Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Behaviours of Teachers That Arouse Violence in Students: Imaginal Violence

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 670 - 675, 01.04.2016
https://doi.org/10.24289/ijsser.279075

Öz

Besides its duty to maintain social change and transformation, education is also supposed to raise the new generation. Violence is a factor hindering these functions. To do away with this menace, perception of violence in the society should be determined so that preventive measures could be taken. This research aims to reveal teachers’ behaviours that associate violence according to students’ perceptions. The image a teacher displays knowingly or unknowingly may be perceived by students as subliminal messages with violence-content. The research is significant in that it reveals how violence penetrates into our lives implicitly. The research was applied on 119 students at 4th grade of primary schools in the city of Kütahya during 2014-15 education period. According to the research results, 73,9% of the students consider their teacher’s walking up to them as violent behaviour, followed by his/her swearing and staring at child’s eyes for 60,5%. Accordingly, it is suggested that teachers should pay maximum attention to how their every single movement is perceived.

Keywords: Violence; Association; Behaviour; Teacher

Kaynakça

  • Atmaca, K. ve Öntaş, T. (2014). Velilerin öğretmenlere uyguladığı şiddete yönelik nitel bir araştırma, Anadolu Eğitim Liderliği Ve Öğretim Dergisi, 2(1), 27-62. http://e-ajeli.com/index.php/ajeli/article/view/44/43. Haziran 2015’de alıntılandı
  • Avcı, R. ve Güçray, S. S. (2010). Şiddet davranışı gösteren ve göstermeyen ergenlerin ailelerinin aile işlevleri, aile bireylerine ilişkin problemler, öfke ve öfke ifade tarzları açısından incelenmesi, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(1), 45-76.
  • Ayan, S. (2007). Aile içinde şiddete uğrayan çocukların saldırganlık eğilimleri, Anatolian Journal Of Psychiatry, 8, 206-214. http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/ index.php?cwid=9&vtadi=TPRJ%2CTTAR%2CTTIP%2CTMUH%2CTSOS%2CTHUK&c=google&ano=78592_8fe09320b3a617b401505a1eb21660db. Mayıs 2014’de alıntılandı
  • BAŞBAKANLIK AILE ARAŞTIRMA KURUMU, (1998). Aile içinde ve toplumsal alanda şiddet, 113, Ankara. http://ailetoplum.aile.gov.tr/data/54293ea2369dc32358ee2b25/kutuphane_33_aile_icinde_ve_toplumsal_alanda_siddet.pdf. Mayıs 2014’de alıntılandı
  • Bulut, S. (2008). Öğretmenden öğrenciye yönelik olan fiziksel şiddet: Nicel bir araştırma. Abant Izzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (8(1), 105-118.
  • Cenkseven, Ö. F. ve Yurtal, F. (2008). Zorba, kurban ve olumlu özellikler taşıyan ergenlerin aile özelliklerinin incelenmesi, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 8, 805-832.
  • Chen, J. K. ve Astor, R. A. (2010). School violence in Taiwan: examining how western risk factors predict school violence in an asian culture, Journal Of Interpersonel Violence, 25(8), 1388-1410. http://www.typ.sinica.edu.tw/upfiles/4_10%E9%99%B3%E5%AD%A3%E5%BA%B7.pdf. Şubat 2014’de alıntılandı
  • Çakmak, M. (2011). Changing roles of teachers: prospective teachers’ thoughts, Education And Science, 36(159), 14-24.
  • Çınkır, Ş. ve Kepenekcı, Y. K. (2003). Öğrenciler arası zorbalık. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 34, 236-253.
  • Çubukçu, Z. ve Dönmez, A. (2012). İlköğretim okul yöneticilerinin şiddet türlerine yönelik görüşleri ve şiddetle başa çıkma yöntemleri, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18,(1), 37-64. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/kuey/article/viewFile/5000050505/5000047763. Ağustos 2013’de alıntılandı
  • Gökler, R. (2009). Okulda akran zorbalığı, Uluslararası Insan Bilimleri Dergisi, 6(2), 511-537.
  • Gözütok, F. D. (1993). Disiplin sağlamada öğretmen davranışları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 25. 703-711.
  • Hatunoğlu, B. Y. ve Hatunoğlu, A. (2005). Öğretmenlerin fiziksel cezalandırmaya ilişkin görüşleri, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 105-115.
  • İbiloğlu, A. O. (2012). Aile içi şiddet, Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar. 4(2), 204-222. http://www.cappsy.org/archives/vol4/no2/cap_04_13.pdf. Ocak 2014’de alıntılandı
  • Kılıç, E. Z. (2012). Ergenlerde şiddet kullanımı: bireysel ve ailesel etkenler. Nöropsikiyatri Arşivi, 49, 260-265.
  • Kılıç, M. ve Atli, A. (2011). İlköğretim ve ortaöğretim okullarında yaşanmış şiddetin gazetelere yansımaları, E-Journal Of New World Sciences Academy, 6(1), 1284-1294. http://www.newwsa.com/download/gecici_makale_dosyalari/NWSA-4010-2-3.pdf. Haziran 2014’de alıntılandı
  • Kızmaz, Z. (2006). Okullardaki şiddet davranışının kaynakları üzerine kuramsal bir yaklaşım, CÜ, Sosyal Bilimler Dergisi, 30(1), 47-70.
  • Kocacık, F. (2001). Şiddet olgusu üzerine, CÜ, İktisadi Ve Idari Bilimler Dergisi, 2(1), 1-7.
  • MEB, (2007). Ortaöğretim okullarında görevli yöneticilerin şiddet konusundaki bilgi ve becerilerine ilişkin mevcut durum analizi, EARGED, Ankara. http://www.meb.gov.tr/earged/earged/siddet_arastirmasi_yonetici.pdf. Haziran’da alıntılandı
  • MEB, (2011). Güvenli eğitim ortamlarının sağlanması: Okulda şiddetin önlenmesi araştırması, Altındağ Araştırma Raporu http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/06/01/334395/dosyalar/2012_12/18012831_altndaiddetaratrmas.pdf. Mayıs 2014’da alıntılandı
  • Özdemir, S. ve Sezgin, F. (2011). İlköğretim okulu öğrencilerinin yönetici ve öğretmen desteği, algılanan şiddet ve okul memnuniyetine ilişkin görüşleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 181-199. http://www.academia.edu/3132038/%C4%B0lk%C3%B6%C4%9Fretim_Okulu_%C3%96%C4%9Frencilerinin_Y%C3%B6netici_ve_%C3%96%C4%9Fretmen_Deste%C4%9Fi_Alg%C4%B1lanan_%C5%9Eiddet_ve_Okul_Memnuniyetine_%C4%B0li%C5%9Fkin_G%C3%B6r%C3%BC%C5%9Fleri. Şubat 2014’de alıntılandı
  • Özgür, G. Yörükoğlu, G. Arabacı, B. Y. (2011). Lise öğrencilerinin şiddet algıları, şiddet eğilim düzeyleri ve etkileyen faktörler, Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 2(2), 53-60. http://www.journalagent.com/phd/pdfs/PHD_2_2_53_60.pdf. Mart 2014’te alıntılandı
  • Pişkin, M. (2002). Okul zorbalığı: Tanımı, türleri, ilişkili olduğu faktörler ve alınabilecek önlemler, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 533-551.
  • Pişkin, M. (2006). Okul şiddeti: Tanımı, yaygınlığı ve önleme stratejileri, Kamuda Sosyal Politika, 1(2), 43-62.
  • Pişkin, M. (2010). Examination of peer bullying among primary and middle school children in Ankara. Education And Science, 35(156), 175-189.
  • Sümer, Z. H. ve Aydın, G. (1999). Incidence of violence in Turkish school: A review. International Journal For The Advancement Of Counselling, 21,335-347. http://link.springer.com/article/10.1023/A:1005694929669#page-1. Haziran 2014’de alıntılandı
  • Ünal, H. ve Çukur, C. Ş. (2011). The effects of shool bonds, discipline techniques in school and victimization on deliquency of high school students. Educational Sciences: Theory And Practice, 11(2), 560-570.
  • Ünalmış, M. ve Şahin, R. (2012). Şiddete yönelik tutum ve okul zorbalığı, Uluslararası Cumhuriyet Dergisi, 1(1),63-71.
  • TBMM, Araştırma Komisyonu, (2007). Türkiye’de ortaöğretime devam eden öğrencilerde ceza ve infaz kurumlarında bulunan tutuklu ve hükümlü çocuklarda şiddet ve bunu etkileyen etkenlerin saptanması. http://www.kom.pol.tr/tubim/SiteAssets/Sayfalar/Di%C4%9Fer-Raporlar/tbmm_cocuk_artan.pdf. Nisan 2014’te alıntılandı
  • WHO, (2002). World report on violence and health http://whqlibdoc.who.int/hq/2002/9241545615.pdf. Nisan 2014’de alıntılandı
  • Yavuzer, Y. (2001). Okulda saldırganlık/şiddet: Okul ve öğretmenle ilgili risk faktörleri ve önleme stratejileri, Milli Eğitim, 192, 43-61.
  • Yurtal, F. ve Artut, K. (2010). An investigation of school violence through turkish childrens drawings. Journal Of Interpersonel Violence, 25,(1), 50-62.
  • Yurtal, F. ve Cenkseven, F. (2007). İlköğretim okullarında zorbalığın yaygınlığı ve doğası, Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Dergisi, 3(28), 1-13.
  • Çocuğa yönelik şiddetin önlenmesi teknik destek projesi raporu, (2014). http://siddetinonlenmesi.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_09/04105755_literaturtaramasi.pdf. Mayıs 2015’te alıntılandı

Behaviours of teachers that arouse violence in students: Imaginal violence

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 670 - 675, 01.04.2016
https://doi.org/10.24289/ijsser.279075

Öz

Besides its duty to maintain social change and transformation, education is also supposed to raise the new generation. Violence is a factor hindering these functions. To do away with this menace, perception of violence in the society should be determined so that preventive measures could be taken. This research aims to reveal teachers’ behaviours that associate violence according to students’ perceptions. The image a teacher displays knowingly or unknowingly may be perceived by students as subliminal messages with violence-content. The research is significant in that it reveals how violence penetrates into our lives implicitly. The research was applied on 119 students at 4th grade of primary schools in the city of Kütahya during 2014-15 education period. According to the research results, 73,9% of the students consider their teacher’s walking up to them as violent behaviour, followed by his/her swearing and staring at child’s eyes for 60,5%. Accordingly, it is suggested that teachers should pay maximum attention to how their every single movement is perceived.

Kaynakça

  • Atmaca, K. ve Öntaş, T. (2014). Velilerin öğretmenlere uyguladığı şiddete yönelik nitel bir araştırma, Anadolu Eğitim Liderliği Ve Öğretim Dergisi, 2(1), 27-62. http://e-ajeli.com/index.php/ajeli/article/view/44/43. Haziran 2015’de alıntılandı
  • Avcı, R. ve Güçray, S. S. (2010). Şiddet davranışı gösteren ve göstermeyen ergenlerin ailelerinin aile işlevleri, aile bireylerine ilişkin problemler, öfke ve öfke ifade tarzları açısından incelenmesi, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(1), 45-76.
  • Ayan, S. (2007). Aile içinde şiddete uğrayan çocukların saldırganlık eğilimleri, Anatolian Journal Of Psychiatry, 8, 206-214. http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/ index.php?cwid=9&vtadi=TPRJ%2CTTAR%2CTTIP%2CTMUH%2CTSOS%2CTHUK&c=google&ano=78592_8fe09320b3a617b401505a1eb21660db. Mayıs 2014’de alıntılandı
  • BAŞBAKANLIK AILE ARAŞTIRMA KURUMU, (1998). Aile içinde ve toplumsal alanda şiddet, 113, Ankara. http://ailetoplum.aile.gov.tr/data/54293ea2369dc32358ee2b25/kutuphane_33_aile_icinde_ve_toplumsal_alanda_siddet.pdf. Mayıs 2014’de alıntılandı
  • Bulut, S. (2008). Öğretmenden öğrenciye yönelik olan fiziksel şiddet: Nicel bir araştırma. Abant Izzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (8(1), 105-118.
  • Cenkseven, Ö. F. ve Yurtal, F. (2008). Zorba, kurban ve olumlu özellikler taşıyan ergenlerin aile özelliklerinin incelenmesi, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 8, 805-832.
  • Chen, J. K. ve Astor, R. A. (2010). School violence in Taiwan: examining how western risk factors predict school violence in an asian culture, Journal Of Interpersonel Violence, 25(8), 1388-1410. http://www.typ.sinica.edu.tw/upfiles/4_10%E9%99%B3%E5%AD%A3%E5%BA%B7.pdf. Şubat 2014’de alıntılandı
  • Çakmak, M. (2011). Changing roles of teachers: prospective teachers’ thoughts, Education And Science, 36(159), 14-24.
  • Çınkır, Ş. ve Kepenekcı, Y. K. (2003). Öğrenciler arası zorbalık. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 34, 236-253.
  • Çubukçu, Z. ve Dönmez, A. (2012). İlköğretim okul yöneticilerinin şiddet türlerine yönelik görüşleri ve şiddetle başa çıkma yöntemleri, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18,(1), 37-64. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/kuey/article/viewFile/5000050505/5000047763. Ağustos 2013’de alıntılandı
  • Gökler, R. (2009). Okulda akran zorbalığı, Uluslararası Insan Bilimleri Dergisi, 6(2), 511-537.
  • Gözütok, F. D. (1993). Disiplin sağlamada öğretmen davranışları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 25. 703-711.
  • Hatunoğlu, B. Y. ve Hatunoğlu, A. (2005). Öğretmenlerin fiziksel cezalandırmaya ilişkin görüşleri, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 105-115.
  • İbiloğlu, A. O. (2012). Aile içi şiddet, Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar. 4(2), 204-222. http://www.cappsy.org/archives/vol4/no2/cap_04_13.pdf. Ocak 2014’de alıntılandı
  • Kılıç, E. Z. (2012). Ergenlerde şiddet kullanımı: bireysel ve ailesel etkenler. Nöropsikiyatri Arşivi, 49, 260-265.
  • Kılıç, M. ve Atli, A. (2011). İlköğretim ve ortaöğretim okullarında yaşanmış şiddetin gazetelere yansımaları, E-Journal Of New World Sciences Academy, 6(1), 1284-1294. http://www.newwsa.com/download/gecici_makale_dosyalari/NWSA-4010-2-3.pdf. Haziran 2014’de alıntılandı
  • Kızmaz, Z. (2006). Okullardaki şiddet davranışının kaynakları üzerine kuramsal bir yaklaşım, CÜ, Sosyal Bilimler Dergisi, 30(1), 47-70.
  • Kocacık, F. (2001). Şiddet olgusu üzerine, CÜ, İktisadi Ve Idari Bilimler Dergisi, 2(1), 1-7.
  • MEB, (2007). Ortaöğretim okullarında görevli yöneticilerin şiddet konusundaki bilgi ve becerilerine ilişkin mevcut durum analizi, EARGED, Ankara. http://www.meb.gov.tr/earged/earged/siddet_arastirmasi_yonetici.pdf. Haziran’da alıntılandı
  • MEB, (2011). Güvenli eğitim ortamlarının sağlanması: Okulda şiddetin önlenmesi araştırması, Altındağ Araştırma Raporu http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/06/01/334395/dosyalar/2012_12/18012831_altndaiddetaratrmas.pdf. Mayıs 2014’da alıntılandı
  • Özdemir, S. ve Sezgin, F. (2011). İlköğretim okulu öğrencilerinin yönetici ve öğretmen desteği, algılanan şiddet ve okul memnuniyetine ilişkin görüşleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 181-199. http://www.academia.edu/3132038/%C4%B0lk%C3%B6%C4%9Fretim_Okulu_%C3%96%C4%9Frencilerinin_Y%C3%B6netici_ve_%C3%96%C4%9Fretmen_Deste%C4%9Fi_Alg%C4%B1lanan_%C5%9Eiddet_ve_Okul_Memnuniyetine_%C4%B0li%C5%9Fkin_G%C3%B6r%C3%BC%C5%9Fleri. Şubat 2014’de alıntılandı
  • Özgür, G. Yörükoğlu, G. Arabacı, B. Y. (2011). Lise öğrencilerinin şiddet algıları, şiddet eğilim düzeyleri ve etkileyen faktörler, Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 2(2), 53-60. http://www.journalagent.com/phd/pdfs/PHD_2_2_53_60.pdf. Mart 2014’te alıntılandı
  • Pişkin, M. (2002). Okul zorbalığı: Tanımı, türleri, ilişkili olduğu faktörler ve alınabilecek önlemler, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 533-551.
  • Pişkin, M. (2006). Okul şiddeti: Tanımı, yaygınlığı ve önleme stratejileri, Kamuda Sosyal Politika, 1(2), 43-62.
  • Pişkin, M. (2010). Examination of peer bullying among primary and middle school children in Ankara. Education And Science, 35(156), 175-189.
  • Sümer, Z. H. ve Aydın, G. (1999). Incidence of violence in Turkish school: A review. International Journal For The Advancement Of Counselling, 21,335-347. http://link.springer.com/article/10.1023/A:1005694929669#page-1. Haziran 2014’de alıntılandı
  • Ünal, H. ve Çukur, C. Ş. (2011). The effects of shool bonds, discipline techniques in school and victimization on deliquency of high school students. Educational Sciences: Theory And Practice, 11(2), 560-570.
  • Ünalmış, M. ve Şahin, R. (2012). Şiddete yönelik tutum ve okul zorbalığı, Uluslararası Cumhuriyet Dergisi, 1(1),63-71.
  • TBMM, Araştırma Komisyonu, (2007). Türkiye’de ortaöğretime devam eden öğrencilerde ceza ve infaz kurumlarında bulunan tutuklu ve hükümlü çocuklarda şiddet ve bunu etkileyen etkenlerin saptanması. http://www.kom.pol.tr/tubim/SiteAssets/Sayfalar/Di%C4%9Fer-Raporlar/tbmm_cocuk_artan.pdf. Nisan 2014’te alıntılandı
  • WHO, (2002). World report on violence and health http://whqlibdoc.who.int/hq/2002/9241545615.pdf. Nisan 2014’de alıntılandı
  • Yavuzer, Y. (2001). Okulda saldırganlık/şiddet: Okul ve öğretmenle ilgili risk faktörleri ve önleme stratejileri, Milli Eğitim, 192, 43-61.
  • Yurtal, F. ve Artut, K. (2010). An investigation of school violence through turkish childrens drawings. Journal Of Interpersonel Violence, 25,(1), 50-62.
  • Yurtal, F. ve Cenkseven, F. (2007). İlköğretim okullarında zorbalığın yaygınlığı ve doğası, Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Dergisi, 3(28), 1-13.
  • Çocuğa yönelik şiddetin önlenmesi teknik destek projesi raporu, (2014). http://siddetinonlenmesi.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_09/04105755_literaturtaramasi.pdf. Mayıs 2015’te alıntılandı
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nida Bayındır

Levent Sevi

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bayındır, N., & Sevi, L. (2016). Behaviours of teachers that arouse violence in students: Imaginal violence. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(2), 670-675. https://doi.org/10.24289/ijsser.279075
AMA Bayındır N, Sevi L. Behaviours of teachers that arouse violence in students: Imaginal violence. International Journal of Social Sciences and Education Research. Şubat 2016;2(2):670-675. doi:10.24289/ijsser.279075
Chicago Bayındır, Nida, ve Levent Sevi. “Behaviours of Teachers That Arouse Violence in Students: Imaginal Violence”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2, sy. 2 (Şubat 2016): 670-75. https://doi.org/10.24289/ijsser.279075.
EndNote Bayındır N, Sevi L (01 Şubat 2016) Behaviours of teachers that arouse violence in students: Imaginal violence. International Journal of Social Sciences and Education Research 2 2 670–675.
IEEE N. Bayındır ve L. Sevi, “Behaviours of teachers that arouse violence in students: Imaginal violence”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 2, sy. 2, ss. 670–675, 2016, doi: 10.24289/ijsser.279075.
ISNAD Bayındır, Nida - Sevi, Levent. “Behaviours of Teachers That Arouse Violence in Students: Imaginal Violence”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2/2 (Şubat 2016), 670-675. https://doi.org/10.24289/ijsser.279075.
JAMA Bayındır N, Sevi L. Behaviours of teachers that arouse violence in students: Imaginal violence. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2016;2:670–675.
MLA Bayındır, Nida ve Levent Sevi. “Behaviours of Teachers That Arouse Violence in Students: Imaginal Violence”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 2, sy. 2, 2016, ss. 670-5, doi:10.24289/ijsser.279075.
Vancouver Bayındır N, Sevi L. Behaviours of teachers that arouse violence in students: Imaginal violence. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2016;2(2):670-5.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.