Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul yöneticilerinin kaygı ve değişime hazır olma düzeyleri

Yıl 2018, , 245 - 251, 01.04.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.411104

Öz

Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin kaygı ve
değişime hazır olma düzeylerinin belirlenmesidir. Tarama modeliyle yürütülen
araştırmada veriler Adıyaman ilinde, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında görev yapan
77 okul yöneticisinden elde edilmiştir. Bulgulara göre okul yöneticilerinin
değişime hazır oldukları ve yönetici kaygı düzeylerinin olması gerekenden daha
yüksek olduğu belirlenmiştir. Yönetici kaygısının azaltılması ve yöneticilerin
değişim lideri olarak yetkilendirilmeleri önerilmiştir.

Kaynakça

  • Aslanargun, E., & Bozkurt, S. (2012). Okul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştığı sorunlar. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 11(2), 349-368.
  • Burke, W. W. (2017). Organization change: Theory and practice (5. b.). Thousand Oaks: Sage.
  • Cenker, B., & Akgül, E. M. (2011). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, okulda değişim yönetiminin gerçekleştirilmesine bakış açılarının incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 1(1), 6-14.
  • Çınkır, Ş. (2010). İlköğretim okulu müdürlerinin sorunları: Sorun kaynakları ve destek stratejileri. İlköğretim Online, 9(3), 1027-1036.
  • Crampton, S. M., Hodge, J. W., Mishra, J. M., & Price, S. (1995). Stress and stress man-agement. Advanced Management Journal, 60(3), 10-18.
  • Güçlü, N., Ateş, Ö. T., & İhtiyaroğlu, N. (2016). Kadın okul yöneticilerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 176-188.
  • Kondakçı, Y., Zayim, M., & Çalışkan, Ö. (2010). Okul yöneticilerinin değişime hazır olma tutumlarının okulun öğretim düzeyi, yöneticilerin deneyimi ve okul büyüklüğü bağlamında incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 155-175.
  • Self, D. R., & Schraeder, M. (2009). Enhancing the success of organizational change: Matching readiness strategies with sources of resistance. Leadership & Organizational Development Journal, 30(2), 167-182.
  • Şahin, C. (2011). Okul yöneticilerinin yönetici kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(4), 143-161.
  • Töremen, F. (2002). Eğitim örgütlerinde değişimin engel ve nedenleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 185-202.

Anxiety and readiness to change levels of school administrators

Yıl 2018, , 245 - 251, 01.04.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.411104

Öz

The purpose of this research is to determine the
levels of anxiety and readiness to change of school administrators. In the
survey conducted, the data were obtained from 77 school administrators working
in Adıyaman province during 2017-2018 academic year. According to findings, it
is determined that school administrators are ready to change and managerial
anxiety levels are higher than normal. It has been suggested that managerial
anxiety be reduced and administrators be empowered as leaders of change.

Kaynakça

  • Aslanargun, E., & Bozkurt, S. (2012). Okul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştığı sorunlar. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 11(2), 349-368.
  • Burke, W. W. (2017). Organization change: Theory and practice (5. b.). Thousand Oaks: Sage.
  • Cenker, B., & Akgül, E. M. (2011). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, okulda değişim yönetiminin gerçekleştirilmesine bakış açılarının incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 1(1), 6-14.
  • Çınkır, Ş. (2010). İlköğretim okulu müdürlerinin sorunları: Sorun kaynakları ve destek stratejileri. İlköğretim Online, 9(3), 1027-1036.
  • Crampton, S. M., Hodge, J. W., Mishra, J. M., & Price, S. (1995). Stress and stress man-agement. Advanced Management Journal, 60(3), 10-18.
  • Güçlü, N., Ateş, Ö. T., & İhtiyaroğlu, N. (2016). Kadın okul yöneticilerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 176-188.
  • Kondakçı, Y., Zayim, M., & Çalışkan, Ö. (2010). Okul yöneticilerinin değişime hazır olma tutumlarının okulun öğretim düzeyi, yöneticilerin deneyimi ve okul büyüklüğü bağlamında incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 155-175.
  • Self, D. R., & Schraeder, M. (2009). Enhancing the success of organizational change: Matching readiness strategies with sources of resistance. Leadership & Organizational Development Journal, 30(2), 167-182.
  • Şahin, C. (2011). Okul yöneticilerinin yönetici kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(4), 143-161.
  • Töremen, F. (2002). Eğitim örgütlerinde değişimin engel ve nedenleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 185-202.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Fatih Karacabey Bu kişi benim

Kıvanç Bozkuş

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Karacabey, M. F., & Bozkuş, K. (2018). Okul yöneticilerinin kaygı ve değişime hazır olma düzeyleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(2), 245-251. https://doi.org/10.24289/ijsser.411104
AMA Karacabey MF, Bozkuş K. Okul yöneticilerinin kaygı ve değişime hazır olma düzeyleri. International Journal of Social Sciences and Education Research. Nisan 2018;4(2):245-251. doi:10.24289/ijsser.411104
Chicago Karacabey, Mehmet Fatih, ve Kıvanç Bozkuş. “Okul yöneticilerinin Kaygı Ve değişime hazır Olma düzeyleri”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4, sy. 2 (Nisan 2018): 245-51. https://doi.org/10.24289/ijsser.411104.
EndNote Karacabey MF, Bozkuş K (01 Nisan 2018) Okul yöneticilerinin kaygı ve değişime hazır olma düzeyleri. International Journal of Social Sciences and Education Research 4 2 245–251.
IEEE M. F. Karacabey ve K. Bozkuş, “Okul yöneticilerinin kaygı ve değişime hazır olma düzeyleri”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 2, ss. 245–251, 2018, doi: 10.24289/ijsser.411104.
ISNAD Karacabey, Mehmet Fatih - Bozkuş, Kıvanç. “Okul yöneticilerinin Kaygı Ve değişime hazır Olma düzeyleri”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4/2 (Nisan 2018), 245-251. https://doi.org/10.24289/ijsser.411104.
JAMA Karacabey MF, Bozkuş K. Okul yöneticilerinin kaygı ve değişime hazır olma düzeyleri. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4:245–251.
MLA Karacabey, Mehmet Fatih ve Kıvanç Bozkuş. “Okul yöneticilerinin Kaygı Ve değişime hazır Olma düzeyleri”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 2, 2018, ss. 245-51, doi:10.24289/ijsser.411104.
Vancouver Karacabey MF, Bozkuş K. Okul yöneticilerinin kaygı ve değişime hazır olma düzeyleri. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4(2):245-51.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.