Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerinin sosyal hizmet araştırması sürecindeki deneyimleri
Yıl 2017,
Cilt: 3 Sayı: 5 S, 1917 - 1927, 01.11.2017
Eda Beydili Gürbüz
,
İlkay Başak Adıgüzel
,
Sinan Akçay
Öz
Sosyal hizmet araştırması sosyal hizmet bilgisini geliştirmeyi ve sosyal hizmet uygulamasını zenginleştirmeyi amaçlar. Araştırma temelli uygulama insanların sorınlarına çözüm bulmayı kolaylaştırır. Araştırmalar sayesinde gereksinimler saptanarak hizmetler geliştirebilir. Bu amaçla hemen hemen tüm sosyal hizmet bölümleri araştırma eğitimi teorik ve pratik olarak sunar. Bu araştırmanın amacı öğrencilerin araştırma sürecindeki deneyimlerini keşfetmektir. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma kullanılmıştır. Hacettepe Üniveristesi Sosyal Hizmet Bölümü öğrencileriyle yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilen veriler MAXQDA 12 aracılığıyla analiz edilmiştir. Sonuçlar temalar altında tartışılmıştır.
Kaynakça
- Adıgüzel, B. (2016). Sosyal Çalışma Bilgisinin Pratiğe Dönüşümü: Kanıta Dayalı Uygulama. Sosyal Çalışma ve Sosyal Politika Yazıları içinde. Ankara: Bellek Yayınevi.
- Buz, S., ve Akçay, S. (2015). Sosyal hizmet araştırmasında etik. Toplum ve Sosyal Hizmet, 26(1), 149-161.
- Erbay, E.(2016). Importance of research in social work practice: a pilot study from Turkey, Journal of Social Service Research, 395-403.
- Erbay, E. ve Sevin, S. (2013). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmet 4. Sınıf öğrencilerinin eğitim süreçlerine ve gelecekteki meslek yaşamlarına ilişkin görüşleri. Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, 24 (1), 25-39.
- International Federation of Social Workers (IFSW). (2014). Definition of social work. Erişim 25.09.2017. http://ifsw.org/policies/definition-of-social-work/
- Kart , A. ve Gelbal, S. (2014). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma öz yeterlik algılarının ikili karşılaştırmalı yargılar yöntemiyle belirlenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5(1), 12-23.
- Krysik, J.L. ve Finn,J. (2015). Etkili Uygulama İçin Sosyal Hizmet Araştırması. (E.Erbat, Dü.) Ankara: Nika Yayınevi
- Kümbetoğlu, K. (2012). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
- Maschi, T., Bradley, C., Youdin, R., Killian, M. L., Cleaveland, C., ve Barbera, R. A. (2007). Social work students and the research process: exploring the thinking, feeling, and doing of research. The Journal of Baccalaureate Social Work, 13(1), 1-1
- Maschi, T., Probst, B., ve Bradley, C. (2009). Mapping Social Work Students’ Perceptions of the Research Process: A qualitative follow- up study. The Journal of Baccalaureate Social Work, 14(2), 63-78.
- Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri (Çev.Ed. M. Bütün ve S.B. Demir). Ankara: Pegem Akademi.
- Polat, M. (2014). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumları. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 77-90.
- Saracaloğlu, A. S.(2008). Lisansüstü öğrencilerin akademik güdülenme güdülenme düzeyleri, araştırma kaygıları ve tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 179-208.
- Tripodi, T., ve Potocky-Tripodi, M. (2007). International Social Work Research : Issues and Prospects. New York: Oxford University Press.
Yıldırım v, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
- Zengin, O., ve Çalış, N. (2017). Türkiye’de Sosyal Hizmet Araştırması: Son 10 yılda Sosyal Hizmet Anabilim Dallarında yazılan tezler üzerine bir inceleme. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1260-1273.
The experiences of social work students on social work research
Yıl 2017,
Cilt: 3 Sayı: 5 S, 1917 - 1927, 01.11.2017
Eda Beydili Gürbüz
,
İlkay Başak Adıgüzel
,
Sinan Akçay
Öz
Social work research aims to improve social work knowledge and to enhance social work practices. Research based practice makes practices easy to to find solutions to the problems of people. Thanks to researches people needs are defined services can be developed. Within this purpose almost all social work departments of univesities provide social work research education both practically and theoretically. Research education in Hacettepe University FEAS Social Work Department is provided theorical and practical for a year. The main purpose of this research is exploring the process which is experienced by the students during the research. According to this main purpose qualitative method was used. The data was gained with structured interview form from students of Hacettepe University Social Work Department and analyzed with MAXQDA 12. The research results were discussed within the themes
Kaynakça
- Adıgüzel, B. (2016). Sosyal Çalışma Bilgisinin Pratiğe Dönüşümü: Kanıta Dayalı Uygulama. Sosyal Çalışma ve Sosyal Politika Yazıları içinde. Ankara: Bellek Yayınevi.
- Buz, S., ve Akçay, S. (2015). Sosyal hizmet araştırmasında etik. Toplum ve Sosyal Hizmet, 26(1), 149-161.
- Erbay, E.(2016). Importance of research in social work practice: a pilot study from Turkey, Journal of Social Service Research, 395-403.
- Erbay, E. ve Sevin, S. (2013). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmet 4. Sınıf öğrencilerinin eğitim süreçlerine ve gelecekteki meslek yaşamlarına ilişkin görüşleri. Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, 24 (1), 25-39.
- International Federation of Social Workers (IFSW). (2014). Definition of social work. Erişim 25.09.2017. http://ifsw.org/policies/definition-of-social-work/
- Kart , A. ve Gelbal, S. (2014). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma öz yeterlik algılarının ikili karşılaştırmalı yargılar yöntemiyle belirlenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5(1), 12-23.
- Krysik, J.L. ve Finn,J. (2015). Etkili Uygulama İçin Sosyal Hizmet Araştırması. (E.Erbat, Dü.) Ankara: Nika Yayınevi
- Kümbetoğlu, K. (2012). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
- Maschi, T., Bradley, C., Youdin, R., Killian, M. L., Cleaveland, C., ve Barbera, R. A. (2007). Social work students and the research process: exploring the thinking, feeling, and doing of research. The Journal of Baccalaureate Social Work, 13(1), 1-1
- Maschi, T., Probst, B., ve Bradley, C. (2009). Mapping Social Work Students’ Perceptions of the Research Process: A qualitative follow- up study. The Journal of Baccalaureate Social Work, 14(2), 63-78.
- Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri (Çev.Ed. M. Bütün ve S.B. Demir). Ankara: Pegem Akademi.
- Polat, M. (2014). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumları. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 77-90.
- Saracaloğlu, A. S.(2008). Lisansüstü öğrencilerin akademik güdülenme güdülenme düzeyleri, araştırma kaygıları ve tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 179-208.
- Tripodi, T., ve Potocky-Tripodi, M. (2007). International Social Work Research : Issues and Prospects. New York: Oxford University Press.
Yıldırım v, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
- Zengin, O., ve Çalış, N. (2017). Türkiye’de Sosyal Hizmet Araştırması: Son 10 yılda Sosyal Hizmet Anabilim Dallarında yazılan tezler üzerine bir inceleme. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1260-1273.