Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dil, hafıza ve sözcük dağarcığı çalışmaları

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 5 S, 1881 - 1891, 01.11.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.346324

Öz











Dil ve hafıza üzerine yapılan çalışmalara bakılırsa paralel işleyen bir
sistem yapısıyla karşı karşıya gelinecektir. Bu iki sistemin birbirine bağlı
yapılarda olması birbirini etkileyen bileşenlere sahip olduğunu göstermektedir.
Bu durum öğrenme süreci üzerinde odaklanmayı gerektiren eylemlerden
oluşmaktadır. Özellikle, nörobiyoloji, bilişsel psikoloji ve öğrenme
psikolojisinin incelediği bu alan öğrenmenin ne olduğu, öğrenme sürecinde hangi
unsurların etkili olduğu, hafızamızın bu süreçte nasıl çalıştığı ve sözcüklerin
nasıl öğrenildiği üzerine birtakım sorulara cevap aramakla uğraşmaktadır. Bu
çalışmada, öğrenme ve hafıza üzerine ortaya atılan araştırmalar incelenerek bu
tür soruların cevabına uygulamalı yöntemlerle ulaşılmaya çalışılacaktır. Bu
kapsamda yabancı dil öğrenimi aşamasında sözcük dağarcığını geliştirmeye
yönelik teknikler keşfedilerek yeni yönelimler üzerinde durulmaya
çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Batur, Z. (2008). Ana Dili Eğitiminde Hafıza-Kelime İlişkisinin Önemi ve Hafızanın Güçlendirilmesinde Ezgili Ürünlerin Rolü. Bohn, R. (1999): Probleme der wortschatzarbeit. Fernstudieneinheit 22. Berlin. Christison, M. A. K. (1999). Multiple Intelligences: Theory and Practice in Adult ESL. ERIC Digest. Genesee, F. (2000). Introduction. Bilingualism: Language and Cognition, 3(3), 167-172. Kosslyn, S. M., & Smith, E. E. (2014). Cognitive Psychology: Pearson New International Edition: Mind and Brain. Pearson Education, Incorporated. Nation, P. (2011). “The role of the first language in foreign language learning”.Asian Efl Journal. Robertson, S. P. (1994). TSUNAMI: Simultaneous understanding, answering, and memory interaction for questions. Cognitive Science, 18(1), 51-85. Spitzer, N. C. (2002). Activity-dependent neuronal differentiation prior to synapse formation: the functions of calcium transients. Journal of Physiology-Paris, 96(1), 73-80. Zimbardo, P. G., & Gerrig, R. J. (1996). Psychology and life (Book style). NY: HarperCollins. (www.tesol.org/docs/books/bk_ELTD_Vocabulary_974).

The language, memory and vocabulary studies

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 5 S, 1881 - 1891, 01.11.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.346324

Öz

Whether
the studies about language and memory are beobachted, the parallel processing
system will be came across. That two interconnected systems have components
which effect each other. This situation consists of activities required
focusing on the process of learning phase. Particularly, this area is examined
by nöroscience-biology, cognitive psychology and psychology of learning deals
with the answers to find out in order to solve problems about what the learning
is, which elements are influential within learning process, how our memory in
this process works and the words are learned. In this study will be studied on
the examinations that are interested in learning and memory. Within this
context, while the techniques related with foreign language are found out, the
new methods and approaches will be tried to show up.

Kaynakça

  • Batur, Z. (2008). Ana Dili Eğitiminde Hafıza-Kelime İlişkisinin Önemi ve Hafızanın Güçlendirilmesinde Ezgili Ürünlerin Rolü. Bohn, R. (1999): Probleme der wortschatzarbeit. Fernstudieneinheit 22. Berlin. Christison, M. A. K. (1999). Multiple Intelligences: Theory and Practice in Adult ESL. ERIC Digest. Genesee, F. (2000). Introduction. Bilingualism: Language and Cognition, 3(3), 167-172. Kosslyn, S. M., & Smith, E. E. (2014). Cognitive Psychology: Pearson New International Edition: Mind and Brain. Pearson Education, Incorporated. Nation, P. (2011). “The role of the first language in foreign language learning”.Asian Efl Journal. Robertson, S. P. (1994). TSUNAMI: Simultaneous understanding, answering, and memory interaction for questions. Cognitive Science, 18(1), 51-85. Spitzer, N. C. (2002). Activity-dependent neuronal differentiation prior to synapse formation: the functions of calcium transients. Journal of Physiology-Paris, 96(1), 73-80. Zimbardo, P. G., & Gerrig, R. J. (1996). Psychology and life (Book style). NY: HarperCollins. (www.tesol.org/docs/books/bk_ELTD_Vocabulary_974).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülfidan Aytaş

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 5 S

Kaynak Göster

APA Aytaş, G. (2017). The language, memory and vocabulary studies. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5 S), 1881-1891. https://doi.org/10.24289/ijsser.346324
AMA Aytaş G. The language, memory and vocabulary studies. International Journal of Social Sciences and Education Research. Ekim 2017;3(5 S):1881-1891. doi:10.24289/ijsser.346324
Chicago Aytaş, Gülfidan. “The Language, Memory and Vocabulary Studies”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, sy. 5 S (Ekim 2017): 1881-91. https://doi.org/10.24289/ijsser.346324.
EndNote Aytaş G (01 Ekim 2017) The language, memory and vocabulary studies. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 5 S 1881–1891.
IEEE G. Aytaş, “The language, memory and vocabulary studies”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 5 S, ss. 1881–1891, 2017, doi: 10.24289/ijsser.346324.
ISNAD Aytaş, Gülfidan. “The Language, Memory and Vocabulary Studies”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/5 S (Ekim 2017), 1881-1891. https://doi.org/10.24289/ijsser.346324.
JAMA Aytaş G. The language, memory and vocabulary studies. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:1881–1891.
MLA Aytaş, Gülfidan. “The Language, Memory and Vocabulary Studies”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 5 S, 2017, ss. 1881-9, doi:10.24289/ijsser.346324.
Vancouver Aytaş G. The language, memory and vocabulary studies. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(5 S):1881-9.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.