Üniversite
eğitimi bireylerin kariyerlerini elde etmede büyük önem arz etmektedir.
Üniversitede verilen eğitim sürecinde öğretilmesi planlanan dersler, çoğunlukla
bölümler tarafından hayata geçirilmektedir. Verilen dersler genellikle
bölümlerde eğitim alan öğrencilerin geneline hitap ederken, bireyin ihtiyaç
duyduğu ya da üniversite yaşamından sonra çalışmak istediği alana yönelik
olmamaktadır. Bu bağlamda son yıllarda Türkiye ve dünyada sayısı hızla artan
iletişim fakültelerinde uygulanan eğitim siteminin yeniden gözden geçirilmesi
gerekmektedir. Bu yüzden bu çalışmada Türkiye’deki iletişim fakülteleri
örneğinde, iletişim fakültelerinde uygulanan eğitim sistemine yeni bir model
önerilmektedir. Bu yaklaşımda ilk iki yılını (yaklaşık 28 ders) tamamlayan
öğrencilerin daha spesifik olarak çalışmak istediği mesleğe/alana göre dersler
almaları önerilmektedir. Çalışmada öncelikle iletişim fakültelerinde verilen eğitimin
günümüzdeki durumuna değinilmekte, ardından yukarıda önerilen sistemi detaylı
bir şekilde ele almaktadır.
Eğitim iletişim eğitimi iletişim fakülteleri mesleki dersler eğitim modeli uzmanlaşma
University education is of great importance in the
establishment of individuals’ careers. The courses planned to be taught during
university education care often carried out by departments. Although the
lessons that are taught generally addressed to the all of the students, they
are not neither aimed to students' individual needs nor the departments/jobs
that students want to work after university life. In this context, the
education system applied in the communication faculties which are increasing in
number in recent years in Turkey and in the world needs to be re-examined.
Therefore, in this study, a new model is proposed to the education system
applied in communication faculties, in particular in the communication
faculties in Turkey. In this approach, it is recommended that students
who complete the first two years (approximately 28 courses) should take lessons
according to the profession / area more specifically they want to work. The
study first touches on the current situation of the education given in the
communication faculties, and then take the system proposed above in detail.
Specialization. Communication Education Communication Faculties Vocational Courses Education Model
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 5 S |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.