Bu araştırmanın temel amacı yeni uygulamaya konulmuş olan aday öğretmenlik eğitim süreci ile ilgili aday öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda aday öğretmenlerin aday öğretmenlik süreci içinde yapılan faaliyetleri, kendilerine olan katkısını, danışman öğretmenleri, okul idaresini nasıl değerlendirdiklerine ilişkin görüşleri saptanmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu Çanakkale ilinde aday öğretmenlik sürecini geçirme talebinde bulunan 100 aday öğretmenden oluşmaktadır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde maddeleri her biri için yüzde ve frekans hesaplanmıştır. Araştırmanın sonucu aday öğretmenlerin aday öğretmenlik eğitim süreci ile ilgili olumlu görüşe sahip oldukları tespit edilmiştir. Verilerin analizinde sorulara verilen ifadelerin yüzdeleri hesaplanmıştır. Ayrıca SPSS paket programı kullanılarak karşılaştırmalar yapılmıştır. Bu karşılaştırmalar sonucunda kız ve erkek aday öğretmenlerin aday öğretmenlik süreci ile ilgili görüşleri arasında ve branş ve sınıf öğretmeni aday öğretmenlerin aday öğretmenlik süreci ile ilgili görüşleri arasında anlamlı bir fark gözlemlenememiştir. Ancak, yeni mezun olan ve daha önce mezun olan aday öğretmenlerin aday öğretmenlik süreci ile ilgili görüşleri arasında anlamlı bir fark tespit edilmiştir. 2010’dan önce mezun olan aday öğretmenlerin süreçle ilgili görüşleri yeni mezun olanlara göre farklılık göstermektedir.
The aim of this study
to find out prospective teachers’ views about the prospective teacher training
process. For this purpose, the views of
the prospective teachers about the way they evaluate themselves, counselor
teachers, school administers in the prospective teacher training process have
been identified. 100 prospective teachers have participated to the studies who
want to implement the prospective teacher training process in Çanakkale. The
research tool has been prepared by the researcher. SPSS statistical programme has been used for comparisons and the data have
been analyzed in terms of frequency and percentage. According to the results of
the study, it has been seen that prospective teachers
think that the prospective teacher education process is beneficial for their
professional life. Also, the study has
shown that there is no significant difference between female and male
prospective teachers with respect to their views about the prospective teacher
training process andhere is no significant difference between primary school
teachers and branch prospective teachers with respect to their views about the
prospective teacher training process. But when it has been compared with the newly graduated and not newly graduated prospective it has been found
that there is significant difference between newly graduated
prospective teachers
and the others.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.