Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of students' perception and attitude towards distance learning

Yıl 2020, , 252 - 268, 30.06.2020
https://doi.org/10.24289/ijsser.728184

Öz

In this study; social availability levels, learning styles, attitudes towards e-learning, online learning community feelings, system perspectives, gender, age group, marital status, education program, class, and school preferences were examined. The research was carried out through a questionnaire as a result of the voluntary participation of 123 distance education students enrolled in Isparta University of Applied Sciences Distance Education Vocational School, studying in different departments. The data obtained from students were analyzed using statistical analysis methods.

Kaynakça

  • Bahadori, M., Sadeghifar, J., Tofighi, S., Mamikhani, J. A ve Nejati, M. (2011). Learning styles of the health services management students: A study of first-year students from the Medical Science Universities of Iran, Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5 (9): 122-127.
  • Bell, S. (2005). Creatingcommunity online. American Libraries, 36(4), 68-71.
  • Chizmar, J.F., & Walbert, M.S. (1999). Web-based learning environments guided by principles of good teaching practice. Journal of Economic Education, 30(3), 248-264.
  • Davenport, D. ve Erarslan, E. (2001). Eğitimde Internet eğitime destek olarak Internet, web: http://www. cs. bilkent.edu.tr/~ david/desymposiom/VirtuallyThereTur.doc
  • Düzgün, S., Selçuk, Z. (2018). Sözsüz iletişim becerilerinden öğretmenlerin öğrencilerle göz teması kurma davranışlarının bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 5 (4), 771-795. DOI: 10.17680/erciyesiletisim.421115
  • Eygü, H., Karaman, S. 3 (1), 36-59. Retrieved from http://dergipark.org.tr/en/pub/kusbd/issue/19375/205547
  • Gök, B., Gökçen, H. (2016). Uzaktan eğitim hizmet kalite ölçeği (UE-SERVQUAL) geliştirme: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 2 (2), 41-60. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ybs/issue/27323/287636
  • Gökçearslan, Ş. (2013). Çevrimiçi öğrenme topluluğu hissi ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Kütüphaneciliği, 27 (1), 154-165. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/tk/issue/48834/622122
  • Gunawardena, C. N. ve Zittle, F. J. (1997). Social presence as a predictor of satisfaction within a computer-mediated conferencing environment. The American Journal of Distance Education, 11(3), 8-26.
  • Gündüz, Ş., Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 43-48.
  • Haznedar, Ö., Baran, B. (2012). Eğitim fakültesi öğrencileri için e-Öğrenmeye yönelik genel bir tutum ölçeği geliştirme çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2 (2), 42-59. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/etku/issue/6271/84225
  • Horzum, M. B. (2003). Öğretim elemanlarının İnternet destekli eğitime yönelik düşünceleri: Sakarya ili Oörneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ilgaz, H, Aşkar, P. (2013). Çevrimiçi uzaktan eğitim ortamında topluluk hissi ölçeği geliştirme çalışması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1 (1), Retrieved from http://dergipark.org.tr/en/pub/turkbilmat/issue/21560/231416
  • ISTE, (1998). National education technology standarts for teachhers (NETS), Eugene: ISTE Publications.
  • İşman, A. (1998). Uzaktan eğitim: Genel tanımı, Türkiye’ deki gelişimi ve proje değerlendirmeleri. Sakarya: Değişim Yayınları.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. (4. Baskı) Ankara: Pegem A. Yayınları.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, Z., Erden, O., Çakır, H., Bağırsakçı, N. B. (2002). Uzaktan eğitimin temelleri Dersindeki Uzaktan Eğitim İhtiyacı Ünitesinin WebTabanlı Sunumunun Hazırlanması. The Turkish Online Journal of Educational Journal of Research on Computing in Education, 33(2), 162-177.
  • Kılıç Çakmak, E., Çebi, A., Kan, A. (2014). E-Öğrenme Ortamlarına Yönelik "Sosyal Bulunuşluk Ölçeği" Geliştirme Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 755-768. Kolb, D.A. (1984). Experiential Learning. Prentice-Hall Inc., USA.
  • Leh, A. S. (2001). Computer-mediated communication & social presence in a distance learning environment. International Journal of Educational Telecommunications, 7(2), 109-128.
  • Liaw, S. S., Huang, H. M., ve Chen, G. D. (2007). Surveying instructor and learner attitudes toward e-learning. Computers ve Education, 49, 1066–1080.
  • Oran, M. K. ve Karadeniz, Ş. (2007). İnternet tabanlı uzaktan eğitimde mobil öğrenmenin rolü. Akademik Bilişim, 31, 167-170.
  • Poole, D. M. (2000). Student participation in a discussion- oriented online course: A case study. Journal of Research on Computing in Education, 33(2), 162-177.
  • Rourke, L., Anderson, T., Garrison, D. R. ve Archer, W. (1999). Assessing social presence in asynchronous text based computer conferencing. Journal of Distance Education, 14(2), 50-71.
  • Technology – TOJET July ISSN: 1303-6521 volume 3 Issue 3 Article 20 Poole, D. M. (2000). Student participation in a discussion-oriented online course: a case study.
  • TÜSİAD (Türk Sanayiciler ve İşadamları Derneği), (1999). Türkiye’ de mesleki ve teknik eğitimin yeniden yapılandırılması. Rapor No: TY/184/1999. Translated into Turkish in 2007 by S Asst. Prof. Dr. Mustafa KALKAN, School of Maritime Business and Management
  • VARK (Çizelge 1) https://vark-learn.com/home-turkish/ adresinden 23.02.2020 tarihinde alınmıştır.
  • Yılmaz, H., Düğenci, M. (2010) Hizmet içi eğitime farklı bir yaklaşım: e-hizmet içi eğitim. XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 67-74.

Öğrencilerin uzaktan öğrenmeye ilişkin algı ve tutumlarının değerlendirilmesi

Yıl 2020, , 252 - 268, 30.06.2020
https://doi.org/10.24289/ijsser.728184

Öz

Bu çalışmada; uzaktan öğretim gören öğrencilerin sosyal bulunuşluk düzeyleri, öğrenme biçimleri, e-Öğrenmeye karşı tutumları, çevrimiçi öğrenme topluluk hisleri, sisteme bakış açıları, cinsiyet, yaş grubu, medeni durum, öğrenim görülen program, sınıfı ve okulu tercih nedenleri açısından incelenmiştir. Araştırma 2019 yılında Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu’na kayıtlı, farklı bölümlerde öğrenim gören, 123 uzaktan öğretim öğrencisinin gönüllü katılımı sonucunda anket yoluyla gerçekleşmiştir. Öğrencilerden elde edilen veriler farklı istatistiki analiz yöntemleri kullanılarak çözümlenmiştir.

Kaynakça

  • Bahadori, M., Sadeghifar, J., Tofighi, S., Mamikhani, J. A ve Nejati, M. (2011). Learning styles of the health services management students: A study of first-year students from the Medical Science Universities of Iran, Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5 (9): 122-127.
  • Bell, S. (2005). Creatingcommunity online. American Libraries, 36(4), 68-71.
  • Chizmar, J.F., & Walbert, M.S. (1999). Web-based learning environments guided by principles of good teaching practice. Journal of Economic Education, 30(3), 248-264.
  • Davenport, D. ve Erarslan, E. (2001). Eğitimde Internet eğitime destek olarak Internet, web: http://www. cs. bilkent.edu.tr/~ david/desymposiom/VirtuallyThereTur.doc
  • Düzgün, S., Selçuk, Z. (2018). Sözsüz iletişim becerilerinden öğretmenlerin öğrencilerle göz teması kurma davranışlarının bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 5 (4), 771-795. DOI: 10.17680/erciyesiletisim.421115
  • Eygü, H., Karaman, S. 3 (1), 36-59. Retrieved from http://dergipark.org.tr/en/pub/kusbd/issue/19375/205547
  • Gök, B., Gökçen, H. (2016). Uzaktan eğitim hizmet kalite ölçeği (UE-SERVQUAL) geliştirme: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 2 (2), 41-60. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ybs/issue/27323/287636
  • Gökçearslan, Ş. (2013). Çevrimiçi öğrenme topluluğu hissi ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Kütüphaneciliği, 27 (1), 154-165. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/tk/issue/48834/622122
  • Gunawardena, C. N. ve Zittle, F. J. (1997). Social presence as a predictor of satisfaction within a computer-mediated conferencing environment. The American Journal of Distance Education, 11(3), 8-26.
  • Gündüz, Ş., Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 43-48.
  • Haznedar, Ö., Baran, B. (2012). Eğitim fakültesi öğrencileri için e-Öğrenmeye yönelik genel bir tutum ölçeği geliştirme çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2 (2), 42-59. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/etku/issue/6271/84225
  • Horzum, M. B. (2003). Öğretim elemanlarının İnternet destekli eğitime yönelik düşünceleri: Sakarya ili Oörneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ilgaz, H, Aşkar, P. (2013). Çevrimiçi uzaktan eğitim ortamında topluluk hissi ölçeği geliştirme çalışması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1 (1), Retrieved from http://dergipark.org.tr/en/pub/turkbilmat/issue/21560/231416
  • ISTE, (1998). National education technology standarts for teachhers (NETS), Eugene: ISTE Publications.
  • İşman, A. (1998). Uzaktan eğitim: Genel tanımı, Türkiye’ deki gelişimi ve proje değerlendirmeleri. Sakarya: Değişim Yayınları.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. (4. Baskı) Ankara: Pegem A. Yayınları.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, Z., Erden, O., Çakır, H., Bağırsakçı, N. B. (2002). Uzaktan eğitimin temelleri Dersindeki Uzaktan Eğitim İhtiyacı Ünitesinin WebTabanlı Sunumunun Hazırlanması. The Turkish Online Journal of Educational Journal of Research on Computing in Education, 33(2), 162-177.
  • Kılıç Çakmak, E., Çebi, A., Kan, A. (2014). E-Öğrenme Ortamlarına Yönelik "Sosyal Bulunuşluk Ölçeği" Geliştirme Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 755-768. Kolb, D.A. (1984). Experiential Learning. Prentice-Hall Inc., USA.
  • Leh, A. S. (2001). Computer-mediated communication & social presence in a distance learning environment. International Journal of Educational Telecommunications, 7(2), 109-128.
  • Liaw, S. S., Huang, H. M., ve Chen, G. D. (2007). Surveying instructor and learner attitudes toward e-learning. Computers ve Education, 49, 1066–1080.
  • Oran, M. K. ve Karadeniz, Ş. (2007). İnternet tabanlı uzaktan eğitimde mobil öğrenmenin rolü. Akademik Bilişim, 31, 167-170.
  • Poole, D. M. (2000). Student participation in a discussion- oriented online course: A case study. Journal of Research on Computing in Education, 33(2), 162-177.
  • Rourke, L., Anderson, T., Garrison, D. R. ve Archer, W. (1999). Assessing social presence in asynchronous text based computer conferencing. Journal of Distance Education, 14(2), 50-71.
  • Technology – TOJET July ISSN: 1303-6521 volume 3 Issue 3 Article 20 Poole, D. M. (2000). Student participation in a discussion-oriented online course: a case study.
  • TÜSİAD (Türk Sanayiciler ve İşadamları Derneği), (1999). Türkiye’ de mesleki ve teknik eğitimin yeniden yapılandırılması. Rapor No: TY/184/1999. Translated into Turkish in 2007 by S Asst. Prof. Dr. Mustafa KALKAN, School of Maritime Business and Management
  • VARK (Çizelge 1) https://vark-learn.com/home-turkish/ adresinden 23.02.2020 tarihinde alınmıştır.
  • Yılmaz, H., Düğenci, M. (2010) Hizmet içi eğitime farklı bir yaklaşım: e-hizmet içi eğitim. XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 67-74.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Elanur Durdu 0000-0001-6532-7942

Mehmet Albayrak 0000-0002-7089-122X

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Durdu, E., & Albayrak, M. (2020). Öğrencilerin uzaktan öğrenmeye ilişkin algı ve tutumlarının değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 252-268. https://doi.org/10.24289/ijsser.728184
AMA Durdu E, Albayrak M. Öğrencilerin uzaktan öğrenmeye ilişkin algı ve tutumlarının değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research. Haziran 2020;6(2):252-268. doi:10.24289/ijsser.728184
Chicago Durdu, Elanur, ve Mehmet Albayrak. “Öğrencilerin Uzaktan öğrenmeye ilişkin Algı Ve tutumlarının değerlendirilmesi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 6, sy. 2 (Haziran 2020): 252-68. https://doi.org/10.24289/ijsser.728184.
EndNote Durdu E, Albayrak M (01 Haziran 2020) Öğrencilerin uzaktan öğrenmeye ilişkin algı ve tutumlarının değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research 6 2 252–268.
IEEE E. Durdu ve M. Albayrak, “Öğrencilerin uzaktan öğrenmeye ilişkin algı ve tutumlarının değerlendirilmesi”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 6, sy. 2, ss. 252–268, 2020, doi: 10.24289/ijsser.728184.
ISNAD Durdu, Elanur - Albayrak, Mehmet. “Öğrencilerin Uzaktan öğrenmeye ilişkin Algı Ve tutumlarının değerlendirilmesi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 6/2 (Haziran 2020), 252-268. https://doi.org/10.24289/ijsser.728184.
JAMA Durdu E, Albayrak M. Öğrencilerin uzaktan öğrenmeye ilişkin algı ve tutumlarının değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2020;6:252–268.
MLA Durdu, Elanur ve Mehmet Albayrak. “Öğrencilerin Uzaktan öğrenmeye ilişkin Algı Ve tutumlarının değerlendirilmesi”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 6, sy. 2, 2020, ss. 252-68, doi:10.24289/ijsser.728184.
Vancouver Durdu E, Albayrak M. Öğrencilerin uzaktan öğrenmeye ilişkin algı ve tutumlarının değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2020;6(2):252-68.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.