the study,it was tried
to determine the contribution of the students’ educational life to their private
and educational life and their life perspective. In this study which was prepared
in accordance with qualitative research methods, theopinions of 17 volunteers who
participated in the study with graduated and non-thesis programs in Lifelong
Learning Master were taken with semi-structured interview forms and analyzed by
content analysis.
As a
result of the research it has been found that among the aims of the students’
in starting the master degree are personal development, being a role model for their
child, occupational development and to arouse interest in learning. It has also
seen that master degree develops students in academic field ,they are better than
the others in terms of communication and presentation, they learn new terminologie
sand methods, they are aware of business opportunities, and they can look their
occupation with a different perspectieve. The survey shows that the majority of
the students meet the expectations of the education they receive are among the
results of the research.




Kaynakça

  • Aksoy, M. (2013). Kavram olarak hayat boyu öğrenme ve hayat boyu öğrenmenin Av-rupaBirliği serüveni. Bilig, 64, 23-48.[http://dergipark.gov.tr/download/article-file/234337] web adresinden 31.08.2017tarihinde indirildi.
  • Aydemir, S. ve Çam, Ş. S. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri, TurkishJournal Of Education, 4(4). [http://dergipark.ulakbim.gov.tr/turje/article/view/5000112655/5000148509] web adresinden 02.09.2017 tarihinde indirildi.
  • Başer, N., Narlı, S. ve Günhan, B. (2005). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim almalarında-yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17: 129-135
  • Erden, M. (2009). Eğitim bilimlerine giriş. S:12-14, Ankara, Arkadaş Yayınevi
  • Göksan, T. S.,Uzundurukan, S. ve Keskin S. N. (2009). Yaşam Boyu Öğrenme ve Av-rupaBirliği’nin Yaşam Boyu Öğrenme Programları, 1. İnşaat Mühendisliği Eği-timi,Antalya.
  • Gömleksiz, M. N. ve Yıldırım, F. (2013). Lisansüstü eğitim alan öğrencilerin lisansüs-tüeğitime ilişkin görüşleri, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü VI. UlusalLisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı.
  • Günüç, S., Odabaşı H. F. ve Kuzu, A. (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktör-ler,Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), (309-325).
  • Çalık, T. ve Sezgin, F. (2005). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Kastamonu Eği-timDergisi, 13(1), 55-66.
  • DPT (2001). Sekizinci beş yıllık kalkınma planı [http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalknma%20Planlar/Attachments/2/plan8.pdf] webadresinden 24.04.2016 tarihinde indirildi.
  • DPT (2007). Dokuzuncu kalkınma pla-nı.[http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalknma%20Planlar/Attachments/1/plan9.pdf] webadresinden 24.04.2016 tarihinde indirildi.
  • KB (2014). Onuncu kalkınma pla-nı.[http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalknma%20Planlar/Attachments/12/Onuncu%20Kalk%C4%B1nma%20Plan%C4%B1.pdf] web adresinden 24.04.2016 tarihindeindirildi.
  • Bağcı, E. (2011). Avrupa birliği’ne üyelik sürecinde Türkiye’de yaşam boyu eğitimpoli-tikaları. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 139-173.
  • Kaya, H. E. (2015). Türkiye’de Halk Eğitim Merkezleri. Special Issue on theProcee-dingsofthe 4th ISCS Conference, July 2015, (268-277).
  • Kıvrak, E. (2007). Avrupa birliği ve Türkiye’de yaşam boyu öğrenme politikaları ve istihdamilişkisinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, AnkaraÜni-versitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara.
  • Miser, R. (2002). “Küreselleşen” dünyada yetişkin eğitimi. Ankara Üniversitesi Eğitim-Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 55-60.
  • Nas, S., Peyman, D. ve Arat, Ö. G. (2016). Bireylerin yüksek lisans yapma nedenleri üzerinebir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(4), (571-599).
  • Sayan, Y. ve Aksu, H. (2005). Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel çalışma, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı:1, (59–66).
  • Yıldız, A. (2004). Türkiye’deki yetişkin eğitimi araştırmalarına toplu bakış, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(1), (78-97).
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008).Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülsün Şahan

Havva Duygu Yasa Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Şahan, G., & Yasa, H. D. (2017). Assessment of the contribution of Life-Long Learning and Adult Education Master’s Education to students. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5 S), 1851-1867. https://doi.org/10.24289/ijsser.343013
AMA Şahan G, Yasa HD. Assessment of the contribution of Life-Long Learning and Adult Education Master’s Education to students. International Journal of Social Sciences and Education Research. Ekim 2017;3(5 S):1851-1867. doi:10.24289/ijsser.343013
Chicago Şahan, Gülsün, ve Havva Duygu Yasa. “Assessment of the Contribution of Life-Long Learning and Adult Education Master’s Education to Students”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, sy. 5 S (Ekim 2017): 1851-67. https://doi.org/10.24289/ijsser.343013.
EndNote Şahan G, Yasa HD (01 Ekim 2017) Assessment of the contribution of Life-Long Learning and Adult Education Master’s Education to students. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 5 S 1851–1867.
IEEE G. Şahan ve H. D. Yasa, “Assessment of the contribution of Life-Long Learning and Adult Education Master’s Education to students”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 5 S, ss. 1851–1867, 2017, doi: 10.24289/ijsser.343013.
ISNAD Şahan, Gülsün - Yasa, Havva Duygu. “Assessment of the Contribution of Life-Long Learning and Adult Education Master’s Education to Students”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/5 S (Ekim 2017), 1851-1867. https://doi.org/10.24289/ijsser.343013.
JAMA Şahan G, Yasa HD. Assessment of the contribution of Life-Long Learning and Adult Education Master’s Education to students. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:1851–1867.
MLA Şahan, Gülsün ve Havva Duygu Yasa. “Assessment of the Contribution of Life-Long Learning and Adult Education Master’s Education to Students”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 5 S, 2017, ss. 1851-67, doi:10.24289/ijsser.343013.
Vancouver Şahan G, Yasa HD. Assessment of the contribution of Life-Long Learning and Adult Education Master’s Education to students. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(5 S):1851-67.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.