Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Facebook ve beğenilme güdüsü

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 4, 1216 - 1227, 28.12.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.279131

Öz


Her birey sosyal ortamda kendini ifade ettiği şekliyle var olduğunu hisseder. Toplumun diğer bireyleriyle iletişim kurma esnasında aldığı geribildirimler, bireyin kendi yerini bilmesine, kendini tanımasına, kimliğini oluşturmasına yardımcı olur. Bireyin, bir grubun sosyal normlarına ya da tipik davranışlarına uyum göstermesinin nedeni, başkaları tarafından sevilme ve kabul edilme arzusudur. Maslow'a göre saygı ihtiyacının iki bileşeni vardır; ilki, kendini yeterli ve başarılı olarak algılama gereksinimi, ikincisi ise beğenilme ve saygı duyulma gereksinimidir. Özsaygı ve beğenilme gereksinimini gerçekçi biçimde karşılayamayan kişi, aşağılık duygusuna kapılacaktır. Sosyalleşmenin en kritik döneminde olan ergenler ve genç yetişkinler, sevgi ve ait olma ihtiyaçlarını tatmin etme konusuyla ilgilenirken, erken ve orta yetişkinlik dönemlerinde hedeflere ulaşma, kariyer kurma motivasyonu ile saygı ihtiyaçları, yani başarının takdir edilmesi, onaylanma ve sosyal kabul edilmişlik beklentileri hakim olur. Bu çalışma, nitel araştırma yaklaşımında olgubilim (fenomenoloji) araştırması olarak ortaya çıkmıştır. Çalışmada, bireyin sosyalleşme sürecinde toplumun diğer bireyleriyle girdiği iletişimin yeni bir boyutu olan sosyal medya örneklerinden facebook’ta, “Beğen” butonunun işlevi, sosyal güdülerden olan beğenilme gereksinimi açısından tartışılmıştır. Ayrıca bu güdünün yarattığı zaaftan yola çıkan beğeni hileleri gibi pazarlama girişimleri de değerlendirilmiştir. Veriler literatür tarama yöntemi ile toplanmıştır.


Facebook and the being liked motive

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 4, 1216 - 1227, 28.12.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.279131

Öz

Every individual feels they exist the way they express themselves in social life. The feedback by the other individuals in society during the communicationship helps the individual to see their position, to learn about themselves and to form their identity. The reason for an individual to adapt the social norms or typical behaviours of a group is to be loved and accepted by others. When these two stages of needs according to Maslow are considered, the first motive is to feel oneself sufficient and successful, second is being liked and being respected. If the person cannot satisfy their being liked and self-respect needs, they will start feeling an inferiority complex. Especially for the adolescents and the young adults it is a core motive to make connections with o theirs and to be accepted by the group, because they are in the most critical period of socialization and are interested in satisfying the needs of love and belongingness. Similarly, in the early and middle adulthood, the expectations of achievement, building a career, status, respect from others, prestige, social acceptance dominates the needs. This study has emerged from a phenomenological perspective. In the study, as facebook is a new dimension for the individual in their socialization process interacted with other individuals, the function of the button “Like” is discussed referring to one of the social needs; being liked. The marketing tactic that is based on the weakness of the being liked motive is also going to be discussed. The data has been gathered by literature scan.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Işıl Horzum Taylor

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Horzum Taylor, I. (2015). Facebook and the being liked motive. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(4), 1216-1227. https://doi.org/10.24289/ijsser.279131
AMA Horzum Taylor I. Facebook and the being liked motive. International Journal of Social Sciences and Education Research. Aralık 2015;1(4):1216-1227. doi:10.24289/ijsser.279131
Chicago Horzum Taylor, Işıl. “Facebook and the Being Liked Motive”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1, sy. 4 (Aralık 2015): 1216-27. https://doi.org/10.24289/ijsser.279131.
EndNote Horzum Taylor I (01 Aralık 2015) Facebook and the being liked motive. International Journal of Social Sciences and Education Research 1 4 1216–1227.
IEEE I. Horzum Taylor, “Facebook and the being liked motive”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 1, sy. 4, ss. 1216–1227, 2015, doi: 10.24289/ijsser.279131.
ISNAD Horzum Taylor, Işıl. “Facebook and the Being Liked Motive”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1/4 (Aralık 2015), 1216-1227. https://doi.org/10.24289/ijsser.279131.
JAMA Horzum Taylor I. Facebook and the being liked motive. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1:1216–1227.
MLA Horzum Taylor, Işıl. “Facebook and the Being Liked Motive”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 1, sy. 4, 2015, ss. 1216-27, doi:10.24289/ijsser.279131.
Vancouver Horzum Taylor I. Facebook and the being liked motive. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1(4):1216-27.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.