Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

As a new generation in the developmental curve from the post-traumatic development perspective: COVID-19

Yıl 2021, , 95 - 105, 31.01.2021
https://doi.org/10.24289/ijsser.832543

Öz

The purpose of this review is; To reveal the effects of pandemic process on different developmental stages within the scope of post-traumatic development. COVID-19 and keywords such as childhood, adolescence, adulthood, emerging adults, old age, post-traumatic growth and development were searched on Pubmed, Scholar Google, Science Direct search engines with the date of 2020 to access articles on the subject. This review study was prepared by considering 38 articles that meet the inclusion criteria. In the studies conducted in this evaluation, there are more negative findings compared to the positive results of the pandemic process for all age periods. Intergenerational interactions increased and relations were restructured in this period. The COVID-19 process is seen as an experience that can affect different age groups positively or negatively in the following years.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O., Zeynep Batur, H.Z., & Ekşili, N. (2014). Kuşakların değişen yüzü ve y kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: mobil yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (19), 165-182.
  • Ashton, M.C., Lee, K., & de Vries, R.E. (2014). The HEXACO Honesty-Humility, agreeableness, and emotionality factors: A review of research and theory. Personality and Social Psychology Review, 18(2), 139–152.
  • Banerjee, D. (2020). Age and ageism in covıd-19: elderly mental health-care vulnerabilities and needs. Asian Journal of Psychiatry, 51,102154.

Travma sonrası gelişim perspektifinden gelişimsel eğride yeni bir kuşak olarak COVID-19

Yıl 2021, , 95 - 105, 31.01.2021
https://doi.org/10.24289/ijsser.832543

Öz

Bu derleme çalışmasının amacı; pandemi sürecinin farklı gelişim dönemleri üzerinde etkilerini travma sonrası gelişim kapsamında ortaya koymaktır. Konu ile ilgili makalelere ulaşmak için COVID-19 ve çocukluk, ergenlik, yetişkinlik, beliren yetişkinler, yaşlılık, travma sonrası büyüme ve gelişim gibi anahtar kelimeler ile Pubmed, Scholar Google, Science Direct arama motorlarında 2020 tarihi ile birlikte tarandı. Bu derleme çalışması araştırmaya dahil edilme kriterlerine uyan 38 makale ele alınarak hazırlanmıştır. Bu değerlendirmede yapılan araştırmalarda her yaş dönemi için pandemi sürecinin olumlu sonuçları olduğuna ilişkin bulgular gözlense de daha çok olumsuz bulguların öne çıktığı saptanmıştır. Kuşaklararası etkileşimlerin arttığı ve ilişkilerin bu dönemde yeniden yapılanması söz konusu hale gelmiştir. COVID-19 süreci ilerleyen yıllarda farklı yaş gruplarını olumlu ya da olumsuz etkileyebilecek bir deneyim olarak görülmektedir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O., Zeynep Batur, H.Z., & Ekşili, N. (2014). Kuşakların değişen yüzü ve y kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: mobil yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (19), 165-182.
  • Ashton, M.C., Lee, K., & de Vries, R.E. (2014). The HEXACO Honesty-Humility, agreeableness, and emotionality factors: A review of research and theory. Personality and Social Psychology Review, 18(2), 139–152.
  • Banerjee, D. (2020). Age and ageism in covıd-19: elderly mental health-care vulnerabilities and needs. Asian Journal of Psychiatry, 51,102154.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Ece Naz Ermiş 0000-0003-3054-2014

Seda Bayraktar 0000-0001-9498-0887

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Ermiş, E. N., & Bayraktar, S. (2021). Travma sonrası gelişim perspektifinden gelişimsel eğride yeni bir kuşak olarak COVID-19. International Journal of Social Sciences and Education Research, 7(1), 95-105. https://doi.org/10.24289/ijsser.832543
AMA Ermiş EN, Bayraktar S. Travma sonrası gelişim perspektifinden gelişimsel eğride yeni bir kuşak olarak COVID-19. International Journal of Social Sciences and Education Research. Ocak 2021;7(1):95-105. doi:10.24289/ijsser.832543
Chicago Ermiş, Ece Naz, ve Seda Bayraktar. “Travma Sonrası gelişim Perspektifinden gelişimsel eğride Yeni Bir kuşak Olarak COVID-19”. International Journal of Social Sciences and Education Research 7, sy. 1 (Ocak 2021): 95-105. https://doi.org/10.24289/ijsser.832543.
EndNote Ermiş EN, Bayraktar S (01 Ocak 2021) Travma sonrası gelişim perspektifinden gelişimsel eğride yeni bir kuşak olarak COVID-19. International Journal of Social Sciences and Education Research 7 1 95–105.
IEEE E. N. Ermiş ve S. Bayraktar, “Travma sonrası gelişim perspektifinden gelişimsel eğride yeni bir kuşak olarak COVID-19”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 7, sy. 1, ss. 95–105, 2021, doi: 10.24289/ijsser.832543.
ISNAD Ermiş, Ece Naz - Bayraktar, Seda. “Travma Sonrası gelişim Perspektifinden gelişimsel eğride Yeni Bir kuşak Olarak COVID-19”. International Journal of Social Sciences and Education Research 7/1 (Ocak 2021), 95-105. https://doi.org/10.24289/ijsser.832543.
JAMA Ermiş EN, Bayraktar S. Travma sonrası gelişim perspektifinden gelişimsel eğride yeni bir kuşak olarak COVID-19. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2021;7:95–105.
MLA Ermiş, Ece Naz ve Seda Bayraktar. “Travma Sonrası gelişim Perspektifinden gelişimsel eğride Yeni Bir kuşak Olarak COVID-19”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 7, sy. 1, 2021, ss. 95-105, doi:10.24289/ijsser.832543.
Vancouver Ermiş EN, Bayraktar S. Travma sonrası gelişim perspektifinden gelişimsel eğride yeni bir kuşak olarak COVID-19. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2021;7(1):95-105.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.