Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sekizinci sınıf öğrencilerinin doğal sayı, ondalıklı sayı, kesirler ve yüzde konularında kullandıkları sayı duyusu stratejilerin incelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 218 - 229, 03.01.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.270497

Öz

Bu çalışma da
sekizinci sınıf öğrencilerinin doğal sayılar, ondalıklı sayılar, kesirler ve
yüzdeler konularını içeren sayı duyusu problemlerinde kullandıkları
stratejilerin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Tarama modelinde betimsel bir çalışma olan bu araştırmada, verileri toplamak amacıyla nitel ve nicel veri toplama teknikleri birlikte
kullan
ılmıştır.  Araştırmanın
nicel örneklemi Adana ilindeki devlet okullarında öğrenim gören sekizinci
sınıfa devam eden 200 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın nitel boyutu ise
kolay ulaşılabilir durum örneklemesine göre seçilen 3 farklı ortaokula devam
eden, gönüllülük esasına dayalı olarak belirlenen 40 öğrenci üzerinde
yürütülmüştür.  Veri toplama aracı olarak
sayı duyusu testi kullanılmıştır. Veri toplama aracından elde edilen veriler
nicel ve nitel analiz yöntemleriyle analiz edilmiştir. Nicel ve nitel verilerin
analizinden elde edilen bulgulara göre öğrencilerin
sayı duyusu performanslarının düşük olduğu ve öğrencilerin çözümlerin de daha
çok kural temelli stratejileri kullandıkları görülmüştür.

Kaynakça

  • Altay, M. (2010).İlköğretim ikinci kademe öğrencilerin sayı duyularının; sınıf düzeylerine, cinsiyete ve sayı duyusu bileşenlerine göre incelenmesi. Yayımlanmış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara
  • Bakanlığı, M. E. (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Erişim Tarihi, 15, 2016.
  • Courtney-Clarke, M. A. E. (2012). Exploring the number sense of final year primary pre-service teachers (Doctoral dissertation, Stellenbosch: Stellenbosch University).
  • Er, Z. & Artut, P. D. (2016). An Investigation of Elementary School Teachers’ Sense of Number. US-China Education Review, 6(4), 205-217.
  • Er, Z. ve Artut, P. D. (2015). Identification of Number Sense Strategies Used By Elementary School Teachers and Math Teachers.The 3rd International Eurasian Educational Research Congress , 31 May-3 June 2016, Muğla Sıtkı Kocaman Universty, Muğla, Turkey.
  • Eraslan, A. (2009). Finlandiya'nın PISA'daki Başarısının Nedenleri: Türkiye için Alınacak Dersler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2).
  • Gay, S. A. ve Aichele, D. B. (1997). Middle school students' understanding of number sense related to percent. School Science and Mathematics, 97 (1), 27–36.
  • Greeno, J. G. (1991). Number sense as situated knowing in a conceptual domain. Journal for research in mathematics education, 170-218.
  • Harç, S. (2010). 6. Sınıf öğrencilerinin sayı duygusu kavramı açısından mevcut durumlarının analizi. Unpublished master’s thesis, Marmara University, Istanbul.
  • Hope, J. (1989). Promoting number sense in school. The Arithmetic Teacher, 36(6), 12.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2000). The principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • Reys, B. J., Kim, O. K., ve Bay, J. M. (1999). Establishing fraction benchmarks. Mathematics Teaching in the Middle School, 4 (8), 530–532.
  • Reys, R. E., & Yang, D. C. (1998). Relationship between computational performance and number sense among sixth-and eighth-grade students in Taiwan. Journal for Research in Mathematics Education, 225-237.
  • Reys, R., Reys, B., Emanuelsson, G., Johansson, B., McIntosh, A., & Yang, D. C. (1999). Assessing number sense of students in Australia, Sweden, Taiwan, and the United States. School Science and Mathematics, 99(2), 61-70.
  • Sengul, S., & Gulbagci, H. (2012a). An investigation of 5th grade Turkish students’ performance in number sense on the topic of decimal numbers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 2289-2293.
  • Suh, J. M., Johnston, C., Jamieson, S., ve Mills, M. (2008). Promoting decimal number sense and representational fluency, Mathematics Teaching in the Middle School,14 (1), 44–50.
  • Şengül, S. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının kullandıkları sayı duyusu stratejilerinin belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1951-1974.
  • Şengül, S., & Gülbağcı, H. (2012b). Evaluation of number sense on the subject of decimal numbers of the secondary stage students in Turkey. International Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 296-310.
  • Tsao, Y. L. (2005). The number sense of pre-servıce elemen¬tary school teachers. College Student Journal, 39 (4), 647-679.
  • Tsao, Y. L. (2011). Effects of a problem-solving-based mathematics course on number sense of preservice Teachers. Journal of College Teaching & Learning (TLC), 1(2).
  • Yang, D. C. (2002). Teaching and Learning Number Sense: One Successful Process‐Oriented Activity With Sixth Grade Students in Taiwan. School Science and Mathematics, 102(3), 1-6.
  • Yang, D. C. (2007). Investigating the strategies used by pre‐service teachers in Taiwan when responding to number sense questions. School Science and Mathematics, 107(7), 293-301.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık

Investigation of number sense strategies used by eight grade on the subject of natural numbers, decimal numbers, fractions, percentages of eight grade students

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 218 - 229, 03.01.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.270497

Öz

In this research,
the aim
is to determine the strategies
which the 8th grade students use 
in number sense problems involving
on the subject of natural numbers, decimal numbers,
fractions, percentages. In this research, a descriptive study was designed as a
cross hatching model.
There were two
techniques used for data collection; which were quantitative and qualitative
methods.
The quantitative
participants of the research consisted of 200 students who were attending at
the 8th grade of three middle schools in Adana. The
qualitative
participants of the research consisted of 40 students who attending 3 different
middle schools and i
dentifying according to voluntary basis. Number sense test was
used as the data collection tool. The data obtained through the data collection
tool were analysed via
quantitative   and
qualitative analysis technics.
According
to the findings obtained from the analysis of quantitative and qualitative
data, it was seen that the students had low number sense performances and that
the solutions of the students also used more rule based strategies.


Kaynakça

  • Altay, M. (2010).İlköğretim ikinci kademe öğrencilerin sayı duyularının; sınıf düzeylerine, cinsiyete ve sayı duyusu bileşenlerine göre incelenmesi. Yayımlanmış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara
  • Bakanlığı, M. E. (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Erişim Tarihi, 15, 2016.
  • Courtney-Clarke, M. A. E. (2012). Exploring the number sense of final year primary pre-service teachers (Doctoral dissertation, Stellenbosch: Stellenbosch University).
  • Er, Z. & Artut, P. D. (2016). An Investigation of Elementary School Teachers’ Sense of Number. US-China Education Review, 6(4), 205-217.
  • Er, Z. ve Artut, P. D. (2015). Identification of Number Sense Strategies Used By Elementary School Teachers and Math Teachers.The 3rd International Eurasian Educational Research Congress , 31 May-3 June 2016, Muğla Sıtkı Kocaman Universty, Muğla, Turkey.
  • Eraslan, A. (2009). Finlandiya'nın PISA'daki Başarısının Nedenleri: Türkiye için Alınacak Dersler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2).
  • Gay, S. A. ve Aichele, D. B. (1997). Middle school students' understanding of number sense related to percent. School Science and Mathematics, 97 (1), 27–36.
  • Greeno, J. G. (1991). Number sense as situated knowing in a conceptual domain. Journal for research in mathematics education, 170-218.
  • Harç, S. (2010). 6. Sınıf öğrencilerinin sayı duygusu kavramı açısından mevcut durumlarının analizi. Unpublished master’s thesis, Marmara University, Istanbul.
  • Hope, J. (1989). Promoting number sense in school. The Arithmetic Teacher, 36(6), 12.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2000). The principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • Reys, B. J., Kim, O. K., ve Bay, J. M. (1999). Establishing fraction benchmarks. Mathematics Teaching in the Middle School, 4 (8), 530–532.
  • Reys, R. E., & Yang, D. C. (1998). Relationship between computational performance and number sense among sixth-and eighth-grade students in Taiwan. Journal for Research in Mathematics Education, 225-237.
  • Reys, R., Reys, B., Emanuelsson, G., Johansson, B., McIntosh, A., & Yang, D. C. (1999). Assessing number sense of students in Australia, Sweden, Taiwan, and the United States. School Science and Mathematics, 99(2), 61-70.
  • Sengul, S., & Gulbagci, H. (2012a). An investigation of 5th grade Turkish students’ performance in number sense on the topic of decimal numbers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 2289-2293.
  • Suh, J. M., Johnston, C., Jamieson, S., ve Mills, M. (2008). Promoting decimal number sense and representational fluency, Mathematics Teaching in the Middle School,14 (1), 44–50.
  • Şengül, S. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının kullandıkları sayı duyusu stratejilerinin belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1951-1974.
  • Şengül, S., & Gülbağcı, H. (2012b). Evaluation of number sense on the subject of decimal numbers of the secondary stage students in Turkey. International Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 296-310.
  • Tsao, Y. L. (2005). The number sense of pre-servıce elemen¬tary school teachers. College Student Journal, 39 (4), 647-679.
  • Tsao, Y. L. (2011). Effects of a problem-solving-based mathematics course on number sense of preservice Teachers. Journal of College Teaching & Learning (TLC), 1(2).
  • Yang, D. C. (2002). Teaching and Learning Number Sense: One Successful Process‐Oriented Activity With Sixth Grade Students in Taiwan. School Science and Mathematics, 102(3), 1-6.
  • Yang, D. C. (2007). Investigating the strategies used by pre‐service teachers in Taiwan when responding to number sense questions. School Science and Mathematics, 107(7), 293-301.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zübeyde Er

Perihan Dinç Artut

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Er, Z., & Dinç Artut, P. (2017). Sekizinci sınıf öğrencilerinin doğal sayı, ondalıklı sayı, kesirler ve yüzde konularında kullandıkları sayı duyusu stratejilerin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 218-229. https://doi.org/10.24289/ijsser.270497
AMA Er Z, Dinç Artut P. Sekizinci sınıf öğrencilerinin doğal sayı, ondalıklı sayı, kesirler ve yüzde konularında kullandıkları sayı duyusu stratejilerin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research. Ocak 2017;3(1):218-229. doi:10.24289/ijsser.270497
Chicago Er, Zübeyde, ve Perihan Dinç Artut. “Sekizinci sınıf öğrencilerinin doğal sayı, ondalıklı sayı, Kesirler Ve yüzde konularında kullandıkları Sayı Duyusu Stratejilerin Incelenmesi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, sy. 1 (Ocak 2017): 218-29. https://doi.org/10.24289/ijsser.270497.
EndNote Er Z, Dinç Artut P (01 Ocak 2017) Sekizinci sınıf öğrencilerinin doğal sayı, ondalıklı sayı, kesirler ve yüzde konularında kullandıkları sayı duyusu stratejilerin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 1 218–229.
IEEE Z. Er ve P. Dinç Artut, “Sekizinci sınıf öğrencilerinin doğal sayı, ondalıklı sayı, kesirler ve yüzde konularında kullandıkları sayı duyusu stratejilerin incelenmesi”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 1, ss. 218–229, 2017, doi: 10.24289/ijsser.270497.
ISNAD Er, Zübeyde - Dinç Artut, Perihan. “Sekizinci sınıf öğrencilerinin doğal sayı, ondalıklı sayı, Kesirler Ve yüzde konularında kullandıkları Sayı Duyusu Stratejilerin Incelenmesi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/1 (Ocak 2017), 218-229. https://doi.org/10.24289/ijsser.270497.
JAMA Er Z, Dinç Artut P. Sekizinci sınıf öğrencilerinin doğal sayı, ondalıklı sayı, kesirler ve yüzde konularında kullandıkları sayı duyusu stratejilerin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:218–229.
MLA Er, Zübeyde ve Perihan Dinç Artut. “Sekizinci sınıf öğrencilerinin doğal sayı, ondalıklı sayı, Kesirler Ve yüzde konularında kullandıkları Sayı Duyusu Stratejilerin Incelenmesi”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 1, 2017, ss. 218-29, doi:10.24289/ijsser.270497.
Vancouver Er Z, Dinç Artut P. Sekizinci sınıf öğrencilerinin doğal sayı, ondalıklı sayı, kesirler ve yüzde konularında kullandıkları sayı duyusu stratejilerin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(1):218-29.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.