Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir hayali cemaat olarak futbol taraftarının geleneksel ve yeni medya kullanımının karşılaştırılması

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 3, 933 - 944, 01.07.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.312747

Öz










Benedict Anderson’a ait olan “hayali cemaat” kavramı, aynı aidiyet
dinamiklerine sahip tüm gruplar için kullanılabilmektedir. Futbol taraftarlığı
da tıpkı Anderson’ın ulus için kullandığı hayali cemaat kavramı gibi bir futbol
takımı etrafında oluşan hayali cemaati yansıtmaktadır. Hayali cemaatin
oluşumunu sağlamada ve varlığını pekiştirmede medya ise önemli bir yere
sahiptir. Ancak geleneksel ve yeni medya araçlarından hangisinin daha etkili
olduğu tartışılmaktadır. Bu bağlamda çalışmada, geleneksel ve yeni medya
kullanımının futbol taraftarlarının grup aitliğini pekiştirmesindeki rolü odak
grup çalışması ile değerlendirilecektir.
    

Kaynakça

  • Anderson, B. (2013). Hayali Cemaatler Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması. (İ. Savaşır, Trans.) İstanbul: Metis Yayıncılık. Aziz, A. (1982). Toplumsallaşma ve Kitlesel İletişim. Ankara: Ankara Üniversitesi Basın Yüksek Okulu Yayınları No:2. Benjamin, W. (2002). Pasajlar. (A. Cemal, Trans.) İstanbul: YKY Yayınları. Çoştu, Y. (2009). TOPLUMSALLAŞMA KAVRAMI ÜZERİNE SOSYOLOJİK BİR DEĞERLENDİRME. Dinbilimleri Journal, 117-140. Ritzer, G., & Stephisky, J. (1992). Sociological Theory. (Ü. Tatlıcan, Trans.) McGraw-Hill,Inc. Türkiye Futbol Federasyonu Yayınları. (1992). Türk Futbol Tarihi. Türk Futbol Tarihi Cilt-1. İstanbul: Türkiye Futbol Federasyonu Yayınları.

Comparing traditional media and new media use of football supporters as an imagined community

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 3, 933 - 944, 01.07.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.312747

Öz

Coined by Benedict
Anderson, the term “imagined community” is also used for all the groups with common
sense of belonging dynamics. Football supporting echoes an imagined community
notion around a football team, as Anderson’s term used for a nation. Media is
in an important position enabling the constitution and reinforcement of
imagined community. It has been debated, however, if traditional or new media
tools are more effective in this constitution and reinforcement. This study, in
this context, aims to shed light on the role of traditional and new media use
in strengthening sense of group belonging of football supporters through focus
group method.

Kaynakça

  • Anderson, B. (2013). Hayali Cemaatler Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması. (İ. Savaşır, Trans.) İstanbul: Metis Yayıncılık. Aziz, A. (1982). Toplumsallaşma ve Kitlesel İletişim. Ankara: Ankara Üniversitesi Basın Yüksek Okulu Yayınları No:2. Benjamin, W. (2002). Pasajlar. (A. Cemal, Trans.) İstanbul: YKY Yayınları. Çoştu, Y. (2009). TOPLUMSALLAŞMA KAVRAMI ÜZERİNE SOSYOLOJİK BİR DEĞERLENDİRME. Dinbilimleri Journal, 117-140. Ritzer, G., & Stephisky, J. (1992). Sociological Theory. (Ü. Tatlıcan, Trans.) McGraw-Hill,Inc. Türkiye Futbol Federasyonu Yayınları. (1992). Türk Futbol Tarihi. Türk Futbol Tarihi Cilt-1. İstanbul: Türkiye Futbol Federasyonu Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aysel Ay

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ay, A. (2017). Comparing traditional media and new media use of football supporters as an imagined community. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(3), 933-944. https://doi.org/10.24289/ijsser.312747
AMA Ay A. Comparing traditional media and new media use of football supporters as an imagined community. International Journal of Social Sciences and Education Research. Temmuz 2017;3(3):933-944. doi:10.24289/ijsser.312747
Chicago Ay, Aysel. “Comparing Traditional Media and New Media Use of Football Supporters As an Imagined Community”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, sy. 3 (Temmuz 2017): 933-44. https://doi.org/10.24289/ijsser.312747.
EndNote Ay A (01 Temmuz 2017) Comparing traditional media and new media use of football supporters as an imagined community. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 3 933–944.
IEEE A. Ay, “Comparing traditional media and new media use of football supporters as an imagined community”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 3, ss. 933–944, 2017, doi: 10.24289/ijsser.312747.
ISNAD Ay, Aysel. “Comparing Traditional Media and New Media Use of Football Supporters As an Imagined Community”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/3 (Temmuz 2017), 933-944. https://doi.org/10.24289/ijsser.312747.
JAMA Ay A. Comparing traditional media and new media use of football supporters as an imagined community. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:933–944.
MLA Ay, Aysel. “Comparing Traditional Media and New Media Use of Football Supporters As an Imagined Community”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 3, 2017, ss. 933-44, doi:10.24289/ijsser.312747.
Vancouver Ay A. Comparing traditional media and new media use of football supporters as an imagined community. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(3):933-44.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.